AutoRai
22-1-2002
Honda S2000 voor 2002
Honda heeft de veelgeprezen S2000 voor modeljaar 2002 op detailpunten
verbeterd. De tweezits roadster profiteert van een rijkere uitrusting,
keuze uit een uitgebreider kleurenpalet en constructieaanpassingen,
met name aan de softtop.
De fraaie techniek is hetzelfde gebleven en dat zal veel
autoliefhebbers goed doen. Immers, de in 1999 geïntroduceerde S2000
bleek van begin af aan een schot in de roos onder degenen die veel
plezier beleven aan dit pure autorijden. Ook de autopers roemde de
Honda met de 240 pk sterke tweeliter VTEC motor voorin en de
aandrijving op de achterwielen. Een toerenbegrenzer die pas ingrijpt
bij 9.000 krukasomwentelingen per minuut en een ongekend goede
handling zorgden voor veel lovende commentaren.
Nu is er dan de S2000 modeljaar 2002 met de volgende veranderingen ten
opzichte van het voorgaande modeljaar:
* De kunststof achterruit is vervangen door een glazen ruit met
verwarming
* De constructie van de softtop is versterkt
* Bovendien is het sluitingsmechanisme van de softtop verbeterd
* De portierdorpels zijn versterkt en opnieuw vormgegeven
* Meer interieur kleurcombinaties leverbaar
* Op de voetsteun voor de bestuurder zit nu een aluminium rooster
* De achterlichtelementen zijn voorzien van chroomomrandingen
* De cassettespeler heeft plaatsgemaakt voor een CD-speler
* Het radiodisplay voorziet nu ook in digitale tijdsweergave
* De audio-installatie is beter beveiligd tegen diefstal
* De luidsprekers onderin de portieren zijn aangevuld met tweeters
bovenin
* De portieren zijn voorzien van opbergnetten
* Diverse interieurdetails (tweeters, deurgrepen, schakelpook, etc.)
zijn verfraaid met sportieve chroomaccenten
* De bediening van de koplampsproeiers zit nu op het dashboard
Tot slot is er een spannende nieuwe kleurencombinatie leverbaar. Als
hommage aan de Nürburgring, waar de S2000 bijzonder goed tot zijn
recht komt, is er nu de carrosseriekleur Nürburgring Blue Metallic.
Bij deze kleur hoort bovendien een blauwe softtop (bij de andere
kleuren is de softtop zwart). Ook is het mogelijk om de nieuwe blauwe
carrosserie- en softtopkleur te combineren met een blauw interieur.
Kortom, de S2000 kan zijn positie als gewaardeerde rijdersauto ook in
2002 weer met verve verdedigen. Net zoals andere Honda modellen
profiteert de S2000 van 3 jaar fabrieksgarantie met een maximum van
100.000 km, 3 jaar lakgarantie en 6 jaar garantie op doorroesten van
binnenuit.
De prijs van het 2002 model van de S2000 is 46.040,- zonder
airconditioning. De versie met deze voorziening kost 47.190,-.
De verwarming van de S2000 voorziet in een speciale stand die open
rijden lang mogelijk maakt. De softtop is in 6 seconden elektrisch te
openen en sluiten, maar vindt de berijder het in het winterseizoen
toch te fris worden dan is een hardtop leverbaar tegen een meerprijs
van 2738,-. Deze bijzonder fraaie hardtop wordt geleverd in
carrosseriekleur, is voorzien van achterruitverwarming en is met een
paar eenvoudige handelingen snel over de neergeklapte softtop aan te
brengen.