Ingezonden persbericht

PERSBERICHT ­

ALTERNATE start telefonische klantenservice

Ridderkerk, 11 januari 2002

Op maandag 14 januari aanstaande start ALTERNATE Computerversand Nederland met een telefonische klantenservice die meer duidelijkheid zal scheppen voor haar klanten en tevens haar after sales service verder zal versterken.

Tot nu toe werkte ALTERNATE met één telefonische helpdesk, die met name bedoeld was voor technische ondersteuning. Gebleken is echter dat er eveneens een grote diversiteit aan vragen bestaat die geen technische achtergrond hebben en welke ook bij de salesafdelingen niet op hun plaats zijn. We hebben het dan met name over RMA-gerelateerde zaken. Om klanten die hieromtrent vragen hebben een duidelijk aanspreekpunt te bieden, is een speciaal telefoonteam samengesteld dat als klantenservice zal opereren.

De klantenservice zal werken onder de naam 'Service-Hotline' en voorlopig bereikbaar zijn van maandag tot en met vrijdag van 11:00 uur 's ochtends tot 17:00 uur 's middags. Tijden die wellicht in de toekomst worden uitgebreid. De Technische-Hotline blijft bereikbaar van 10:00 uur tot 20:00 uur op werkdagen en op zaterdag van 10:00 uur tot 16:00 uur. Het telefoonnummer waarop de Service-Hotline bereikbaar zal zijn is 0180-440890 (per E-mail: klantenservice@alternate.nl).

De verwachting is dat hiermee aan een belangrijk deel van de servicevraag van de ALTERNATE-klanten wordt voldaan en bovendien de Technische-Hotline ontlast zal worden, wat de telefonische bereikbaarheid alleen maar ten goede zal komen.

Over Alternate:

Alternate Computerversand is sinds haar oprichting in Duitsland (1990) uitgegroeid tot een vooraanstaande leverancier van computeronderdelen en complete systemen per postorder. Door traditionele verkoopmethoden te combineren met nieuwe technologieën opereert zij als e-logistics aanbieder via Internet uitermate succesvol in landen als Duitsland, Spanje en Nederland.

In Nederland heeft Alternate, sinds haar start in 1998, een duidelijk stempel op de markt gedrukt. Met haar concept van een groot assortiment, snelle levering en lage prijzen, heeft zij als grootste magazine-adverteerder in de branche (maandelijks 6 pagina's in 4 bladen) en haar prominente aanwezigheid op Internet een grote naamsbekendheid opgebouwd. Met eigen callcenters, een winkel, technische dienst en helpdesk-service biedt Alternate in Nederland een totaalpakket voor afnemers in zowel de B2C als B2B markt, waarmee wordt ingespeeld op de nog steeds toenemende vraag naar losse computercomponenten. Momenteel werken in Nederland 69 vaste medewerkers en ruim 60 oproepkrachten.

Voor meer informatie kijk op www.alternate.nl of neem contact op met Mark Vrijvogel, Commercieel Directeur bij Alternate Computerversand Nederland, telefoon: 0180 ­ 44 08 44 (tijdens kantooruren), per e-mail: m.vrijvogel@alternate.nl.