Geslaagde integratie van Peregrine Systems AssetCenter en Action Request System door Siemens
Woerden, 16 januari 2002 - Peregrine Systems, één van de grootste softwarebedrijven ter wereld, maakt bekend dat Siemens Business Services (SBS) N.V. Peregrines AssetCenter succesvol heeft geïntegreerd in een bestaande implementatie van Action Request System (AR System) bij één van de grootste Belgische overheidsinstellingen. Bij de integratie werd gebruikgemaakt van Peregrines nieuwe AR System-integratieconnector.
Met de integratie wilde Siemens Business Services, een onderdeel van het
Informations and Communicatins Business Segment van Siemens AG, de service
naar de klanten verbeteren door de processen te automatiseren, en
geautomatiseerde ondersteuning voor het outsourcen van alle IT-gerelateerde
en infrastructurele diensten voor 8.000 tot 10.000 eindgebruikers
realiseren.
Aangezien Siemens de Asset Management-mogelijkheden wilde uitbreiden, was
het een logische stap om AssetCenter in de bestaande AR System-omgeving te
integreren. In de nieuwe situatie hebben eindgebruikers nu via de Get-It Web
portal van Peregrine, een onderdeel van Peregrines Employee Relationship
Management-oplossing, toegang tot een online standaardcatalogus van
apparatuur en services in AssetCenter. Een aanpasbare workflow in
AssetCenter stuurt alle aanvragen door voor technische en financiële
goedkeuring. Na goedkeuring worden de aanvragen verder doorgestuurd naar
Remedy's Help Desk-applicatie, die vervolgens de benodigde orders voor de
aanvragen genereert. Zodra een werkorder is afgerond, wordt AssetCenter
geüpdate met alle relevante informatie.
Omdat alle aanvragen via dezelfde standaardcatalogus en e-procurement
workflow verlopen, worden menselijke interventie en dus de kans op fouten
geminimaliseerd. Dit resulteert in sterke kostenbesparingen en een betere
service aan de klant.
"De integratie van AssetCenter met onze bestaande AR System-omgeving heeft
onze zakelijke processen enorm verbeterd", zegt Jan Deprest van Siemens.
"AssetCenters gebruiksvriendelijke interface, aanpasbaar voor iedere
eindgebruiker, en de kant-en-klare wizards en workflows die tal van taken
automatiseren, zullen de dagelijkse efficiëntie van onze IT-services sterk
optimaliseren. Dankzij deze implementatie kunnen wij onze klanten op de best
mogelijke manier ondersteunen."
Met de nieuwe AR System-integratieconnector van Peregrine is het mogelijk
AssetCenter naadloos te integreren met AR System-oplossingen. Deze
integratie biedt AR System-gebruikers de mogelijkheid om hun investeringen
in IT Service Management efficiënter in te zetten en uit te breiden, waarbij
gelijktijdig aanvullende functionaliteit van AssetCenter op het gebied van
life cycle management wordt toegevoegd, zoals procurement, lease management
en total cost management. Dit resulteert in kostenverlaging en verhoging van
de productiviteit van bestaande assets. De AR System-connector is
beschikbaar met Peregrines Connect-It versie 2.7 en ondersteunt AR System
versie 3.0, 4.0 en 4.5.
Siemens
Siemens is opgericht in 1847 en is een marktleider op het gebied van
electrical engineering en electronics. Momenteel is Siemens met 460.000
werknemers in meer dan 190 landen hard op weg om een marktleider in
e-business te worden,.
Siemens België is één van de belangrijkste spelers op de markt, zo niet
marktleider, in sectoren als informatie en communicatie, automatisering en
controle, energie, transport, medische oplossingen, verlichting en
huishoudelijke toepassingen. In het fiscale jaar 2000 heeft de groep een
omzet van meer dan 1,32 miljard euro geboekt, waarvan 52 procent in de
ICT-sector. Siemens biedt producten en oplossingen voor de professionele en
consumentenmarkt. Meer informatie is te vinden op de website www.siemens.com
of www.siemens.nl.
Peregrine Systems
Opgericht in 1981, is Peregrine (Nasdaq: PRGN) uitgegroeid tot één van de
grootste softwarebedrijven ter wereld. Peregrine ondersteunt bedrijven met
oplossingen die zorgen voor 'frictionless business' bij Infrastructure
Management, Employee Relationship Management en e-business met
toeleveranciers, klanten en partners. De Infrastructure
Management-oplossingen van Peregrine bieden volledig life cycle-beheer van
alle bedrijfsmiddelen: van IT-middelen en wagenpark tot en met telecom-,
facilitaire bedrijfsmiddelen en vastgelegde kennis. De Employee Relationship
Management-oplossingen bieden medewerkers overal en altijd beveiligde
toegang tot middelen, diensten en kennis. De Business Relationship
Management-oplossingen van Peregrine stellen bedrijven in staat in een
digitale dialoog hun e-business-activiteiten uit te voeren door de
automatisering en integratie van informatiestromen en bedrijfsprocessen
tussen kopers, toeleveranciers en elektronische marktplaatsen.
BusinessWeek noemde Peregrine in het afgelopen jaar één van de top-100
IT-bedrijven. Peregrine telt momenteel meer dan 4.000 medewerkers die
werkzaam zijn in 80 vestigingen. 92 procent van de Fortune 500-bedrijven is
klant van Peregrine.
Ingezonden persbericht