Ingezonden persbericht


Marketing, sales en servicedesk geautomatiseerd binnen ERP-oplossing

CRM van Applix geïntegreerd in ERP-oplossing van SSA Global Technologies

Leusden, 14 januari 2002 - Applix, aanbieder van CRM-oplossingen, werkt wereldwijd samen met SSA Global Technologies, leverancier van ERP-oplossingen. Gezamenlijk hebben zij op basis van de CRM-applicatie van Applix de oplossing BPCS CRM ontwikkeld. Dit is een volledige suite voor de afdelingen Sales, Marketing en Servicedesk om te anticiperen op klantgedrag en marketingcampagnes aan te kunnen sturen.

Met de CRM-oplossing BPCS CRM, die naadloos aansluit op de ERP-oplossing van SSA Global Technologies, kunnen bedrijven de activiteiten van verkoop, marketing en klantenservice monitoren en coördineren. Zij kunnen dankzij de analyses van de gegevens in de database extra toegevoegde waarde aan klanten, partners en prospects bieden. De oplossing zorgt er eveneens voor dat de bedrijven een omgeving creëren waarin goed kan worden samengewerkt.

Applix en SSA Global Technologies hebben BPCS CRM speciaal ontwikkeld voor middelgrote ondernemingen. De oplossing automatiseert op Internetgebaseerde marketing, sales, klantenservice, productkwaliteitsgarantie en interne helpdesk.
BPCS CRM is opgebouwd uit drie modules:

· BPCS CRM Sales - een toegankelijke oplossing voor de automatisering van marketing en sales, waarmee bedrijven elke fase van de verkoopcyclus kunnen aansturen, van leadgeneratie tot eigenlijke verkoop en vervolgverkoop.

· BPCS CRM Service - een module voor klantenservice en -ondersteuning om wereldwijd verspreide klanten en partners en hun service level agreements te managen.

· BPCS CRM Helpdesk - een organisatiebreed systeem voor incidentmanagement waarmee IT-afdelingen verzoeken van interne medewerkers registreren en afhandelen, cursussen coördineren en de vaardigheden van medewerkers op peil houden.

Volgens Michael Greenough, Chairman, president en CEO van SSA Global Technologies, vergroot CRM het concurrentievoordeel van bedrijven. "Nieuwe klanten blijven klanten. En met de informatie uit BPCS CRM kunnen bedrijven efficiënt 'new business' ontwikkelen."

Alan Goldsworthy, president en CEO van Applix, zegt over de samenwerking met SSA Global Technologies: "Met een CRM-oplossing kunnen bedrijven efficiënter werken en additionele kosten besparen. Dankzij de integratie van de ERP-oplossing met de CRM-oplossing van Applix, heeft SSA Global Technologies een krachtige oplossing in handen waarmee hun klanten sneller kunnen inspelen op de dynamische omgeving."

BPCS CRM wordt geïntegreerd in BPCS CD, BPCS V6.1 en V8 en is tegen meerkosten ook verkrijgbaar voor andere versies van BPCS. De oplossing is beschikbaar in het Engels, Frans, Duits, Japans, Koreaans en Chinees.

SSA Global Technologies
SSA Global Technologies (SSA GT) is een toonaangevende leverancier van programmatuur en services voor ondernemingen in de industriële sector en houdt zich bezig met het beoordelen, ontwerpen, ontwikkelen, implementeren en ondersteunen van zakelijke toepassingen die bedrijfsprocessen verbeteren en de winstgevendheid verhogen. SSA GT's belangrijkste product, BPCS, is een flexibel ERP platform dat eenvoudig kan worden geïntegreerd met toepassingen van strategische partners ten behoeve van e-commerce, business intelligence, CRM en toepassingen op het gebied van de toevoerketen.
Overal ter wereld concentreert SSA GT zich op het tegemoetkomen aan de behoeften van bedrijven in de industriële sector, meer specifiek toeleveranciers van de automobielindustrie, de bedrijfstak voor consumentengoederen, de voedings-, dranken- en tabaksindustrie, de bedrijfstak voor consumentenelektronica en de farmaceutische, chemische en algemene fabricagebedrijven. SSA GT heeft haar hoofdkantoor in Chicago en vestigingen in Noord-Amerika, Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Azië, de Pacific, Japan en Latijns-Amerika. Voor meer gegevens http://www.ssagt.com.

Applix
Applix is wereldwijd aanbieder van oplossingen voor operationele en analytische CRM. Deze oplossingen ondersteunen, stroomlijnen en analyseren alle horizontale bedrijfsprocessen, zoals marketing, sales, service en helpdesk. Bedrijven hebben real-time inzicht in de behoeften van klanten, waardoor zij gefundeerde beslissingen kunnen nemen om nieuwe klanten te verwerven én te behouden. De oplossingen van Applix kenmerken zich door flexibiliteit en schaalbaarheid, waardoor Applix óók unieke en complexe bedrijfsprocessen optimaal kan ondersteunen. Applix, Inc. (NASDAQ: APLX) is gevestigd in Westboro, Massachusetts, in de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft wereldwijd acht vestigingen, de Benelux-vestiging staat in Leusden. Applix is via partners vertegenwoordigd in Scandinavië, Zuid-Europa en Zuid-Afrika. Wereldwijd heeft Applix meer dan 2400 klanten. Meer informatie over Applix is te vinden op www.applix.nl.



Ingezonden persbericht