17/01/2002 BAAN INTRODUCEERT iBAAN FOR CRM, EEN NIEUWE OPLOSSING TER
ONDERSTEUNING VAN ALLE ASPECTEN VAN COMPLEXE CONFIGURATIEPROCESSEN IN
MASSA-MAATWERKOMGEVINGEN
iBaan E-Configuration Enterprise betekent een verdere uitbreiding
van de CRM-enterprisestrategie van Baan
Baan, wereldwijde leverancier van oplossingen op het gebied van B2B
collaborative commerce en onderdeel van de divisie Invensys Software
Systems van Invensys plc, introduceert iBaan E-Configuration
Enterprise. Met deze nieuwe web-enabled thin-client oplossing kunnen
internationale bedrijven in massa-maatwerkomgevingen hun
verkoopprocessen stroomlijnen via een interactief, real-time gestuurd
configuratiemodel dat zij kunnen aanbieden aan hun klanten, relaties,
buitendienstmedewerkers of callcenter-medewerkers. Na selectie van een
product kan iBaan E-Configuration Enterprise onmiddellijk feedback
geven, zelfs in complexe product- en prijsomgevingen. Gebruikers
kunnen via één enkele webinterface opties vergelijken, orders
voorbereiden en reserveonderdelen en accessoires opzoeken.
iBaan E-Configuration Enterprise maakt gebruik van de het unieke
systeem van volledige afleiding dat ervoor zorgt dat alleen geldige
configuraties worden samengesteld. Met deze methode wordt alles
afgeleid op basis van de productdefinities en de gemaakte selecties,
waarbij intern alle mogelijke oplossingen worden berekend die voldoen
aan de gestelde eisen, en tevens alternatieven worden weergegeven
wanneer een ongeldige selectie is gemaakt. Dit alles gebeurt real-time
en geeft de gebruiker onmiddellijk feedback. Fouten worden
geëlimineerd, zodat een betrouwbaar overzicht kan worden gegeven,
hetgeen leidt tot verbetering van de productiviteit en een hoger
rendement in verkoopsituaties.
"Met deze nieuwe oplossing kunnen we optimaal gebruik maken van de
kracht van het internet en voldoen aan de complexe
configuratiebehoeften van internationale bedrijven - van pack-to-order
tot en met engineer-to-order," aldus Karsten Sando, Product Manager
voor iBaan E-Configuration Enterprise. "Deze oplossing kan een
constructiebedrijf bijvoorbeeld helpen zich daadwerkelijk te gaan
richten op build-to-order productie, zodat het zijn operationele
productiviteit en daarmee zijn winstgevendheid kan verbeteren. Verder
is de oplossing niet beperkt tot bepaalde geografische gebieden, zodat
gebruikers overal ter wereld kunnen profiteren van de krachtige
configuratiemogelijkheden."
Flowserve is wereldwijd marktleider op het gebied van flow management
(pompen, afsluiters, enz.) voor de procesindustrie, en is een
belangrijke gebruiker van de Baan-oplossingen iBaan E-Configuration en
iBaan SalesPlus CRM. Todd Roeller, Project Manager IT bij Flowserve:
"Als gebruiker van iBaan for CRM zijn we zeer onder de indruk van wat
we hebben gezien van de mogelijkheden van iBaan E-Configuration
Enterprise. We zijn vooral onder de indruk van de manier waarop deze
oplossing het ons mogelijk maakt te werken met externe databases,
zowel statisch als dynamisch. De verbeterde functionaliteit van iBaan
E-Configuration Enterprise maakt de aanpassing van complexere
configuraties mogelijk."
iBaan for CRM is een combinatie van hardware, software en toegepaste
bedrijfsinformatie die organisaties ondersteunt bij het optimaliseren
van klantenwerving, klantentrouw, klantenbinding en winstgevendheid.
Het combineert front-office technologieën met back-office
productiviteit en levert analytische informatie vanuit het gehele
bedrijf waarmee de belangrijkste bedrijfsprocessen effectief kunnen
worden beheerd. Via een dynamische verzameling real-time gegevens
biedt iBaan for CRM ondersteuning voor elke rol, elk apparaat, elk
kanaal en elke touch-point door de gehele geïntegreerde
iBaan-onderneming heen.
iBaan for CRM maakt deel uit van de iBaan suite die bewezen
Baan-technologieën combineert met nieuwe ontwikkelingen, die voor
klanten een belangrijke stap voorwaarts betekenen bij het naadloos op
elkaar laten aansluiten van systemen en processen. Het biedt
informatie die eenvoudig te gebruiken is en die toegesneden is op elke
individuele eindgebruiker. Bovendien biedt het bedrijven optimale
mogelijkheden om via internet samen te werken met hun klanten en
leveranciers.
Contactpersoon bij Baan Benelux is Carolijn Peelen.
Tel: +31 (0)342 42 88 88
Fax: +31 (0)342 42 88 22
Email: cpeelen@baan.nl
Contactpersoon bij Brodeur Worldwide is Anja Verheij.
Tel: +31 (0)20 346 20 00
Fax: +31 (0)20 669 72 65
Email: averheij@nl.brodeur.com