Apeldoorns mobiel bureau online met Stadhuis
Het Stadhuis op wielen is het mobiele bureau van de gemeente
Apeldoorn. De dienstverlening van het Stadhuis op wielen is onlangs
verbeterd doordat de bus is voorzien van een geautomatiseerd systeem.
Hierdoor kunnen de meeste documenten die ook aan de balie van de
afdeling Burgerzaken in het Stadhuis worden afgegeven direct worden
verstrekt.
Deze bus staat wekelijks op dertien standplaatsen in de dorpen die
behoren tot de gemeente. Inwoners van de dorpen (en wijken) kunnen er
voor alle baliediensten van de afdeling Burgerzaken terecht die ook in
het Stadhuis worden verleend, zoals uittreksels uit het
bevolkingsregister aanvragen, paspoort of rijbewijs aanvragen. Ook
kunnen bezoekers bestemmingsplannen inzien.
Met name de aanvraagprocedures voor documenten namen in het verleden
enige tijd in beslag omdat elke aanvraag in het Stadhuis moest worden
verwerkt. De aanvrager kon het gevraagde document een week later, bij
het volgende bezoek van het mobiel bureau aan het dorp, in ontvangst
nemen.
Sinds kort zijn alle standplaatsen voorzien van bovengrondse
aansluitpunten voor een online-verbinding met de computer in het
gemeentehuis. Het nieuwe geautomiseerde systeem zorgt ervoor, dat
bezoekers de meeste documenten van de afdeling Burgerzaken direct
kunnen meenemen.
Voor aanvragen van paspoorten en Nederlandse identiteitskaarten geldt,
als gevolg van de invoering van de Nieuwe Generatie Reisdocumenten
sinds 1 oktober 2001, een langere wachttijd. Voor inwoners die het
Stadhuis op wielen bezoeken is dit een week; of vier werkdagen wanneer
zij het document in het Stadhuis willen halen.
© 1996-2002 - Gemeente Apeldoorn - Disclaimer