Ingezonden persbericht

Geslaagde integratie van Peregrine Systems AssetCenter en Action Request System door Siemens

Woerden, 16 januari 2002 - Peregrine Systems, één van de grootste softwarebedrijven ter wereld, maakt bekend dat Siemens Business Services (SBS) N.V. Peregrines AssetCenter succesvol heeft geïntegreerd in een bestaande implementatie van Action Request System (AR System) bij één van de grootste Belgische overheidsinstellingen. Bij de integratie werd gebruikgemaakt van Peregrines nieuwe AR System-integratieconnector.

Met de integratie wilde Siemens Business Services, een onderdeel van het Informations and Communicatins Business Segment van Siemens AG, de service naar de klanten verbeteren door de processen te automatiseren, en geautomatiseerde ondersteuning voor het outsourcen van alle IT-gerelateerde en infrastructurele diensten voor 8.000 tot 10.000 eindgebruikers realiseren.

Aangezien Siemens de Asset Management-mogelijkheden wilde uitbreiden, was het een logische stap om AssetCenter in de bestaande AR System-omgeving te integreren. In de nieuwe situatie hebben eindgebruikers nu via de Get-It Web portal van Peregrine, een onderdeel van Peregrines Employee Relationship Management-oplossing, toegang tot een online standaardcatalogus van apparatuur en services in AssetCenter. Een aanpasbare workflow in AssetCenter stuurt alle aanvragen door voor technische en financiële goedkeuring. Na goedkeuring worden de aanvragen verder doorgestuurd naar Remedy's Help Desk-applicatie, die vervolgens de benodigde orders voor de aanvragen genereert. Zodra een werkorder is afgerond, wordt AssetCenter geüpdate met alle relevante informatie.

Omdat alle aanvragen via dezelfde standaardcatalogus en e-procurement workflow verlopen, worden menselijke interventie en dus de kans op fouten geminimaliseerd. Dit resulteert in sterke kostenbesparingen en een betere service aan de klant.

"De integratie van AssetCenter met onze bestaande AR System-omgeving heeft onze zakelijke processen enorm verbeterd", zegt Jan Deprest van Siemens. "AssetCenters gebruiksvriendelijke interface, aanpasbaar voor iedere eindgebruiker, en de kant-en-klare wizards en workflows die tal van taken automatiseren, zullen de dagelijkse efficiëntie van onze IT-services sterk optimaliseren. Dankzij deze implementatie kunnen wij onze klanten op de best mogelijke manier ondersteunen."

Met de nieuwe AR System-integratieconnector van Peregrine is het mogelijk AssetCenter naadloos te integreren met AR System-oplossingen. Deze integratie biedt AR System-gebruikers de mogelijkheid om hun investeringen in IT Service Management efficiënter in te zetten en uit te breiden, waarbij gelijktijdig aanvullende functionaliteit van AssetCenter op het gebied van life cycle management wordt toegevoegd, zoals procurement, lease management en total cost management. Dit resulteert in kostenverlaging en verhoging van de productiviteit van bestaande assets. De AR System-connector is beschikbaar met Peregrines Connect-It versie 2.7 en ondersteunt AR System versie 3.0, 4.0 en 4.5.

Siemens
Siemens is opgericht in 1847 en is een marktleider op het gebied van electrical engineering en electronics. Momenteel is Siemens met 460.000 werknemers in meer dan 190 landen hard op weg om een marktleider in e-business te worden,.
Siemens België is één van de belangrijkste spelers op de markt, zo niet marktleider, in sectoren als informatie en communicatie, automatisering en controle, energie, transport, medische oplossingen, verlichting en huishoudelijke toepassingen. In het fiscale jaar 2000 heeft de groep een omzet van meer dan 1,32 miljard euro geboekt, waarvan 52 procent in de ICT-sector. Siemens biedt producten en oplossingen voor de professionele en consumentenmarkt. Meer informatie is te vinden op de website www.siemens.com of www.siemens.nl.

Peregrine Systems
Opgericht in 1981, is Peregrine (Nasdaq: PRGN) uitgegroeid tot één van de grootste softwarebedrijven ter wereld. Peregrine ondersteunt bedrijven met oplossingen die zorgen voor 'frictionless business' bij Infrastructure Management, Employee Relationship Management en e-business met toeleveranciers, klanten en partners. De Infrastructure Management-oplossingen van Peregrine bieden volledig life cycle-beheer van alle bedrijfsmiddelen: van IT-middelen en wagenpark tot en met telecom-, facilitaire bedrijfsmiddelen en vastgelegde kennis. De Employee Relationship Management-oplossingen bieden medewerkers overal en altijd beveiligde toegang tot middelen, diensten en kennis. De Business Relationship Management-oplossingen van Peregrine stellen bedrijven in staat in een digitale dialoog hun e-business-activiteiten uit te voeren door de automatisering en integratie van informatiestromen en bedrijfsprocessen tussen kopers, toeleveranciers en elektronische marktplaatsen. BusinessWeek noemde Peregrine in het afgelopen jaar één van de top-100 IT-bedrijven. Peregrine telt momenteel meer dan 4.000 medewerkers die werkzaam zijn in 80 vestigingen. 92 procent van de Fortune 500-bedrijven is klant van Peregrine.

Ingezonden persbericht