21/01/2002 Baan introduceert iBaan for CRM Enterprise-Strategie
Baan wordt de eerste speler in de nieuwe kennisgedreven
CRM-categorie
Baan, wereldwijd een leverancier van oplossingen op het gebied van B2B
collaborative commerce en onderdeel van de divisie Invensys Software
Systems van Invensys plc., heeft haar nieuwe enterprise-strategie
iBaan voor CRM gepresenteerd. Deze totaaloplossing is gericht op
organisaties die streven naar winstgevendheid door intensievere
klantgerichtheid. De unieke prospect-to-profitability aanpak maakt
iBaan for CRM tot de meest uitgebreide suite van dit moment, met
veelomvattende systemen voor customer relationship management,
software en toegepaste bedrijfsinformatieoplossingen. De nieuwe
strategische oplossingen bevatten bedrijfsbrede analysefunctionaliteit
waarmee het relatiebeheer effectief kan worden verbeterd en de
primaire bedrijfsprocessen tijdens de gehele levenscyclus van klanten
kunnen worden beheerd (from market-to-profitability). iBaan for CRM
biedt ondersteuning voor elke rol, elk instrument, kanaal en
touch-point binnen de geïntegreerde onderneming, waardoor CRM-gerichte
organisaties beter in staat zijn beslissingen te nemen bij
IT-investeringen, implementatietijden te reduceren en beheers- en
exploitatiekosten zo laag mogelijk te houden. Bovendien biedt iBaan
for CRM ondersteuning bij het werven van nieuwe klanten en het
vergroten van inkomsten, loyaliteit, klantenbinding, en, uiteindelijk,
winstgevendheid over de gehele value chain.
Nieuwe generatie analyserapportage
iBaan for CRM ondersteunt end-to-end analysefunctionaliteit door de
gehele onderneming heen. Het samenvoegen van essentiële gegevens van
meerdere touch-points levert informatie op waarmee de echte
succesfactoren van een bedrijf kunnen worden geïdentificeerd en
gerapporteerd. iBaan for CRM stelt bedrijven in staat hun resources in
eerste instantie toe te wijzen aan die accounts die het trouwst en
meest winstgevend zijn.
Sharon Ward, VP Enterprise Applications van Hurwitz Group: Bedrijven
kunnen hun klanten niet meer in handen geven van een kleine groep
verantwoordelijke personen binnen de organisatie. Klanten willen niet
meer beheerd worden; ze willen een actieve rol bij elke stap van het
bedrijfsproces die voor hen van invloed is. Innovatieve bedrijven
benaderen hun leveranciers, partners en distributiekanalen op een
identieke wijze, hetgeen resulteert in een efficiënte en effectieve
value chain. Dit vraagt om ondersteuning door een nieuwe generatie
CRM-software. iBaan for CRM is één van de eerste oplossingen van deze
nieuwe generatie.
Uitgebreide kennis van toepassingsgebieden geïntegreerd in iBaans
oplossingen voor verticale markt
Baan is het enige bedrijf dat unieke analysemogelijkheden levert voor
specifieke verticale markten. iBaan for CRM is met name geschikt voor
bedrijven in de doelmarkten van Baan, waaronder aerospace & defense,
de automobielindustrie, high-tech/elektronica en industriële
productie. Dankzij de totale productstrategie van Baan en de
modulaire, incrementele aanpak van iBaan, kunnen bedrijven met deze
oplossingen de beheers- en exploitatiekosten aanzienlijk omlaag
brengen en de invloed van hun klantgerichte strategie en implementatie
verbeteren. iBaan for CRM biedt wereldwijd opererende
mass-customization productiebedrijven tevens een interactief,
real-time configuratiemodel ter ondersteuning van alle aspecten van
complexe productconfiguratieprocessen. iBaan for CRM wordt reeds
gebruikt door een aantal grote mondiale organisaties, zoals Hitachi
Data Systems, Flowserve, PHI DATA, Barco en A-Dec.
Snelle ingebruikname en merkbare verbeteringen
Hitachi Data Systems is s werelds snelst groeiende bedrijf op het
gebied van gegevensopslagsystemen, en heeft recentelijk toegezegd zijn
ACE- en configuratieoplossingen te migreren en 900 werkplekken te
zullen inrichten met iBaan SalesPlus 4.2. Egan Christensen, manager
van IT Sales Operations, legt uit waarom Hitachi heeft gekozen voor
iBaan for CRM: We hebben iBaan for CRM verkozen boven de oplossingen
van de concurrenten - Siebel, Oracle en Firepond - want we zijn tot de
conclusie gekomen dat Baan de beste totaaloplossing biedt tegen de
laagste implementatiekosten. Met iBaan for CRM kunnen we migreren naar
de nieuwste versie - 4.2 - zonder dat we de bedrijfsvoering al te veel
verstoren en zonder dat we functionaliteit kwijtraken, hetgeen onder
de huidige marktomstandigheden een belangrijke overweging is.
Flowserve is wereldwijd marktleider op het gebied van flow
control-producten voor de procesindustrie, en een grote iBaan for
CRM-gebruiker. Todd Roeller, IT Project Manager van Flowserve: We zijn
voortdurend bezig het bedrijf te stroomlijnen voor een groeiende
waardeschepping, en de iBaan for CRM-oplossingen vormen een belangrijk
onderdeel van deze strategie. De oplossingen helpen ons bij het
verstevigen van de samenwerking tussen ons, ons verkoopteam en onze
klanten en bij het verbeteren van de coördinatie, en stellen ons in
staat projecten beter te beheren.
PHI DATA, een vooraanstaand leverancier van automatische
identificatie- en printssystemen is eveneens een iBaan for
CRM-gebruiker. Koos Boer, algemeen directeur van PHI DATA licht toe:
PHI maakte al gebruik van gestandaardiseerde Baan-oplossingen in alle
verkoop-, financiële, logistieke en servicefuncties. De mogelijkheid
om, door implementatie van iBaan for CRM, onze front-office
applicaties te integreren en gegevens uit te wisselen, maakte deze
stap tot de juiste keuze. De combinatie van geïntegreerde
CRM-oplossingen ondersteunt PHI DATA bij de uitvoering van een groot
aantal verkoop- en klantgerelateerde functies. Nuttige klantinformatie
is nu direct beschikbaar voor een groot aantal medewerkers, de
verkoopstaf is in staat om in een mum van tijd offertes op te stellen,
relevante gegevens en informatie kan worden gekoppeld aan potentiële
klanten, prijs- en productinformatie is direct beschikbaar voor
verkoop en klantenservice, en we kunnen de juiste combinatie van
producten aanbieden.
De complexe, multi-dimensionele aspecten van krachtige, kennisgedreven
CRM
iBaan for CRM biedt optimale oplossingen ter ondersteuning van
klantgerichte strategieën, doordat wordt onderkend dat:
· er meerdere rollen en relaties bestaan binnen het bedrijf
· er een wisselwerking bestaat tussen deze rollen en het gehele
bedrijf door middel van meerdere instrumenten en kanalen
· het individuele beeld van het bedrijf bestaat uit de specifieke
wensen, behoeften en voorkeuren van verschillende klanten
· rollen, instrumenten en kanalen in verbinding staan met
bedrijfsprocessen en gezamenlijke touch-points, die karakteriserend
zijn voor de optimale value chain
· deze combinatie van het bepalen van basiselementen de mogelijkheid
biedt voor grondige bedrijfsbrede analyses, beheer en optimalisatie,
dankzij de unieke iBaan-omgeving
In een reactie op de introductie van de nieuwe iBaan for
CRM-strategie, zegt Laurens van der Tang, President van Baan: In
plaats van zich alleen maar te richten op besparingen en rendement
door middel van deeloplossingen, zouden producenten moeten zoeken naar
wegen om de kanalen door de gehele onderneming, ongeacht het
bedrijfsmodel, uit te rusten met tools waarmee grotere opbrengsten
worden behaald en de loyaliteit van klanten door de gehele value chain
toeneemt. Dit is een nieuw concept van een e-commerce infrastructuur
ter ondersteuning van intranet-, B2B extranet- en B2C internetpaginas.
Len Chermack, President van Baan CRM voegt daaraan toe: Deze aanpak,
waarbij iedere partij in de value chain van het bedrijf leveranciers,
samenwerkingsverbanden, personeel en klanten beschikt over een eigen
interface, inhoud en op regels gebaseerde logica, is uitgedrukt in
onze nieuwe iBaan for CRM-strategie. Dit betekent dat verkoop,
marketing en service zich niet meer richten op traditionele
CRM-oplossingen, maar een actieve rol spelen in de levering van
krachtige CRM-oplossingen via elk touch-point, kanaal en instrument in
het bedrijf.
iBaan for CRM maakt deel uit van de iBaan-suite van web-enabled
oplossingen, die bewezen Baan-technologieën combineert met nieuwe
ontwikkelingen, die voor klanten een belangrijke stap voorwaarts
betekenen bij het naadloos op elkaar aan laten sluiten van systemen en
processen. Het biedt informatie die eenvoudig te gebruiken is en die
toegesneden is op elke individuele eindgebruiker. Bovendien biedt het
bedrijven optimale mogelijkheden om via internet samen te werken met
hun klanten en leveranciers.
Baan
Baan helpt bedrijven bij het verbeteren van hun concurrentiepositie in
de 'networked economy', waarin informatie, integratie en samenwerking
kritische succesfactoren zijn. Dankzij de krachtige functionaliteit
van de nieuwe iBaan-suite van internetgestuurde oplossingen, is Baan
in staat ondersteuning te geven aan ondernemingen die zich bezighouden
met productie, logistiek, services en engineering en die streven naar
verdere integratie van complexe processen, naar nauwere samenwerking
met klanten en partners en naar een betere informatievoorziening voor
de medewerkers met het oog op build-to orders en leveringen.
Wereldwijd worden de oplossingen van Baan door 15.000 klantvestigingen
gebruikt. Baan is onderdeel van de divisie Invensys Software Systems,
wereldwijd een toonaangevende leverancier van oplossingen op het
gebied van e-business en automatisering.
Ga voor meer informatie naar http:// www.baan.com
Invensys
Invensys, dat zijn hoofdkantoor heeft in Londen, is wereldwijd een van
de toonaangevende leveranciers van automatiserings- en
beheerssystemen. De groep omvat iets meer dan 75.000 mensen die
werkzaam zijn in vier divisies, te weten Software Systems, Automation
Systems, Power Systems en Control Systems. Het scala van producten en
diensten varieert van geavanceerde besturingssystemen, meet- en
regelsystemen voor energiebeheer in procesinstallaties,
fabrieksgebouwen en kantoren, elektronische apparatuur en netwerken
voor woonhuizen, tot complete energiesystemen voor de industrie en de
telecommunicatie- en IT-branche.
Contactpersoon bij Baan Benelux is Carolijn Peelen.
Tel: +31 (0)342 42 88 88
Fax: +31 (0)342 42 88 22
Email: cpeelen@baan.nl
Contactpersoon bij Brodeur Worldwide is Anja Verheij.
Tel: +31 (0)20 346 20 00
Fax: +31 (0)20 669 72 65
Email: averheij@nl.brodeur.com