KLM

02/003
KLM PRODUCT NIEUWS

Meer capaciteit en verbeterde service
KLM SELF-SERVICE-CHECK-IN VERNIEUWD

AMSTELVEEN, 18 januari 2002. KLM heeft de self-service-check-in op Amsterdam Airport Schiphol vernieuwd en het aantal apparaten verder uitgebreid van 6 tot 10. Met de nieuwe self-service-check-in, ofwel e.check-in, kunnen passagiers met enkel handbagage zelf inchecken en hun boardingpas printen. De nieuwe e.check-in apparaten, e.service centers, zijn gebruiksvriendelijker en uitgebreider dan hun voorgangers. Er zijn nu minder handelingen nodig om in te checken. Verder is het mogelijk een boardingpas te printen als de passagier reeds is ingecheckt via www.klm.com, telefoon, fax of WAP. Leden van het Flying Dutchman programma, KLM's vaste klanten, kunnen bij het inchecken hun FD punten rechtstreeks op hun FD kaart laten bijschrijven. Indien bij de ticket reservering het frequent flyer nummer is opgegeven, zal het e.service center de check-in nog sneller kunnen afhandelen. De e.service centers zijn geplaatst in de check-in baai tegenover balierij 9, vertrekhal 2. Met de vernieuwde e.check-in komt KLM tegemoet aan de wensen van de frequent vliegende passagier om snel, flexibel en gemakkelijk te kunnen reizen.

Sneller en gemakkelijker
De nieuwe e.check-in geeft de passagier, die slechts handbagage bij zich heeft, de vrijheid om zichzelf vanaf 24 uur van tevoren tot een half uur voor vertrek in te checken. Dit levert minder wachttijd op dan de gebruikelijke check-in procedure. De passagiers wordt via een gebruikersvriendelijk touch screen door de check-in procedure geleid, die niet langer dan 20 seconden hoeft te duren. Tevens kunnen zij zelf een keuze maken uit de nog openstaande zitplaatsen. Voert de vaste klant zijn FD-kaart of het nummer van de kaart in, dan worden automatisch de frequent flyer punten bijgeschreven. Passagiers, die een gezamenlijke boeking hebben gedaan, kunnen met maximaal 4 personen tegelijk inchecken. Als de check in procedure niet kan worden uitgevoerd, wordt een coupon uitgeprint waarop de reden en de nieuw te volgen procedure staat. In de buurt van de e.service centers staan de medewerkers van de speciale e.check-in assistentiebalie paraat om vragen te beantwoorden en mogelijke problemen op te lossen.

De e.service centers zijn voorzien van IBM technologie. De plaatsing van de e.service centers is in nauwe samenwerking met Amsterdam Airport Schiphol tot stand gekomen. In het design van de e.service centers is rekening gehouden met de speciale behoeften van fysiek gehandicapte passagiers. Zo zijn de e.service centers ook op rolstoelhoogte goed te bedienen.