Brussel - Bezoekers aan de 80e editie van het Autosalon van Brussel zullen vanaf 17 januari opnieuw hun ogen de kost kunnen geven bij het bekijken van de nieuwste blinkende bolides. Echter, de grootste verrassing komt dit jaar uit een totaal onverwachte hoek....
Wereldprimeur uit België
Twee Belgische firma's hebben immers de handen in mekaar geslagen
om voor dé wereldprimeur van het jaar te zorgen. Coca-Cola België en
Barco sleutelden samen aan de nieuwste versie van de Coca-Cola
automaat. Barco ontwikkelde met name de 'Sign!cs' display technologie
die toestaat beelden af te spelen op de ganse oppervlakte van de deur
van een automaat. Deze nieuwste technologie opent meteen een waaier
aan nieuwe marketingopportuniteiten. Men kan op deze Sign!cs displays
beelden laten lopen die men zelf bepaalt en op het tijdstip dat men
kiest.
De revolutionaire Signam!cs oplossing, die ontwikkeld werd door
Barco, zal de manier veranderen waarop adverteerders hun boodschap
overbrengen aan hun doelgroep. Niet langer gebonden aan de
restricties opgelegd door de traditionele mediavormen, is de Sign!cs
een dynamische kleurendisplay die via een netwerk gestuurd kan worden
naar meerdere displays in verscheidene aparte locaties. Zo kan de
adverteerder via de Signam!cs oplossing zijn boodschap overbrengen
waar hij wil, wanneer hij wil en op welke manier hij dat wil.
Coca-Cola België, van haar kant, toont opnieuw aan dat het innovatie
hoog in het vaandel draagt.
Betalen via SMS
Sinds enkele maanden test Coca-Cola in verschillende landen de
technologie van 'Dial-a-Coke'. Geen nood als je je munten of proton
kaart bent vergeten: je betaalt gewoon via je GSM. Het is voldoende
om op je GSM een bepaald nummer in te toetsen dat je terugvindt op de
automaat. Je volgt de instructies en nadien kies je één van de
producten en meteen komt jouw blikje of flesje uit de vendor gerold.
De prijs van het product wordt van je vooraf betaalde belkaart
afgetrokken of wordt op je maandelijkse GSM-faktuur bijgeteld....
I-Wap, opnieuw een Belgische firma, zorgt ervoor dat deze technologie
op het Autosalon kan getoond worden.
2 vliegen in één klap
Op de stand van Radio Contact in Paleis 3 kan je dus twee van de
belangrijkste ontwikkelingen sinds jaren in de automatensector
meemaken. Enerzijds zie je de nieuwste interactieve technologie van
Barco, Sign!cs, en anderzijds bestel je met je GSM je frisdrankje.
ots original text: Coca-Cola Belgium-Luxembourg & Barco Beschikbaar op internet: http://www.newsaktuell.be
Voor meer persinformatie, contacteer:
Coca-Cola Belgium-Luxembourg
Media Relations
Frédéric de Ridder / Steve Leroy
T: 02/559.28.77
F: 02/559.23.82
E-mail: mediarelations@eur.ko.com
BARCO n.v.
BarcoProjection
Stephan Paridaen
Vice-President, BarcoProjection
T: 056/368 828
stephan.paridaen@barco.com
Sabine Clappaert
Marketing Communications Manager
T : 056/368 798
sabine.clappaert@barco.com