Ingezonden persbericht

Graag uw aandacht voor bijgaand persbericht:

---
MatrixOne Leader' in Gartner's Collaborative Product Commerce Magic

Quadrant

Amsterdam, 17 januari 2002 -- In haar jaarlijks terugkerende 'Magic

Quadrant'-evaluatie van de Collaborative Product Commerce (CPC)-sector

heeft Gartner MatrixOne (Nasdaq: MONE) als 'Leader' bestempeld op het

gebied van oplossingen voor de CPC-markt. Het Magic Quadrant beoordeelt

leveranciers op basis van feedback van klanten, softwarearchitectuur,

breedte en kwaliteit van de ondersteunde functies, de visie op het gebied

van softwareontwikkeling, track record, prijsstelling en verpakking, de

geboden implementatieondersteuning en zakelijke levensvatbaarheid.

Gartner's 'Collaborative Product Commerce Magic Quadrant for 4Q 01'

evalueert en positioneert 20 softwareleveranciers in de snelgroeiende

CPC-markt. Op basis van Gartner's analyse scoort MatrixoOne het best voor

wat betreft de capaciteit voor roll-out van CPC-oplossingen in de

Enterprise Leaders-sectie van het kwadrant. Gartner noemde een aantal

factoren voor MatrixOne's positionering, waaronder een bewezen vermogen om

een CPC-visie in software tot uiting te brengen, positieve feedback van

klanten en goede financiële prestaties in 2001. Gartner meldde ook dat

MatrixOne-klanten de software waarderen vanwege de eenvoudige

implementatie, flexibele datamodellering, webondersteuning en de

interoperabiliteit met heterogene engineering data.

Het rapport plaatst de belangrijkste CPC-leveranciers in een van vier kwadranten: Enterprise Leader, Challenger, Visionary of Niche Player. Het bevestigt

Gartner's overtuiging dat de mogelijkheden om samen te werken binnen individuele activiteiten in de waardeketen toenemen. Enterprise Leaders werden

geselecteerd op basis van feedback van klanten, winst, totale omzet, omzetgroei, sterkte van het managementteam, marketingcapaciteiten, breedte van de

bediende markten, diepte van de penetratie in die markten, cash flow en balans.

MatrixOne is een pionier op het gebied van product collaboration en heeft

meer dan 575 klanten. Het uitgebreide klantenbestand is met name sterk in

de automobiel- en high-tech-industrieën, met klanten als General Electric,

Honda, JDS Uniphase, Nokia, Siemens en Covisint.

"Een aantal van de meest innovatieve bedrijven ter wereld heeft ons

geholpen onze visie verder te ontwikkelen als toonaangevende aanbieder van

product collaboration-oplossingen voor bedrijfsketens. Ons vermogen om die

visie ten uitvoer te brengen stelt ons in staat om met bedrijven overal ter

wereld samen te werken en hun financiële prestaties te verbeteren door de

manier waarop ze producten op de markt brengen te veranderen," zegt Mark

O'Connell, bestuursvoorzitter en CEO van MatrixOne.

Het Magic Quadrant is auteursrechtelijk beschermd en wordt met toestemming

gebruikt. Gartner's toestemming om het Magic Quadrant te citeren mag niet

gezien worden als goedkeuring van welk bedrijf of product dan ook dat in

het Quadrant wordt getoond. Het Magic Quadrant geeft Gartner's mening weer

en is een analytische weergave van een markt in een bepaalde periode. Het

zet leveranciers af tegen door Gartner gedefinieerde criteria voor een

markt. De positionering van de leveranciers binnen een Magic Quadrant is

gebaseerd op de complexe interactie tussen vele factoren. Gartner adviseert

bedrijven niet om alleen die leveranciers in het Leaders-segment te kiezen.

In sommige gevallen kunnen bedrijven in de Visionary, Challenger of Niche

Player-segmenten goed passen bij de vereisten van een bedrijf. Goed

geïnformeerde beslissingen voor een leverancier moeten op meer dingen

gebaseerd zijn dan alleen een Magic Quadrant. Gartner-onderzoek is bedoeld

als een van vele informatiebronnen, en de lezer moet niet uitsluitend

afgaan op het Magic Quadrant voor zijn besluitvorming. Gartner wijst

nadrukkelijk alle garanties, letterlijk of impliciet, van geschiktheid van

dit onderzoek voor bepaalde doeleinden af.

Over MatrixOne

MatrixOne verandert de manier waarop producten op de markt worden gebracht.

Het eMatrix-platform en de Value Chain Portfolio-toepassingen maken on-line

samenwerking mogelijk in wereldwijde bedrijfsketens en bieden veilige

toegang tot onafhankelijke handelsgemeenschappen in besloten en openbare

elektronische marktplaatsen. MatrixOne, een betrouwbare partner voor

innoverende ondernemingen, helpt klanten de juiste producten snel op de

markt te brengen. MatrixOne heeft wereldwijd meer dan 575 klanten in onder

meer de technologiesector, ruimtevaart en defensie, de automobielindustrie,

de communicatiebranche, de consumentenmarkt, de mechanische en

machine-industrie, in de markt voor medische apparatuur en de

procesindustrie. Onder andere General Electric, John Deere, Procter &

Gamble, Nokia, Siemens, JDS Uniphase en Honda gebruiken

MatrixOne-technologie. Het hoofdkantoor van MatrixOne staat in Westford,

Massachusetts en het bedrijf heeft vestigingen in Noord-Amerika, Europa en

Azië en distributeurs in Zuid-Amerika en Australië. Bezoek

www.matrixone.com voor meer informatie.