16 januari 2002
John McLaren benoemd tot directeur Corporate Communications bij DSM -
DSM versterkt internationaal imago
John McLaren (38) is de nieuwe directeur Corporate Communications bij DSM. McLaren is verantwoordelijk voor DSM's integrale communicatiebeleid. Met deze benoeming, die op 1 januari 2002 inging, speelt de Raad van Bestuur van DSM in op de snelle internationalisatie van het bedrijf.
John McLaren zal zich vooral richten op de verdere uitwerking van Unlimited.DSM, een imago-campagne die in 2001 van start ging. "DSM is met Unlimited.DSM op de goede weg," zegt McLaren. "De campagne maakt onze producten en activiteiten beter bekend bij het grote publiek. We gaan de campagne ook internationaal voeren; dat wordt de komende tijd mijn voornaamste taak." McLaren volgt Martin Lehmann op, die aan DSM verbonden blijft als Senior Reputation Manager.
John McLaren heeft verscheidene internationale functies bekleed op het gebied van communicatie. Hij was directeur Communicatie van de Digital Media divisie van Rupert Murdoch's News Corporation-News Network. Als vice president of Corporate & External Affairs voor WorldSpace Corporation, een wereldwijd opererend bedrijf voor satellietcommunicatie gevestigd in Washington DC, zette hij een afdeling corporate affairs op en stuurde hij een internationaal netwerk van adviseurs aan. McLaren heeft ook ervaring op het gebied van Public Affairs: hij behartigde de belangen van 25 vooraanstaande Britse merken bij de British Brands Group in Londen en in Brussel, en hij was de speciale assistent van de voormalige Britse minister van Handel Sir Richard Needham.
McLaren trad officieel in functie als directeur Corporate Communications op
1 januari 2002.
DSM
DSM is een sterk geïntegreerd internationaal concern dat wereldwijd actief is in life science-producten, hoogwaardige kunststoffen, polymeren en industriële chemicaliën. DSM heeft een omzet van EUR 8,1 miljard en telt wereldwijd 22.000 medewerkers (ultimo 2000), werkzaam in meer dan 200 vestigingen.
DSM wil in 2005 behoren tot de wereldtop op het gebied van specialties met hoge toegevoegde waarde, sterke groei en stabielere resultaten, met een omzet van
EUR 10 miljard, waarvan minstens 80% wordt gerealiseerd in specialties met mondiale topposities.