Topaz Auto RCA stelt échte oorzaken performance problemen automatisch
vast
Nieuwe module van Mercury Interactive gebruikt statistische algoritmes
en domeinkennis om de meest waarschijnlijke oorzaken van
performance-problemen op te sporen.
Utrecht, januari 2002 - Mercury Interactive introduceert Topaz Auto
RCA. Het betreft een nieuwe diagnostische module die - met statistische
algoritmes en een knowledge-base met historische gegevens van het
betrokken netwerkdomein - automatisch de meest waarschijnlijke échte
oorzaak (root cause) van problemen met applicaties vaststelt. Dat
bespaart IT-specialisten veel tijd, waardoor zij al hun aandacht en
expertise kunnen richten op het isoleren en oplossen van het werkelijke
probleem. De module zorgt er ook voor dat bij problemen de juiste
expertise sneller kan worden ingeroepen.
Topaz Auto RCA assisteert in ieder stadium van het diagnostische proces,
vanaf het testen en het 'escaleren' van problemen naar de juiste experts
tot en met het snel vaststellen van de meest waarschijnlijke oorzaak. De
module combineert daarbij een 'rules-based' intelligentie met
statistische analyse. Het eerstverantwoordelijke personeel kan met de
resultaten daarvan snel correlaties leggen en prioriteiten stellen. Ze
kunnen een briefing opstellen voor de juiste deskundigen die op basis
daarvan met 'drill-down' technologie snel de juiste informatie voor
gerichte maatregelen krijgt.
In tegenstelling tot veel andere Root Cause Analysis (RCA) systemen,
neemt Topaz Auto RCA in de probleemanalyse alle facetten in beschouwing,
inclusief het netwerk, de servers en de performance-parameters van
clients, waarbij wordt geprobeerd alle problemen te herleiden naar één
enkele oorzaak. In de loop der tijd 'leert' Topaz Auto RCA de betrokken
ICT-omgeving kennen en kan daardoor autonoom constateren als er
afwijkingen optreden in de normale patronen. Zodra dat het geval is,
worden automatisch ook daarvan de meest waarschijnlijk oorzaken
opgespoord en gerapporteerd.
Topaz Auto RCA komt niet in de plaats van menselijke kennis en
vaardigheden, maar versterkt die met analytische gegevens waardoor
direct in de juiste richting wordt gedacht en gezocht.
Duidelijkheid en efficiency
Topaz Auto RCA reduceert de tijd tussen het detecteren van een (latent)
probleem en de oplossing daarvan. Het probleemanalysetraject dat tot op
heden handmatig werd doorlopen, wordt voor zover mogelijk
geautomatiseerd. Daarvoor is de basisexpertise van
applicatiespecialisten, voor zover dat mogelijk is, ondergebracht in het
systeem. De operators hebben daarover al vanaf het begin de beschikking,
zodat de probleem-identificatie aanzienlijk accurater is dan voorheen.
Topaz Auto RCA gebruikt daarvoor statistische algoritmes waarmee
problemen van eindgebruikers worden gecorreleerd aan diepgaande
systeeminformatie die door Topaz of een ander Application Performance
Management systeem al binnen het betrokken netwerkdomein is verzameld.
Topaz
Mercury Interactive heeft Topaz ontwikkeld om tegemoet te komen aan de
hoogste eisen op het gebied van Application Performance Management. Met
de Topaz APM tools wordt de performance van (web-)applicaties
voortdurend gevolgd. Automatisch worden onregelmatigheden en haperingen
in de werking van de applicaties gesignaleerd en oorzaken opgespoord.
Topaz is de enige oplossing die de ervaringen van de actuele gebruikers
24 uur per dag volgt en eventuele performanceproblemen herleidt naar de
basis daarvan, ongeacht in welk systeem dat ook ligt, binnen of buiten
de firewall.
Mercury Interactive
Mercury Interactive is sinds 1989 internationaal leverancier van
oplossingen voor het continu en geautomatiseerd volgen, testen en
analyseren van de prestaties van webapplicaties en
bedrijfs-informatiesystemen. De automatische testsoftware en de
ondersteunende diensten van het bedrijf helpen bedrijven bij het
realiseren en onderhouden van kwalitatief hoogwaardige applicaties. Over
de hele wereld zetten gebruikers de oplossingen van Mercury Interactive
in om de kosten van apparatuur en de operationele kosten te
minimaliseren om zo hun concurrentie-positie significant te verbeteren.
Mercury Interactive heeft ruim 10.000 gebruikers, waaronder
ontwikkelaars en gebruikers van B2B en B2C e-business systemen, Internet
Service Providers (ISP's) en Application Service Providers (ASP's). Uit
cijfers van het internationale markt-onderzoeksbureau IDC blijkt dat
Mercury Interactive met een aandeel van 45% veruit marktleider is op het
gebied van geautomatiseerde testtools.
Mercury Interactive heeft het hoofdkantoor in Sunnyvale (Californië) en
vestigingen in meer dan 20 landen. De aandelen van het bedrijf staan
onder de naam MERQ genoteerd aan de Nasdaq National Market. Meer
informatie over Mercury Interactive is te vinden op
www.mercuryinteractive.nl.
Ingezonden persbericht