Carros

SsangYong introduceert nieuw merklogo

(10 januari 2002)

Bij een wereldmerk hoort een passend en onderscheidend logo. Daarom introduceert SsangYong een nieuw embleem. Dit weerspiegelt de ambities van de Koreaanse autoproducent. De vleugels stellen een omarming van de aarde voor en symboliseren daarmee de nieuwe en wereldwijde aanpak van SsangYong, dat nu wederom als zelfstandig merk los van Daewoo Motor Company opereert.

SsangYong wil met zijn embleem de verzelfstandiging en de daarmee gepaard gaande reorganisatie extra illustreren. De toekomst staat centraal. Het nieuwe management bij SsangYong Motor Company werkt aan groei van de productie en verlaging van de kosten. Dat is nodig om de financiële basis verder te verstevigen en de toekomst van het concern op de lange termijn zeker te stellen.

In die strategie past een aanpak op grotere schaal. SsangYong slaat de vleugels uit. Het merk strijkt neer op alle markten in de wereld, ook in Noord-Amerika. Dat gebeurt met de nieuwe Rexton, die op de IAA in Frankfurt debuteerde en vanaf mei 2002 in Europa leverbaar zal zijn. De auto zal dan ook belangrijk bijdragen aan een stijging van de productie in de komende jaren tot het beoogde doel van 176.000 in 2005.

De nieuwe aanpak tekent zich eveneens af in de Benelux. De Kroymans Corporation, het concern waartoe SsangYong Nederland C.V. behoort1 heeft de import van SsangYong in Belgiè en Luxemburg overgenomen. Dit luidt een intensieve samenwerking met de Belgische SsangYong importorganisatie in. De hieruit voortvloeiende synergie draagt bij aan kostenbesparing en versterking van de service.

Bij het ontwerp van het merkembleem is verder gekeken naar de stijl en de klasse die het merk moet uitstralen. SsangYong richt zich immers op het segment van luxe full size 4WD's. Daarbij past een embleem van allure, stijl en karakter. Het nieuwe logo prijkt met ingang van 2002 op alle auto's van SsangYong die de fabriek verlaten.