ROTTERDAM MARKETING
Rotterdam Marketing bouwt verder op ervaringen R2001
PERSBERICHT 22 januari 2002
Rotterdam Marketing bouwt verder op ervaringen R2001
'Servicepunt Events' motor achter grote evenementen
De Stichting Rotterdam Marketing gaat over tot de oprichting van een
'Servicepunt Events', een herkenbaar punt waar de kennis over grote
evenementen wordt verzameld, verrijkt en uitgewisseld. RCH2001 nam het
initiatief om te komen tot overdracht van kennis die is opgedaan
tijdens het culturele hoofdstadjaar. Deze activiteit sluit naadloos
aan bij het merkmanagement dat Rotterdam voorstaat. De diensten van
het servicepunt worden kosteloos ter beschikking gesteld aan alle
partijen in de stad.
Belangrijke taak van het Servicepunt Events is de bundeling van
kennis, ervaring en netwerken die van belang is bij grote
publieksevenementen. Om dat te realiseren wordt tevens een 'Adviesraad
Events' opgericht, een raad die bestaat uit gerenommeerde
afgevaardigden uit verschillende disciplines (sport, cultuur,
toerisme, overheid, etc.).
Het Servicepunt Events zorgt voor ondersteuning in de eerste
(ontwikkel)fase van een evenement maar zal de feitelijke uitvoering
uiteindelijk over laten aan de
verantwoordelijke evenementorganisatie. Deze 'faciliterende' rol
geldt ook voor de meer specifieke kennis op evenementonderdelen
(veiligheid, vergunningen, fiscale aspecten, etc.). Het Servicepunt is
van mening dat die specifieke kennis, taken en activiteiten thuishoort
bij de (vele) verschillende partijen, zoals o.m. Rotterdam Festivals
en R'dam Topsport, maar zorgt wel voor een goede 'transfer' van deze
kennis, informatie en ervaring.
Door de oprichting van het Servicepunt Events bij Rotterdam Marketing
wordt tevens verder gebouwd aan een meer integrale marketingstrategie
waarbij thema's als cultuur en sport goed worden gecombineerd met de
vraag en het aanbod op de markt van toerisme en vrije tijd.
Het voorzitterschap van de Adviesraad wordt in handen gelegd van Dhr.
Paul Nouwen, thans nog voorzitter van de Stichting Rotterdam 2001,
Culturele Hoofdstad van Europa.
R2001 heeft als neventaak de opgedane ervaringen zo goed mogelijk te
verzilveren, de stichting is dan ook verheugd met het nieuwe
Servicepunt Events.
Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met Marianne Klein,
tel. 010-4023200/23.
23 jan 02 12:43