Den Haag, 14 januari, 2002
CNN START EERSTE MONDIALE SMS-SERVICE
Wereldwijde distributie van CNN's Breaking News via SMS
CNN breidt zijn internationale mobiele diensten uit met de lancering van de
eerste mondiale SMS Breaking News service voor gebruikers van mobiele
telefoons, waar ook ter wereld. Deze service is de eerste mobiele dienst die
CNN direct aan de consument levert, waarbij het laatste nieuws direct naar
de gebruiker van de mobiele telefoon wordt gestuurd ongeacht waar de
gebruiker zich op dat moment bevindt.
CNN werkt samen met Red Message, een bedrijf dat gespecialiseerd is in
mobiele communicatie, bij het bouwen en ondersteunen van de dienst, waarop
men een abonnement kan nemen. Gebruikers kunnen zich registreren op de
website http://europe.cnn.com/mobile
"Breaking News is CNN's handelsmerk en deze SMS service onderstreept dit nog
eens doordat het alleen nieuws naar onze mobiele telefoongebruikers stuurt
wanneer er sprake is van een belangrijke gebeurtenis. Wij willen dat ons
publiek als eerste op de hoogte is van cruciale gebeurtenissen" aldus Mitch
Lazar, vice president of wireless and emerging technologies voor CNN's
moederbedrijf Turner Broadcasting System Inc. "CNN heeft gekozen voor Red
Message om zijn goede staat van dienst en zijn leiderschapspositie in het
leveren van uitstekende draadloze content services op internationale
schaal."
De SMS Breaking Newsservice wordt geproduceerd door journalisten die werken
in de nieuwe digitale high-tech studio's van CNN in het hart van Londen. De
nieuwsservice is wereldwijd beschikbaar, maar wordt geproduceerd vanuit
Europees perspectief. Het team stuurt alleen Breaking News uit wanneer er
iets gebeurt dat de normale programmering van CNN op televisie zou
onderbreken. De extra headlines categorieën worden dagelijks geproduceerd en
omvatten CNN wereld en regionaal nieuws, beursindices en sportnieuws.
"De dienst die wij voor CNN verzorgen is baanbrekend voor ons beiden; CNN
kan zijn Breaking News direct wereldwijd leveren aan zijn gebruikers, waar
zij zich ook bevinden en Red Message distribueert het naar de mobiele
gebruikers wereldwijd waarbij het bereik verder gaat dan alleen het
GSM-netwerk", aldus Pieter Duijst van Red Message.
De start van de SMS Breaking News service gaat gepaard met een
internationale campagne op televisie, in de gedrukte media en in online
advertenties. De campagne is ontwikkeld door het in Londen gevestigde
reclamebureau WCRS, met het oogmerk om de nieuwe service van CNN onder de
aandacht te brengen van de CNN- gebruikers en om de 'Be the First to Know'
campagne verder uit te bouwen.
Deze nieuwe service vormt een aanvulling op de bestaande internationale
mobiele diensten van CNN waarbij nieuwssamenvattingen worden verzorgd voor
SMS en WAP telefoons via draadloze operators en portalen. CNN Mobile is ook
beschikbaar op PDAs via AvantGo.
CNN International
CNN International brengt 24 uur per dag nieuws vanuit de gehele wereld. De
verschillende programmeringen zijn verdeeld over vier regio's in de wereld.
Voor Europa brengt CNN dagelijks voor de regio van belang zijnde actuele
ontwikkelingen speciaal onder de aandacht. CNN biedt het nieuws aan via
televisie, internet, PC's, mobiele telefoons en palmcomputers
CNN is onderdeel van de CNN News Group, die samengesteld is uit meer dan 30
multimedia-platforms (kabeltelevisienetwerken, satellieten, radiostations,
websites, mobiele telefoniediensten, CNN Airport Network (o.a. Schiphol).
---
---
---