SsangYong introduceert nieuw merklogo
(10 januari 2002)
Bij een wereldmerk hoort een passend en onderscheidend logo. Daarom
introduceert SsangYong een nieuw embleem. Dit weerspiegelt de ambities
van de Koreaanse autoproducent. De vleugels stellen een omarming van
de aarde voor en symboliseren daarmee de nieuwe en wereldwijde aanpak
van SsangYong, dat nu wederom als zelfstandig merk los van Daewoo
Motor Company opereert.
SsangYong wil met zijn embleem de verzelfstandiging en de daarmee
gepaard gaande reorganisatie extra illustreren. De toekomst staat
centraal. Het nieuwe management bij SsangYong Motor Company werkt aan
groei van de productie en verlaging van de kosten. Dat is nodig om de
financiële basis verder te verstevigen en de toekomst van het concern
op de lange termijn zeker te stellen.
In die strategie past een aanpak op grotere schaal. SsangYong slaat de
vleugels uit. Het merk strijkt neer op alle markten in de wereld, ook
in Noord-Amerika. Dat gebeurt met de nieuwe Rexton, die op de IAA in
Frankfurt debuteerde en vanaf mei 2002 in Europa leverbaar zal zijn.
De auto zal dan ook belangrijk bijdragen aan een stijging van de
productie in de komende jaren tot het beoogde doel van 176.000 in
2005.
De nieuwe aanpak tekent zich eveneens af in de Benelux. De Kroymans
Corporation, het concern waartoe SsangYong Nederland C.V. behoort1
heeft de import van SsangYong in Belgiè en Luxemburg overgenomen. Dit
luidt een intensieve samenwerking met de Belgische SsangYong
importorganisatie in. De hieruit voortvloeiende synergie draagt bij
aan kostenbesparing en versterking van de service.
Bij het ontwerp van het merkembleem is verder gekeken naar de stijl en de klasse die het merk moet uitstralen. SsangYong richt zich immers op het segment van luxe full size 4WD's. Daarbij past een embleem van allure, stijl en karakter. Het nieuwe logo prijkt met ingang van 2002 op alle auto's van SsangYong die de fabriek verlaten.