Graag uw aandacht voor bijgaand persbericht:
---
MatrixOne Leader' in Gartner's Collaborative Product Commerce Magic
Quadrant
Amsterdam, 17 januari 2002 -- In haar jaarlijks terugkerende 'Magic
Quadrant'-evaluatie van de Collaborative Product Commerce (CPC)-sector
heeft Gartner MatrixOne (Nasdaq: MONE) als 'Leader' bestempeld op het
gebied van oplossingen voor de CPC-markt. Het Magic Quadrant beoordeelt
leveranciers op basis van feedback van klanten, softwarearchitectuur,
breedte en kwaliteit van de ondersteunde functies, de visie op het gebied
van softwareontwikkeling, track record, prijsstelling en verpakking, de
geboden implementatieondersteuning en zakelijke levensvatbaarheid.
Gartner's 'Collaborative Product Commerce Magic Quadrant for 4Q 01'
evalueert en positioneert 20 softwareleveranciers in de snelgroeiende
CPC-markt. Op basis van Gartner's analyse scoort MatrixoOne het best voor
wat betreft de capaciteit voor roll-out van CPC-oplossingen in de
Enterprise Leaders-sectie van het kwadrant. Gartner noemde een aantal
factoren voor MatrixOne's positionering, waaronder een bewezen vermogen om
een CPC-visie in software tot uiting te brengen, positieve feedback van
klanten en goede financiële prestaties in 2001. Gartner meldde ook dat
MatrixOne-klanten de software waarderen vanwege de eenvoudige
implementatie, flexibele datamodellering, webondersteuning en de
interoperabiliteit met heterogene engineering data.
Het rapport plaatst de belangrijkste CPC-leveranciers in een van vier
kwadranten: Enterprise Leader, Challenger, Visionary of Niche Player. Het
bevestigt
Gartner's overtuiging dat de mogelijkheden om samen te werken binnen
individuele activiteiten in de waardeketen toenemen. Enterprise Leaders
werden
geselecteerd op basis van feedback van klanten, winst, totale omzet,
omzetgroei, sterkte van het managementteam, marketingcapaciteiten, breedte
van de
bediende markten, diepte van de penetratie in die markten, cash flow en
balans.
MatrixOne is een pionier op het gebied van product collaboration en heeft
meer dan 575 klanten. Het uitgebreide klantenbestand is met name sterk in
de automobiel- en high-tech-industrieën, met klanten als General Electric,
Honda, JDS Uniphase, Nokia, Siemens en Covisint.
"Een aantal van de meest innovatieve bedrijven ter wereld heeft ons
geholpen onze visie verder te ontwikkelen als toonaangevende aanbieder van
product collaboration-oplossingen voor bedrijfsketens. Ons vermogen om die
visie ten uitvoer te brengen stelt ons in staat om met bedrijven overal ter
wereld samen te werken en hun financiële prestaties te verbeteren door de
manier waarop ze producten op de markt brengen te veranderen," zegt Mark
O'Connell, bestuursvoorzitter en CEO van MatrixOne.
Het Magic Quadrant is auteursrechtelijk beschermd en wordt met toestemming
gebruikt. Gartner's toestemming om het Magic Quadrant te citeren mag niet
gezien worden als goedkeuring van welk bedrijf of product dan ook dat in
het Quadrant wordt getoond. Het Magic Quadrant geeft Gartner's mening weer
en is een analytische weergave van een markt in een bepaalde periode. Het
zet leveranciers af tegen door Gartner gedefinieerde criteria voor een
markt. De positionering van de leveranciers binnen een Magic Quadrant is
gebaseerd op de complexe interactie tussen vele factoren. Gartner adviseert
bedrijven niet om alleen die leveranciers in het Leaders-segment te kiezen.
In sommige gevallen kunnen bedrijven in de Visionary, Challenger of Niche
Player-segmenten goed passen bij de vereisten van een bedrijf. Goed
geïnformeerde beslissingen voor een leverancier moeten op meer dingen
gebaseerd zijn dan alleen een Magic Quadrant. Gartner-onderzoek is bedoeld
als een van vele informatiebronnen, en de lezer moet niet uitsluitend
afgaan op het Magic Quadrant voor zijn besluitvorming. Gartner wijst
nadrukkelijk alle garanties, letterlijk of impliciet, van geschiktheid van
dit onderzoek voor bepaalde doeleinden af.
Over MatrixOne
MatrixOne verandert de manier waarop producten op de markt worden gebracht.
Het eMatrix-platform en de Value Chain Portfolio-toepassingen maken on-line
samenwerking mogelijk in wereldwijde bedrijfsketens en bieden veilige
toegang tot onafhankelijke handelsgemeenschappen in besloten en openbare
elektronische marktplaatsen. MatrixOne, een betrouwbare partner voor
innoverende ondernemingen, helpt klanten de juiste producten snel op de
markt te brengen. MatrixOne heeft wereldwijd meer dan 575 klanten in onder
meer de technologiesector, ruimtevaart en defensie, de automobielindustrie,
de communicatiebranche, de consumentenmarkt, de mechanische en
machine-industrie, in de markt voor medische apparatuur en de
procesindustrie. Onder andere General Electric, John Deere, Procter &
Gamble, Nokia, Siemens, JDS Uniphase en Honda gebruiken
MatrixOne-technologie. Het hoofdkantoor van MatrixOne staat in Westford,
Massachusetts en het bedrijf heeft vestigingen in Noord-Amerika, Europa en
Azië en distributeurs in Zuid-Amerika en Australië. Bezoek
www.matrixone.com voor meer informatie.