Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties lanceert nieuwe
wervingscampagne
13 januari 2002
Op donderdag 15 november 2001 start het ministerie van Binnenlandse
Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) met een nieuwe campagne voor de
werving van personeel. Met deze campagne wil BZK nieuwe medewerkers
werven op alle niveaus. Ook wil het ministerie werken aan een
structurele verbetering van de herkenbaarheid en het imago van BZK als
werkgever.
De uitingen hebben een sterk journalistieke uitstraling, waarmee de
betrokkenheid en relevantie van BZK voor de samenleving worden
onderstreept. De campagne is ontwikkeld door het Hilversumse bureau
TMP Worldwide en zal te zien zijn in dagbladen, weekbladen,
studentenbladen, op internet, intranet en jobsites. In 2002 zal ook
worden deelgenomen aan verschillende beurzen en evenementen.
In de campagne is een reeks al bestaande persfoto's gebruikt die op
documentaireachtige wijze verschillende situaties in de samenleving
laten zien. Elke foto is toegespitst op een aandachtsgebied van BZK en
voorzien van meningen van mensen over dat onderwerp. Hiermee wil BZK
de diversiteit van het ministerie, de verschillende beleidsterreinen
en de Nederlandse samenleving in beeld brengen.
Binnenkort zal er tevens een rijksbrede imagocampagne gericht op de
arbeidsmarkt van start gaan.
---