Nederlands Uitgeversverbond

ADFORMATIE WINNAAR VAN DE 'LOF-PRIJS VOOR VAKINFORMATIE 2002'


- persbericht -
Amsterdam, 17 januari 2002 - Adformatie is uitgeroepen tot winnaar van de LOF-prijs voor Vakinformatie 2002, dé kwaliteitsprijs van de uitgevers van vakinformatie.
Aan deze jaarlijkse prijs is een geldbedrag van 10.000 verbonden.

De prijs is uitgereikt tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst van de Groep Uitgevers voor Vak en Wetenschap van het Nederlands Uitgeversverbond op 17 januari 2002 in Hotel The Grand in Amsterdam.

'Van alle inzendingen scoorde één titel hoog op elk van de drie criteria waar deze kwaliteitsprijs op is gebaseerd - inhoud, productmix en vormgeving - en dat is Adformatie', aldus Leon de Wolff, voorzitter van de jury.

Adformatie is door de jury gekozen uit 5 nominaties. De andere nominaties zijn: Aannemer (Elsevier bedrijfsinformatie), Automatisering Gids (ten Hagen & Stam), CRN (VNU Business Publications) en SPORT Bestuur & Management (Arko Sports Media).

De LOF-prijs voor Vakinformatie is een initiatief van de Groep Uitgevers voor Vak en Wetenschap en de Stichting Lucas-Ooms Fonds. De prijs wordt toegekend aan een uitgave of uitgever op het terrein van vak- en wetenschappelijke informatie. Het totaal van het uitgeefproduct wordt beoordeeld aan de hand van drie dimensies van kwaliteit, de inhoud, de productmix en de vormgeving.

Samenstelling van de jury:
drs. L.J. de Wolff, directeur Leon de Wolff Mediamanagement, voorzitter van de jury
prof. M.M. Chanowski, directeur MediaLab
J.A.S. Joustra, hoofdredacteur Elsevier
J.D. Rensen, directeur RTL iMedia
K. Staal, directeur Staal & Duiker Grafisch Ontwerpers BNO drs. P. Vuijsje, zelfstandig mediaconsultant en publicist, oud-hoofdredacteur Intermediair
R.M. Vrij, secretaris van de Groep UVW, secretaris van de jury
---