PERSBERICHT
RVS standaardiseert op Siebel eBusiness Applications
Verzekeringsconcern gebruikt Siebel eInsurance voor het verder verbeteren van klantenservice en -tevredenheid, voor productiviteitsverhoging en voor een maximalisering van de omzet
SAN MATEO, Calif. - 14 januari 2002 - Verzekeringsmaatschappij RVS heeft
besloten te standaardiseren op Siebel eBusiness Applications van Siebel
Systems. Door gebruik te maken van Siebel eInsurance - een versie van
Siebel eBusiness Applications die geheel is afgestemd op de
verzekeringssector - creëert RVS één complete 'view' op de 1,4 miljoen
klanten van het bedrijf. Deze strategie zal leiden tot een verder
verbeterde klantenservice en -tevredenheid, een hogere productiviteit en
een maximalisering van de omzet.
RVS heeft voor deze aanpak gekozen om op een effectieve wijze meerdere
verkoop- en servicekanalen te kunnen beheren. Denk hierbij aan de
directe verkoop, de klantenservice via call centers en de afdelingen die
betrokken zijn met de afhandeling van declaraties. Het concern wil
bovendien kunnen komen tot een consolidatie van informatie die
voortgebracht wordt door een veelheid aan backoffice systemen,
bijvoorbeeld voor financiële administratie, declaratieverwerking en
facturering. Hierdoor ontstaat een beter inzicht in de vraag wie precies
klanten zijn, welke producten en diensten zij afnemen en welke klanten
de grootste waarde voor het bedrijf vertegenwoordigen. Daarnaast wil RVS
voor het aanbieden van een snelle, consistente en betrouwbare
dienstverlening gebruik kunnen maken van de in Siebel eInsurance
opgenomen 'best practices'.
Door in het call center te standaardiseren op Siebel eInsurance voegt
RVS informatie over klanten bij elkaar waardoor een gedetailleerd,
'real-time' beeld van klanten ontstaat. Deze strategie zal het concern
in staat stellen sneller en nauwkeuriger te reageren op vragen en
problemen van afnemers, ongeacht het communicatiekanaal waarmee deze
vragen worden ontvangen: via de directe verkooporganisatie die klanten
thuis bezoekt, e-mail, telefoon, post of fax. Door sneller en
nauwkeuriger te reageren op klanten, kan RVS zowel de dienstverlening,
de tevredenheid als de klantentrouw drastisch verbeteren.
Deze eBusiness-strategie leidt er tevens toe dat de productiviteit van
de verkoop- en serviceorganisatie van RVS groeit. In het verleden hebben
verkoopmedewerkers 'in het veld' veel tijd besteed aan administratieve
vragen en problemen van klanten. Door gebruik te maken van een
geïntegreerde kijk op individuele klanten kunnen dit soort vragen nu
afgehandeld worden door de 175 medewerkers die werkzaam zijn in het
multichannel call center van RVS. Het gevolg is dat de
verkoopmedewerkers in het veld maar liefst 30 procent meer tijd
beschikbaar hebben om activiteiten met een hogere toegevoegde waarde te
ondernemen, zoals het verkopen van additionele producten.
"Dit eBusiness-programma is van cruciaal belang voor het succes van
RVS", zegt Leendert Baris, als vice president bij RVS verantwoordelijk
voor CRM. "Wanneer we een betere kennis hebben van de eisen en wensen
van onze klanten kunnen we de kwaliteit van de diensten die wij bieden
aanzienlijk verbeteren en deze diensten bovendien beter op hun eisen
afstemmen. Bovendien kunnen we de productiviteit van onze verkoop- en
serviceorganisatie verder verbeteren. Siebel eInsurance is binnen RVS
bijzonder goed ontvangen en vormt een belangrijke basis voor de plannen
van RVS om uit te groeien tot een geïntegreerde aanbieder van financiële
diensten."
RVS levert financiële en verzekeringsproducten en -diensten aan 1,4
miljoen klanten. Het concern telt 2100 werknemers en is een volle
dochter van de ING Groep.
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van
eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde
reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer
service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers,
directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en
dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in
meer dan 37 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com.
Meer informatie:
Koos Bosman
Marketing Manager Benelux
Siebel Systems Benelux
Telefoon: 020-5401000
Lucas Stassen
Senior Consultant
Paul Kok Consultants
Telefoon: 0346-217117
E-mail: lucasstassen@pkc.nl