Begin deze week heeft u een persbericht ontvangen met betrekking tot de lancering van Baan´s "iBaan for CRM". Als onderdeel van iBaan for CRM kondigen we deze week ook aan: iBaan E-Configuration Enterprise; Baan Analytics, en iBaan Salespoint.

- iBaan E-Configuration Enterprise Met deze nieuwe webenabled thin-client oplossing kunnen internationale bedrijven in massa-maatwerkomgevingen hun verkoopprocessen stroomlijnen via een interactief, real-time gestuurd configuratiemodel dat zij kunnen aanbieden aan hun klanten, relaties, buitendienstmedewerkers of callcenter-medewerkers.

- Baan Analytics iBaan for CRM analyseert en rapporteert klantgegevens vanuit een groot aantal verschillende invalshoeken binnen een bedrijf, zodat bedrijven zicht kunnen krijgen op de kosten van dienstverlening aan elke afzondelijke klant of prospect. Zo kan een bedrijf - voor het eerst - inzicht krijgen in de werkelijke potentiële winstgevendheid van een bepaalde account.

- iBaan SalesPoint iBaan SalesPoint modelleert het interne verkoop- en marketingbeleid en de productconfiguratiebehoeften van een bedrijf op een gebruiksvriendelijke, visuele manier, zodat de levering van het product of de dienst volgens de order plaatsvindt.

Hieronder treft u de Nederlandse persberichten aan. Deze berichten en meer informatie over "iBaan for CRM" zijn ook te vinden op www.baan.com en Ingezonden persbericht


Met vriendelijke groet,

Suzanne van de Raadt
Brodeur Worldwide
Overschiestraat 55
1062 HN Amsterdam
Tel: 020 346 20 00
Fax: 020 669 72 65
internet: http://www.brodeurnl.com
Voor de meest recente persinformatie: http://www.persinfo.nl

BAAN INTRODUCEERT iBAAN FOR CRM, EEN NIEUWE OPLOSSING TER ONDERSTEUNING VAN ALLE ASPECTEN VAN COMPLEXE CONFIGURATIEPROCESSEN IN

MASSA-MAATWERKOMGEVINGEN

iBaan E-Configuration Enterprise betekent een verdere uitbreiding van de CRM-enterprisestrategie van Baan

17 januari 2002 - Baan, wereldwijde leverancier van oplossingen op het gebied van B2B collaborative commerce en onderdeel van de divisie Invensys Software Systems van Invensys plc, introduceert iBaan E-Configuration Enterprise. Met deze nieuwe web-enabled thin-client oplossing kunnen internationale bedrijven in massa-maatwerkomgevingen hun verkoopprocessen stroomlijnen via een interactief, real-time gestuurd configuratiemodel dat zij kunnen aanbieden aan hun klanten, relaties, buitendienstmedewerkers of callcenter-medewerkers. Na selectie van een product kan iBaan E-Configuration Enterprise onmiddellijk feedback geven, zelfs in complexe product- en prijsomgevingen. Gebruikers kunnen via één enkele webinterface opties vergelijken, orders voorbereiden en reserveonderdelen en accessoires opzoeken.

iBaan E-Configuration Enterprise maakt gebruik van de het unieke systeem van volledige afleiding dat ervoor zorgt dat alleen geldige configuraties worden samengesteld. Met deze methode wordt alles afgeleid op basis van de productdefinities en de gemaakte selecties, waarbij intern alle mogelijke oplossingen worden berekend die voldoen aan de gestelde eisen, en tevens alternatieven worden weergegeven wanneer een ongeldige selectie is gemaakt. Dit alles gebeurt real-time en geeft de gebruiker onmiddellijk feedback. Fouten worden geëlimineerd, zodat een betrouwbaar overzicht kan worden gegeven, hetgeen leidt tot verbetering van de productiviteit en een hoger rendement in verkoopsituaties.

"Met deze nieuwe oplossing kunnen we optimaal gebruik maken van de kracht van het internet en voldoen aan de complexe configuratiebehoeften van internationale bedrijven - van pack-to-order tot en met engineer-to-order," aldus Karsten Sando, Product Manager voor iBaan E-Configuration Enterprise. "Deze oplossing kan een constructiebedrijf bijvoorbeeld helpen zich daadwerkelijk te gaan richten op build-to-order productie, zodat het zijn operationele productiviteit en daarmee zijn winstgevendheid kan verbeteren. Verder is de oplossing niet beperkt tot bepaalde geografische gebieden, zodat gebruikers overal ter wereld kunnen profiteren van de krachtige configuratiemogelijkheden."

Flowserve is wereldwijd marktleider op het gebied van flow management (pompen, afsluiters, enz.) voor de procesindustrie, en is een belangrijke gebruiker van de Baan-oplossingen iBaan E-Configuration en iBaan SalesPlus CRM. Todd Roeller, Project Manager IT bij Flowserve: "Als gebruiker van iBaan for CRM zijn we zeer onder de indruk van wat we hebben gezien van de mogelijkheden van iBaan E-Configuration Enterprise. We zijn vooral onder de indruk van de manier waarop deze oplossing het ons mogelijk maakt te werken met externe databases, zowel statisch als dynamisch. De verbeterde functionaliteit van iBaan E-Configuration Enterprise maakt de aanpassing van complexere configuraties mogelijk."

iBaan for CRM is een combinatie van hardware, software en toegepaste bedrijfsinformatie die organisaties ondersteunt bij het optimaliseren van klantenwerving, klantentrouw, klantenbinding en winstgevendheid. Het combineert front-office technologieën met back-office productiviteit en levert analytische informatie vanuit het gehele bedrijf waarmee de belangrijkste bedrijfsprocessen effectief kunnen worden beheerd. Via een dynamische verzameling real-time gegevens biedt iBaan for CRM ondersteuning voor elke rol, elk apparaat, elk kanaal en elke touch-point door de gehele geïntegreerde iBaan-onderneming heen.

iBaan for CRM maakt deel uit van de iBaan suite die bewezen Baan-technologieën combineert met nieuwe ontwikkelingen, die voor klanten een belangrijke stap voorwaarts betekenen bij het naadloos op elkaar laten aansluiten van systemen en processen. Het biedt informatie die eenvoudig te gebruiken is en die toegesneden is op elke individuele eindgebruiker. Bovendien biedt het bedrijven optimale mogelijkheden om via internet samen te werken met hun klanten en leveranciers.

BAAN MAAKT GEBRUIK VAN ANALYSE- EN RAPPORTAGEMOGELIJKHEDEN VOOR BETER

CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT

CRM-trend verschuift van interne efficiency naar winstgevendheid voor bedrijven met intensieve klantenrelaties

17 januari 2002 - Complexe analysemogelijkheden, eens het domein van statistici en wiskundigen, worden nu ook geïntegreerd in softwaretoepassingen voor bedrijven. Baan, wereldwijd leverancier van oplossingen op het gebied van B2B collaborative commerce en onderdeel van de divisie Invensys Software Systems van Invensys plc, heeft geavanceerde analysefunctionaliteit geïntegreerd in iBaan for CRM, een nieuwe oplossing voor customer relationship management (CRM).

"De lat ligt tegenwoordig hoger voor CRM", zegt Leonard Chermack, President van Baan CRM. "Door de invoering van geavanceerde analysemogelijkheden en de verdere integratie van front-end serviceapplicaties met back-end bedrijfsgegevens, is er een verschuiving opgetreden in de doelstelling van CRM. De nadruk ligt niet meer op efficiënte klantenondersteuning en serviceverlening, maar op het leveren van oplossingen waarmee huidige en toekomstige klanten hun winstgevendheid kunnen vergroten. iBaan for CRM is een servicestrategie die vergaande analysemogelijkheden biedt, waardoor bedrijven veel dichter bij hun klanten komen te staan dan tot nu toe mogelijk is geweest."

De analysefunctionaliteit van iBaan for CRM biedt beter inzicht in de totale bedrijfsvoering. Dit sluit uitstekend aan op de bedrijfsstrategie van moderne ondernemingen die groot belang hechten aan goede klantenrelaties, leiderschap op productgebied en een uitstekende organisatie. Hierdoor kunnen bedrijven veel gerichter inspelen op behoeften, eisen en verwachtingen van klanten.

Wat betreft de organisatie onderscheidt iBaan for CRM verschillende rollen, instrumenten, kanalen en touch-points. Organisaties krijgen de beschikking over bedrijfsinformatie die wordt gefilterd via bedrijfsbrede analyses (en rapportage). Op basis van deze informatie kunnen acties worden ondernomen die ondersteuning bieden bij het optimaliseren van klantenwerving, klantentrouw, klantenbinding en winstgevendheid.

De analysefunctionaliteit werd een aantal jaren geleden geïntroduceerd in een specialistisch onderdeel van CRM dat bekend stond als "enterprise marketing optimization". Hierbij werd geprobeerd de response met betrekking tot marketinginitiatieven in alle geledingen van het bedrijf te verbeteren. Sindsdien is de analyse- en rapportagefunctionaliteit ook geïntegreerd in het complete CRM-product, waardoor bedrijven niet alleen hun klantenrelaties kunnen verbeteren, maar ook het beheer van de levenscycli van hun producten en het beheer van de supply chain.

iBaan for CRM analyseert en rapporteert klantgegevens vanuit een groot aantal verschillende invalshoeken binnen een bedrijf, zodat bedrijven zicht kunnen krijgen op de kosten van dienstverlening aan elke afzondelijke klant of propspect. Zo kan een bedrijf - voor het eerst - inzicht krijgen in de werkelijke potentiële winstgevendheid van een bepaalde account.

Dankzij dit unieke inzicht in de werkelijke winstgevendheid van een klant kunnen bedrijven de analysemogelijkheden van iBaan for CRM ook gebruiken om de tevredenheidsgraad van de klant beter te begrijpen - informatie die bijvoorbeeld uit de service- en supportdatabase kan worden gehaald. Op deze manier kan een bedrijf zijn meest winstgevende klanten direct koppelen aan de bijbehorende tevredenheidsgraad, en daarbij een 'rode vlag' plaatsen wanneer deze beide factoren van elkaar afwijken. Het bedrijf is hierdoor in staat om zijn beperkte resources voor klantenondersteuning in eerste instantie toe te wijzen aan die accounts die het trouwst en het meest winstgevend zijn.

"Baan biedt een betere oplossing dan de andere CRM-spelers," vervolgt Len Chermack. "De bedrijfsbrede analyse- en rapportagemogelijkheden van iBaan for CRM zijn uniek - Baan is echt het eerste bedrijf dat een dergelijk totaaloverzicht van het bedrijf kan bieden.

De iBaan for CRM strategie maakt deel uit van de totale Baan-productstrategie, die ook iBaan for Product Life Cycle Management en iBaan for Supply Chain and Logistics Management omvat. Dankzij de iBaan-oplossingen kunnen klanten hun eigen e-business strategie ontwikkelen door toepassing van een 'best-of-breed' aanpak. Verder kunnen de Baan-producten ook worden geïntegreerd met third-party software, zoals SAP Portals en Sockeye. Ook is een modulaire aanpak van oplossingen voor de verschillende bedrijfstakken mogelijk.

BAAN INTRODUCEERT NIEUWE GENERATIE COLLABORATIVE

CRM-OPLOSSING VOOR HET REALISEREN VAN LAGERE VERKOOPKOSTEN, KORTERE

VERKOOPCYCLI EN MINDER PRODUCT- EN PRIJSFOUTEN

14 januari 2002 - Baan, wereldwijd een leverancier van oplossingen op het gebied van B2B collaborative commerce en onderdeel van de divisie Invensys Software Systems van Invensys plc, introduceert een nieuw internetgestuurd systeem voor verkoopbeheer, waarmee wederverkopers, vertegenwoordigers van productiebedrijven, detailhandelaars en direct-salesteams zeer nauwkeurig producten kunnen configureren en prijzen kunnen bepalen voor verkoopoffertes. iBaan SalesPoint maakt gebruik van de bewezen configuratietechnologie van iBaan for CRM, waardoor verkopers in een verkooporganisatie met meerdere kanalen en meerdere talen de beschikking hebben over tot op de minuut nauwkeurige product-, prijs- en klantinformatie.

"Als u een nauwkeurige offerte kunt opstellen terwijl u aan het praten bent met de klant, betekent dat voor iedereen in de vraagketen een verbetering," aldus Don Brower, Vice President van Baan CRM Product Management. "Bedrijven met vertegenwoordigers en wederverkopers kunnen zonder problemen relatief nieuwe verkoopmedewerkers inzetten in de contacten met klanten, omdat de software de kans dat zij fouten maken, aanzienlijk zal verminderen. iBaan SalesPoint biedt ondersteuning bij het trainen van de verkopers terwijl zij aan het verkopen zijn."

Integratie met enterprise-systemen van andere leveranciers iBaan SalesPoint kan worden geïntegreerd met andere enterprise-applicaties voor front- en back-office, waardoor de gebruiker verkoopgegevens vanuit het veld direct kan invoeren in de databases met klantgegevens en de productieplanningssystemen.

iBaan SalesPoint modelleert het interne verkoop- en marketingbeleid en de productconfiguratiebehoeften van een bedrijf op een gebruiksvriendelijke, visuele manier, zodat de levering van het product of de dienst volgens de order plaatsvindt. Productiebedrijven zullen ontdekken dat met de invoering van iBaan SalesPoint het aantal orders dat terugkomt als gevolg van fouten, drastisch kan worden verminderd.

Partners in het afzetkanaal profiteren ook van de kortere verkoopcycli en het kleinere aantal orderinvoerfouten. Dankzij iBaan SalesPoint behoeven verkopers zich niet bezig te houden met oninteressant administratief werk, zodat zij meer tijd over hebben voor direct contact met klanten en prospects.

Van database tot webapplicatie
Aangezien gebruikers alleen een browser en een internetverbinding nodig hebben om iBaan SalesPoint te gebruiken, zijn de initiële implementatiekosten lager dan die van traditionele client/server applicaties, en zijn de verdere kosten van onderhoud en upgrades ook lager.

iBaan SalesPoint is ontworpen en geoptimaliseerd voor schaalbare webapplicaties en is compatibel met de suite van client/server producten van iBaan for CRM. iBaan SalesPoint hanteert dezelfde methode voor prijs- en configuratiemodellering als de producten iBaan SalesPlus en iBaan ConfigurationPlus. Dit betekent dat als bestaande iBaan for CRM klanten iBaan SalesPoint implementeren voor verschillende verkoopteams in verschillende afzetkanalen, zij de beschikking hebben over een consistente gegevensbasis en prijsstructuur voor zowel directe als indirecte verkopen.

iBaan SalesPoint combineert klantinformatie, catalogusinformatie en intelligente prijsbepaling en productconfiguratie, waarmee nauwkeurige offertes kunnen worden gemaakt die zijn aangepast aan lokale richtlijnen en templates.

iBaan for CRM is een combinatie van hardware, software en toegepaste bedrijfsinformatie, die ondersteuning biedt bij het optimaliseren van klantenwerving, klantentrouw, klantenbinding en winstgevendheid. De oplossing combineert front-office technologie en back-office efficiëntie, waarbij klanten gebruik kunnen maken van bedrijfsbrede analyses om op doeltreffende wijze hun belangrijkste bedrijfsprocessen te bewaken. Via een real-time informatiesysteem biedt iBaan for CRM ondersteuning voor elke rol, elk apparaat, elk kanaal en elke touch-point door de gehele onderneming heen.

iBaan for CRM maakt deel uit van de iBaan Sales Solutions suite. De iBaan-suite van web-enabled oplossingen combineert bewezen Baan-technologieën met nieuwe ontwikkelingen, die voor klanten een belangrijke stap voorwaarts betekenen bij het naadloos op elkaar laten aansluiten van systemen en processen. Het biedt informatie die eenvoudig te gebruiken is en die toegesneden is op elke individuele eindgebruiker. Bovendien biedt het bedrijven optimale mogelijkheden om via internet samen te werken met hun klanten en leveranciers.

Over Baan:
Baan helpt bedrijven hun concurrentievoorsprong te behouden in de netwerkeconomie, waarin informatie, integratie en samenwerking kritische succesfactoren zijn. Met de krachtige, op internet gebaseerde iBaan-oplossingen ondersteunt Baan bedrijven die hun complexe bedrijfsprocessen willen integreren, nauwer met klanten en partners willen samenwerken, hun medewerkers willen voorzien van de noodzakelijke voorraadinformatie en 'build-to-order'-data voor de werkvloer. Baan-software is actief op meer dan 15.000 locaties wereldwijd. Baan maakt deel uit van de Invensys-divisie Software & Systems, wereldwijd leidend op het gebied van e-business- en automatiseringsoplossingen. Voor meer informatie: www.baan.com.

Over Invensys plc:
Invensys is toonaangevend in de Automation & Control-branche. Het hoofdkantoor is gevestigd in Londen. De meer dan 90.000 medewerkers werken wereldwijd vanuit vier hoofddivisies: Software Systems, Automation Systems, Power Systems en Control Systems. Het scala van producten en diensten varieert van geavanceerde besturingssystemen en netwerken voor het automatiseren van industriële vestigingen en de klimaatregulatie in gebouwen tot aan de elektronische apparatuur die wordt toegepast in woonhuizen en licht-commerciële applicaties. Daarnaast levert Invensys complete energievoorzieningen voor de telecommunicatie- en IT-branche. Voor meer informatie: www.invensys.com.