Topaz Auto RCA stelt échte oorzaken performance problemen automatisch vast

Nieuwe module van Mercury Interactive gebruikt statistische algoritmes en domeinkennis om de meest waarschijnlijke oorzaken van performance-problemen op te sporen.

Utrecht, januari 2002 - Mercury Interactive introduceert Topaz Auto RCA. Het betreft een nieuwe diagnostische module die - met statistische algoritmes en een knowledge-base met historische gegevens van het betrokken netwerkdomein - automatisch de meest waarschijnlijke échte oorzaak (root cause) van problemen met applicaties vaststelt. Dat bespaart IT-specialisten veel tijd, waardoor zij al hun aandacht en expertise kunnen richten op het isoleren en oplossen van het werkelijke probleem. De module zorgt er ook voor dat bij problemen de juiste expertise sneller kan worden ingeroepen.

Topaz Auto RCA assisteert in ieder stadium van het diagnostische proces, vanaf het testen en het 'escaleren' van problemen naar de juiste experts tot en met het snel vaststellen van de meest waarschijnlijke oorzaak. De module combineert daarbij een 'rules-based' intelligentie met statistische analyse. Het eerstverantwoordelijke personeel kan met de resultaten daarvan snel correlaties leggen en prioriteiten stellen. Ze kunnen een briefing opstellen voor de juiste deskundigen die op basis daarvan met 'drill-down' technologie snel de juiste informatie voor gerichte maatregelen krijgt.

In tegenstelling tot veel andere Root Cause Analysis (RCA) systemen, neemt Topaz Auto RCA in de probleemanalyse alle facetten in beschouwing, inclusief het netwerk, de servers en de performance-parameters van clients, waarbij wordt geprobeerd alle problemen te herleiden naar één enkele oorzaak. In de loop der tijd 'leert' Topaz Auto RCA de betrokken ICT-omgeving kennen en kan daardoor autonoom constateren als er afwijkingen optreden in de normale patronen. Zodra dat het geval is, worden automatisch ook daarvan de meest waarschijnlijk oorzaken opgespoord en gerapporteerd.
Topaz Auto RCA komt niet in de plaats van menselijke kennis en vaardigheden, maar versterkt die met analytische gegevens waardoor direct in de juiste richting wordt gedacht en gezocht.

Duidelijkheid en efficiency
Topaz Auto RCA reduceert de tijd tussen het detecteren van een (latent) probleem en de oplossing daarvan. Het probleemanalysetraject dat tot op heden handmatig werd doorlopen, wordt voor zover mogelijk geautomatiseerd. Daarvoor is de basisexpertise van applicatiespecialisten, voor zover dat mogelijk is, ondergebracht in het systeem. De operators hebben daarover al vanaf het begin de beschikking, zodat de probleem-identificatie aanzienlijk accurater is dan voorheen. Topaz Auto RCA gebruikt daarvoor statistische algoritmes waarmee problemen van eindgebruikers worden gecorreleerd aan diepgaande systeeminformatie die door Topaz of een ander Application Performance Management systeem al binnen het betrokken netwerkdomein is verzameld.

Topaz
Mercury Interactive heeft Topaz ontwikkeld om tegemoet te komen aan de hoogste eisen op het gebied van Application Performance Management. Met de Topaz APM tools wordt de performance van (web-)applicaties voortdurend gevolgd. Automatisch worden onregelmatigheden en haperingen in de werking van de applicaties gesignaleerd en oorzaken opgespoord. Topaz is de enige oplossing die de ervaringen van de actuele gebruikers 24 uur per dag volgt en eventuele performanceproblemen herleidt naar de basis daarvan, ongeacht in welk systeem dat ook ligt, binnen of buiten de firewall.

Mercury Interactive
Mercury Interactive is sinds 1989 internationaal leverancier van oplossingen voor het continu en geautomatiseerd volgen, testen en analyseren van de prestaties van webapplicaties en bedrijfs-informatiesystemen. De automatische testsoftware en de ondersteunende diensten van het bedrijf helpen bedrijven bij het realiseren en onderhouden van kwalitatief hoogwaardige applicaties. Over de hele wereld zetten gebruikers de oplossingen van Mercury Interactive in om de kosten van apparatuur en de operationele kosten te minimaliseren om zo hun concurrentie-positie significant te verbeteren. Mercury Interactive heeft ruim 10.000 gebruikers, waaronder ontwikkelaars en gebruikers van B2B en B2C e-business systemen, Internet Service Providers (ISP's) en Application Service Providers (ASP's). Uit cijfers van het internationale markt-onderzoeksbureau IDC blijkt dat Mercury Interactive met een aandeel van 45% veruit marktleider is op het gebied van geautomatiseerde testtools.
Mercury Interactive heeft het hoofdkantoor in Sunnyvale (Californië) en vestigingen in meer dan 20 landen. De aandelen van het bedrijf staan onder de naam MERQ genoteerd aan de Nasdaq National Market. Meer informatie over Mercury Interactive is te vinden op www.mercuryinteractive.nl.



Ingezonden persbericht