Begin deze week heeft u een persbericht ontvangen met betrekking tot de lancering van Baan´s "iBaan for CRM". Als onderdeel van iBaan for CRM kondigen we deze week ook aan: iBaan E-Configuration Enterprise; Baan Analytics, en iBaan Salespoint.
- iBaan E-Configuration Enterprise Met deze nieuwe webenabled thin-client oplossing kunnen internationale bedrijven in massa-maatwerkomgevingen hun verkoopprocessen stroomlijnen via een interactief, real-time gestuurd configuratiemodel dat zij kunnen aanbieden aan hun klanten, relaties, buitendienstmedewerkers of callcenter-medewerkers.
- Baan Analytics iBaan for CRM analyseert en rapporteert klantgegevens vanuit een groot aantal verschillende invalshoeken binnen een bedrijf, zodat bedrijven zicht kunnen krijgen op de kosten van dienstverlening aan elke afzondelijke klant of prospect. Zo kan een bedrijf - voor het eerst - inzicht krijgen in de werkelijke potentiële winstgevendheid van een bepaalde account.
- iBaan SalesPoint iBaan SalesPoint modelleert het interne verkoop- en marketingbeleid en de productconfiguratiebehoeften van een bedrijf op een gebruiksvriendelijke, visuele manier, zodat de levering van het product of de dienst volgens de order plaatsvindt.
Hieronder treft u de Nederlandse persberichten aan. Deze berichten en meer
informatie over "iBaan for CRM" zijn ook te vinden op www.baan.com en
Ingezonden persbericht
Met vriendelijke groet,
Suzanne van de Raadt
Brodeur Worldwide
Overschiestraat 55
1062 HN Amsterdam
Tel: 020 346 20 00
Fax: 020 669 72 65
internet: http://www.brodeurnl.com
Voor de meest recente persinformatie: http://www.persinfo.nl
BAAN INTRODUCEERT iBAAN FOR CRM, EEN NIEUWE OPLOSSING TER ONDERSTEUNING VAN ALLE ASPECTEN VAN COMPLEXE CONFIGURATIEPROCESSEN IN
MASSA-MAATWERKOMGEVINGEN
iBaan E-Configuration Enterprise betekent een verdere uitbreiding van de
CRM-enterprisestrategie van Baan
17 januari 2002 - Baan, wereldwijde leverancier van oplossingen op het
gebied van B2B collaborative commerce en onderdeel van de divisie Invensys
Software Systems van Invensys plc, introduceert iBaan E-Configuration
Enterprise. Met deze nieuwe web-enabled thin-client oplossing kunnen
internationale bedrijven in massa-maatwerkomgevingen hun verkoopprocessen
stroomlijnen via een interactief, real-time gestuurd configuratiemodel dat
zij kunnen aanbieden aan hun klanten, relaties, buitendienstmedewerkers of
callcenter-medewerkers. Na selectie van een product kan iBaan
E-Configuration Enterprise onmiddellijk feedback geven, zelfs in complexe
product- en prijsomgevingen. Gebruikers kunnen via één enkele webinterface
opties vergelijken, orders voorbereiden en reserveonderdelen en accessoires
opzoeken.
iBaan E-Configuration Enterprise maakt gebruik van de het unieke systeem
van volledige afleiding dat ervoor zorgt dat alleen geldige configuraties
worden samengesteld. Met deze methode wordt alles afgeleid op basis van de
productdefinities en de gemaakte selecties, waarbij intern alle mogelijke
oplossingen worden berekend die voldoen aan de gestelde eisen, en tevens
alternatieven worden weergegeven wanneer een ongeldige selectie is gemaakt.
Dit alles gebeurt real-time en geeft de gebruiker onmiddellijk feedback.
Fouten worden geëlimineerd, zodat een betrouwbaar overzicht kan worden
gegeven, hetgeen leidt tot verbetering van de productiviteit en een hoger
rendement in verkoopsituaties.
"Met deze nieuwe oplossing kunnen we optimaal gebruik maken van de kracht
van het internet en voldoen aan de complexe configuratiebehoeften van
internationale bedrijven - van pack-to-order tot en met engineer-to-order,"
aldus Karsten Sando, Product Manager voor iBaan E-Configuration Enterprise.
"Deze oplossing kan een constructiebedrijf bijvoorbeeld helpen zich
daadwerkelijk te gaan richten op build-to-order productie, zodat het zijn
operationele productiviteit en daarmee zijn winstgevendheid kan verbeteren.
Verder is de oplossing niet beperkt tot bepaalde geografische gebieden,
zodat gebruikers overal ter wereld kunnen profiteren van de krachtige
configuratiemogelijkheden."
Flowserve is wereldwijd marktleider op het gebied van flow management
(pompen, afsluiters, enz.) voor de procesindustrie, en is een belangrijke
gebruiker van de Baan-oplossingen iBaan E-Configuration en iBaan SalesPlus
CRM. Todd Roeller, Project Manager IT bij Flowserve: "Als gebruiker van
iBaan for CRM zijn we zeer onder de indruk van wat we hebben gezien van de
mogelijkheden van iBaan E-Configuration Enterprise. We zijn vooral onder de
indruk van de manier waarop deze oplossing het ons mogelijk maakt te werken
met externe databases, zowel statisch als dynamisch. De verbeterde
functionaliteit van iBaan E-Configuration Enterprise maakt de aanpassing
van complexere configuraties mogelijk."
iBaan for CRM is een combinatie van hardware, software en toegepaste
bedrijfsinformatie die organisaties ondersteunt bij het optimaliseren van
klantenwerving, klantentrouw, klantenbinding en winstgevendheid. Het
combineert front-office technologieën met back-office productiviteit en
levert analytische informatie vanuit het gehele bedrijf waarmee de
belangrijkste bedrijfsprocessen effectief kunnen worden beheerd. Via een
dynamische verzameling real-time gegevens biedt iBaan for CRM ondersteuning
voor elke rol, elk apparaat, elk kanaal en elke touch-point door de gehele
geïntegreerde iBaan-onderneming heen.
iBaan for CRM maakt deel uit van de iBaan suite die bewezen
Baan-technologieën combineert met nieuwe ontwikkelingen, die voor klanten
een belangrijke stap voorwaarts betekenen bij het naadloos op elkaar laten
aansluiten van systemen en processen. Het biedt informatie die eenvoudig te
gebruiken is en die toegesneden is op elke individuele eindgebruiker.
Bovendien biedt het bedrijven optimale mogelijkheden om via internet samen
te werken met hun klanten en leveranciers.
BAAN MAAKT GEBRUIK VAN ANALYSE- EN RAPPORTAGEMOGELIJKHEDEN VOOR BETER
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
CRM-trend verschuift van interne efficiency naar winstgevendheid voor bedrijven met intensieve klantenrelaties
17 januari 2002 - Complexe analysemogelijkheden, eens het domein van
statistici en wiskundigen, worden nu ook geïntegreerd in
softwaretoepassingen voor bedrijven. Baan, wereldwijd leverancier van
oplossingen op het gebied van B2B collaborative commerce en onderdeel van
de divisie Invensys Software Systems van Invensys plc, heeft geavanceerde
analysefunctionaliteit geïntegreerd in iBaan for CRM, een nieuwe oplossing
voor customer relationship management (CRM).
"De lat ligt tegenwoordig hoger voor CRM", zegt Leonard Chermack, President
van Baan CRM. "Door de invoering van geavanceerde analysemogelijkheden en
de verdere integratie van front-end serviceapplicaties met back-end
bedrijfsgegevens, is er een verschuiving opgetreden in de doelstelling van
CRM. De nadruk ligt niet meer op efficiënte klantenondersteuning en
serviceverlening, maar op het leveren van oplossingen waarmee huidige en
toekomstige klanten hun winstgevendheid kunnen vergroten. iBaan for CRM is
een servicestrategie die vergaande analysemogelijkheden biedt, waardoor
bedrijven veel dichter bij hun klanten komen te staan dan tot nu toe
mogelijk is geweest."
De analysefunctionaliteit van iBaan for CRM biedt beter inzicht in de
totale bedrijfsvoering. Dit sluit uitstekend aan op de bedrijfsstrategie
van moderne ondernemingen die groot belang hechten aan goede
klantenrelaties, leiderschap op productgebied en een uitstekende
organisatie. Hierdoor kunnen bedrijven veel gerichter inspelen op
behoeften, eisen en verwachtingen van klanten.
Wat betreft de organisatie onderscheidt iBaan for CRM verschillende rollen,
instrumenten, kanalen en touch-points. Organisaties krijgen de beschikking
over bedrijfsinformatie die wordt gefilterd via bedrijfsbrede analyses (en
rapportage). Op basis van deze informatie kunnen acties worden ondernomen
die ondersteuning bieden bij het optimaliseren van klantenwerving,
klantentrouw, klantenbinding en winstgevendheid.
De analysefunctionaliteit werd een aantal jaren geleden geïntroduceerd in
een specialistisch onderdeel van CRM dat bekend stond als "enterprise
marketing optimization". Hierbij werd geprobeerd de response met betrekking
tot marketinginitiatieven in alle geledingen van het bedrijf te verbeteren.
Sindsdien is de analyse- en rapportagefunctionaliteit ook geïntegreerd in
het complete CRM-product, waardoor bedrijven niet alleen hun
klantenrelaties kunnen verbeteren, maar ook het beheer van de levenscycli
van hun producten en het beheer van de supply chain.
iBaan for CRM analyseert en rapporteert klantgegevens vanuit een groot aantal verschillende invalshoeken binnen een bedrijf, zodat bedrijven zicht kunnen krijgen op de kosten van dienstverlening aan elke afzondelijke klant of propspect. Zo kan een bedrijf - voor het eerst - inzicht krijgen in de werkelijke potentiële winstgevendheid van een bepaalde account.
Dankzij dit unieke inzicht in de werkelijke winstgevendheid van een klant
kunnen bedrijven de analysemogelijkheden van iBaan for CRM ook gebruiken om
de tevredenheidsgraad van de klant beter te begrijpen - informatie die
bijvoorbeeld uit de service- en supportdatabase kan worden gehaald. Op deze
manier kan een bedrijf zijn meest winstgevende klanten direct koppelen aan
de bijbehorende tevredenheidsgraad, en daarbij een 'rode vlag' plaatsen
wanneer deze beide factoren van elkaar afwijken. Het bedrijf is hierdoor in
staat om zijn beperkte resources voor klantenondersteuning in eerste
instantie toe te wijzen aan die accounts die het trouwst en het meest
winstgevend zijn.
"Baan biedt een betere oplossing dan de andere CRM-spelers," vervolgt Len
Chermack. "De bedrijfsbrede analyse- en rapportagemogelijkheden van iBaan
for CRM zijn uniek - Baan is echt het eerste bedrijf dat een dergelijk
totaaloverzicht van het bedrijf kan bieden.
De iBaan for CRM strategie maakt deel uit van de totale
Baan-productstrategie, die ook iBaan for Product Life Cycle Management en
iBaan for Supply Chain and Logistics Management omvat. Dankzij de
iBaan-oplossingen kunnen klanten hun eigen e-business strategie ontwikkelen
door toepassing van een 'best-of-breed' aanpak. Verder kunnen de
Baan-producten ook worden geïntegreerd met third-party software, zoals SAP
Portals en Sockeye. Ook is een modulaire aanpak van oplossingen voor de
verschillende bedrijfstakken mogelijk.
BAAN INTRODUCEERT NIEUWE GENERATIE COLLABORATIVE
CRM-OPLOSSING VOOR HET REALISEREN VAN LAGERE VERKOOPKOSTEN, KORTERE
VERKOOPCYCLI EN MINDER PRODUCT- EN PRIJSFOUTEN
14 januari 2002 - Baan, wereldwijd een leverancier van oplossingen op het
gebied van B2B collaborative commerce en onderdeel van de divisie Invensys
Software Systems van Invensys plc, introduceert een nieuw internetgestuurd
systeem voor verkoopbeheer, waarmee wederverkopers, vertegenwoordigers van
productiebedrijven, detailhandelaars en direct-salesteams zeer nauwkeurig
producten kunnen configureren en prijzen kunnen bepalen voor
verkoopoffertes. iBaan SalesPoint maakt gebruik van de bewezen
configuratietechnologie van iBaan for CRM, waardoor verkopers in een
verkooporganisatie met meerdere kanalen en meerdere talen de beschikking
hebben over tot op de minuut nauwkeurige product-, prijs- en
klantinformatie.
"Als u een nauwkeurige offerte kunt opstellen terwijl u aan het praten bent
met de klant, betekent dat voor iedereen in de vraagketen een verbetering,"
aldus Don Brower, Vice President van Baan CRM Product Management.
"Bedrijven met vertegenwoordigers en wederverkopers kunnen zonder problemen
relatief nieuwe verkoopmedewerkers inzetten in de contacten met klanten,
omdat de software de kans dat zij fouten maken, aanzienlijk zal
verminderen. iBaan SalesPoint biedt ondersteuning bij het trainen van de
verkopers terwijl zij aan het verkopen zijn."
Integratie met enterprise-systemen van andere leveranciers
iBaan SalesPoint kan worden geïntegreerd met andere enterprise-applicaties
voor front- en back-office, waardoor de gebruiker verkoopgegevens vanuit
het veld direct kan invoeren in de databases met klantgegevens en de
productieplanningssystemen.
iBaan SalesPoint modelleert het interne verkoop- en marketingbeleid en de
productconfiguratiebehoeften van een bedrijf op een gebruiksvriendelijke,
visuele manier, zodat de levering van het product of de dienst volgens de
order plaatsvindt. Productiebedrijven zullen ontdekken dat met de invoering
van iBaan SalesPoint het aantal orders dat terugkomt als gevolg van fouten,
drastisch kan worden verminderd.
Partners in het afzetkanaal profiteren ook van de kortere verkoopcycli en
het kleinere aantal orderinvoerfouten. Dankzij iBaan SalesPoint behoeven
verkopers zich niet bezig te houden met oninteressant administratief werk,
zodat zij meer tijd over hebben voor direct contact met klanten en
prospects.
Van database tot webapplicatie
Aangezien gebruikers alleen een browser en een internetverbinding nodig
hebben om iBaan SalesPoint te gebruiken, zijn de initiële
implementatiekosten lager dan die van traditionele client/server
applicaties, en zijn de verdere kosten van onderhoud en upgrades ook lager.
iBaan SalesPoint is ontworpen en geoptimaliseerd voor schaalbare webapplicaties en is compatibel met de suite van client/server producten van iBaan for CRM. iBaan SalesPoint hanteert dezelfde methode voor prijs- en configuratiemodellering als de producten iBaan SalesPlus en iBaan ConfigurationPlus. Dit betekent dat als bestaande iBaan for CRM klanten iBaan SalesPoint implementeren voor verschillende verkoopteams in verschillende afzetkanalen, zij de beschikking hebben over een consistente gegevensbasis en prijsstructuur voor zowel directe als indirecte verkopen.
iBaan SalesPoint combineert klantinformatie, catalogusinformatie en
intelligente prijsbepaling en productconfiguratie, waarmee nauwkeurige
offertes kunnen worden gemaakt die zijn aangepast aan lokale richtlijnen en
templates.
iBaan for CRM is een combinatie van hardware, software en toegepaste
bedrijfsinformatie, die ondersteuning biedt bij het optimaliseren van
klantenwerving, klantentrouw, klantenbinding en winstgevendheid. De
oplossing combineert front-office technologie en back-office efficiëntie,
waarbij klanten gebruik kunnen maken van bedrijfsbrede analyses om op
doeltreffende wijze hun belangrijkste bedrijfsprocessen te bewaken. Via een
real-time informatiesysteem biedt iBaan for CRM ondersteuning voor elke
rol, elk apparaat, elk kanaal en elke touch-point door de gehele
onderneming heen.
iBaan for CRM maakt deel uit van de iBaan Sales Solutions suite. De
iBaan-suite van web-enabled oplossingen combineert bewezen
Baan-technologieën met nieuwe ontwikkelingen, die voor klanten een
belangrijke stap voorwaarts betekenen bij het naadloos op elkaar laten
aansluiten van systemen en processen. Het biedt informatie die eenvoudig te
gebruiken is en die toegesneden is op elke individuele eindgebruiker.
Bovendien biedt het bedrijven optimale mogelijkheden om via internet samen
te werken met hun klanten en leveranciers.
Over Baan:
Baan helpt bedrijven hun concurrentievoorsprong te behouden in de
netwerkeconomie, waarin informatie, integratie en samenwerking kritische
succesfactoren zijn. Met de krachtige, op internet gebaseerde
iBaan-oplossingen ondersteunt Baan bedrijven die hun complexe
bedrijfsprocessen willen integreren, nauwer met klanten en partners willen
samenwerken, hun medewerkers willen voorzien van de noodzakelijke
voorraadinformatie en 'build-to-order'-data voor de werkvloer.
Baan-software is actief op meer dan 15.000 locaties wereldwijd. Baan maakt
deel uit van de Invensys-divisie Software & Systems, wereldwijd leidend op
het gebied van e-business- en automatiseringsoplossingen. Voor meer
informatie: www.baan.com.
Over Invensys plc:
Invensys is toonaangevend in de Automation & Control-branche. Het
hoofdkantoor is gevestigd in Londen. De meer dan 90.000 medewerkers werken
wereldwijd vanuit vier hoofddivisies: Software Systems, Automation Systems,
Power Systems en Control Systems. Het scala van producten en diensten
varieert van geavanceerde besturingssystemen en netwerken voor het
automatiseren van industriële vestigingen en de klimaatregulatie in
gebouwen tot aan de elektronische apparatuur die wordt toegepast in
woonhuizen en licht-commerciële applicaties. Daarnaast levert Invensys
complete energievoorzieningen voor de telecommunicatie- en IT-branche. Voor
meer informatie: www.invensys.com.