14
JAN
15.40
Persbericht
Centraal meldpunt voor beheer openbare ruimte: 3 6 7 8 9 10
14-01-2002
Met ingang van 16 januari heeft Groningen één meldpunt voor informatie
en meldingen over de openbare ruimte. Met een gemakkelijk
telefoonnummer: 3 6 7 8 9 10.
Het nieuwe meldpunt is opgezet door Openbare Werken, het onderdeel van
de dienst RO/EZ dat zorgt voor beheer en onderhoud van de stad. Mensen
kunnen hierover voortaan naar één punt bellen op werkdagen tussen 7.30
en 17.00 uur. Hierdoor is de gemeente een stuk beter bereikbaar voor
meldingen en tips over wat los ligt, verstopt zit, stuk is, scheef
staat, vuil is of gemaaid moet worden.
OW heeft met dit nieuwe Meldpunt al een aantal weken geoefend om
kinderziekten op te sporen. Burgers die een wijkpost belden met vragen
of klachten werden ongemerkt doorverbonden naar dit meldpunt aan de
Gotenburgweg. Zo zijn inmiddels al 10.000 telefoontjes afgehandeld.
Het Meldpunt Openbare Werken heeft een computerprogramma in gebruik
genomen, MeldDesk, dat alle klachten vastlegt en ook de afhandeling
daarvan. Via MeldDesk staat de centrale in verbinding met alle
werkafdelingen aan de Gotenburgweg en het Zuiderdiep, met de zeven
wijkposten in de stad en met de Milieudienst. Zo komt elke klacht snel
bij de juiste persoon en afdeling terecht.
Ook voor de stadsbeheerders zelf is het Meldpunt een uitkomst. Nummer
3 6 7 8 9 10 fungeert tevens als communicatiecentrale voor Openbare
Werken. Boodschappen en afspraken kunnen nu altijd worden opgevangen
voor mensen die door de aard van hun werk vaak buiten de deur zijn.
Ook vergaderingen, vakantie of ziekte hoeven geen belemmering meer te
vormen, de telefoon wordt aangenomen en de boodschap doorgegeven.