Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

RVS standaardiseert op Siebel eBusiness Applications

Verzekeringsconcern gebruikt Siebel eInsurance voor het verder verbeteren van klantenservice en -tevredenheid, voor productiviteitsverhoging en voor een maximalisering van de omzet

SAN MATEO, Calif. - 14 januari 2002 - Verzekeringsmaatschappij RVS heeft besloten te standaardiseren op Siebel eBusiness Applications van Siebel Systems. Door gebruik te maken van Siebel eInsurance - een versie van Siebel eBusiness Applications die geheel is afgestemd op de verzekeringssector - creëert RVS één complete 'view' op de 1,4 miljoen klanten van het bedrijf. Deze strategie zal leiden tot een verder verbeterde klantenservice en -tevredenheid, een hogere productiviteit en een maximalisering van de omzet.

RVS heeft voor deze aanpak gekozen om op een effectieve wijze meerdere verkoop- en servicekanalen te kunnen beheren. Denk hierbij aan de directe verkoop, de klantenservice via call centers en de afdelingen die betrokken zijn met de afhandeling van declaraties. Het concern wil bovendien kunnen komen tot een consolidatie van informatie die voortgebracht wordt door een veelheid aan backoffice systemen, bijvoorbeeld voor financiële administratie, declaratieverwerking en facturering. Hierdoor ontstaat een beter inzicht in de vraag wie precies klanten zijn, welke producten en diensten zij afnemen en welke klanten de grootste waarde voor het bedrijf vertegenwoordigen. Daarnaast wil RVS voor het aanbieden van een snelle, consistente en betrouwbare dienstverlening gebruik kunnen maken van de in Siebel eInsurance opgenomen 'best practices'.

Door in het call center te standaardiseren op Siebel eInsurance voegt RVS informatie over klanten bij elkaar waardoor een gedetailleerd, 'real-time' beeld van klanten ontstaat. Deze strategie zal het concern in staat stellen sneller en nauwkeuriger te reageren op vragen en problemen van afnemers, ongeacht het communicatiekanaal waarmee deze vragen worden ontvangen: via de directe verkooporganisatie die klanten thuis bezoekt, e-mail, telefoon, post of fax. Door sneller en nauwkeuriger te reageren op klanten, kan RVS zowel de dienstverlening, de tevredenheid als de klantentrouw drastisch verbeteren.

Deze eBusiness-strategie leidt er tevens toe dat de productiviteit van de verkoop- en serviceorganisatie van RVS groeit. In het verleden hebben verkoopmedewerkers 'in het veld' veel tijd besteed aan administratieve vragen en problemen van klanten. Door gebruik te maken van een geïntegreerde kijk op individuele klanten kunnen dit soort vragen nu afgehandeld worden door de 175 medewerkers die werkzaam zijn in het multichannel call center van RVS. Het gevolg is dat de verkoopmedewerkers in het veld maar liefst 30 procent meer tijd beschikbaar hebben om activiteiten met een hogere toegevoegde waarde te ondernemen, zoals het verkopen van additionele producten. "Dit eBusiness-programma is van cruciaal belang voor het succes van RVS", zegt Leendert Baris, als vice president bij RVS verantwoordelijk voor CRM. "Wanneer we een betere kennis hebben van de eisen en wensen van onze klanten kunnen we de kwaliteit van de diensten die wij bieden aanzienlijk verbeteren en deze diensten bovendien beter op hun eisen afstemmen. Bovendien kunnen we de productiviteit van onze verkoop- en serviceorganisatie verder verbeteren. Siebel eInsurance is binnen RVS bijzonder goed ontvangen en vormt een belangrijke basis voor de plannen van RVS om uit te groeien tot een geïntegreerde aanbieder van financiële diensten."

RVS levert financiële en verzekeringsproducten en -diensten aan 1,4 miljoen klanten. Het concern telt 2100 werknemers en is een volle dochter van de ING Groep.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers, directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 37 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com.

Meer informatie:
Koos Bosman
Marketing Manager Benelux
Siebel Systems Benelux
Telefoon: 020-5401000

Lucas Stassen
Senior Consultant
Paul Kok Consultants
Telefoon: 0346-217117
E-mail: lucasstassen@pkc.nl