Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

F&L introduceert nieuw, groots opgezet computerblad

Computer easy, helder en duidelijk magazine voor de beginnende volwassen computergebruiker

Nijmegen, 10 januari 2002 - F&L Business Publications introduceert Computer easy, een nieuw blad voor de volwassen computergebruiker, die zich nog geen computerdeskundige voelt. Onder de doelgroep vallen beginnende computergebruikers ouder dan 25 jaar, die meer willen weten over de computer en de bekende programma's, omdat ze er tijdens het werk of door hun hobby mee te maken hebben.

Ondanks het feit dat het over het algemeen sombere tijden in uitgeversland zijn, durft F&L het aan om een nieuw, groots opgezet blad in de markt te zetten. Met name bij de computerbladen is het door de tegenvallende reclame-inkomsten kommer en kwel en verschillende computerbladen zijn al een stille dood gestorven. "Als kleine uitgeverij, die moet opboksen tegen gevestigde uitgeverijen als VNU of IDG, zijn we getraind in het luisteren naar de markt en wij zijn ervan overtuigd dat dit magazine zal aanslaan bij de lezers", zegt Wien Feitz, hoofdredacteur van Computer easy. "We hebben al een succesvol computerblad met 'c't magazine voor computertechniek', maar dat is voor veel mensen toch te technisch. Wij hebben gemerkt dat er nog altijd behoefte is aan een blad dat duidelijk en helder uitleg geeft aan computergebruikers zonder daar kinderlijk en popie-jopie mee om te gaan. Jongeren krijgen vaak vanuit school al voldoende mee om goed en efficiënt met de computer om te gaan, maar als ouder wil je toch ook weten waar je kinderen mee bezig zijn. Bovendien zijn er heel veel mensen die op hun werk met de computer te maken hebben en er uiteindelijk meer vanaf willen weten, puur omdat ze niet als een domme kip op wat knoppen willen drukken zonder te weten wat ze eigenlijk doen."

Computer easy is vanaf 14 februari a.s. in de winkels te koop en start met een oplage van 80.000 exemplaren en de prijs is opvallend laag: slechts 1,98 euro. Door samenwerking met de Hocom (Home Computerclub van de Rabobank groep) en de leden van de FORTIS-bank computerclub start het blad meteen al met ruim 15.500 betalende abonnees. Computer Easy verschijnt 6 keer per jaar en is steeds minimaal 64 pagina's dik.
Computer easy maakt gebruik van het uitgebreide kennisnetwerk van Vogel/Burda Verlag in Duitsland bekend van o.a. het computerblad CHIP. Gebruikmakend van hun kennis van de internationale markt en aangevuld door lokale studies die door F&L uitgevoerd worden, informeert Computer easy de lezers over onderwerpen die op computergebied actueel zijn binnen het gezin en het bedrijf. F&L gaat regelmatig bijeenkomsten organiseren met abonnees van het blad om met hen ervaringen en ideeën te kunnen delen.

Over F&L Business Publications
F&L is groot geworden in de ICT. Door jarenlange ervaring in het publiceren van technisch hoogstaande tijdschriften en cd-rom's en samenwerking met andere gerenommeerde uitgeverijen als Heise Verlag en IWT Verlag, voelt F&L zich goed thuis in het uitgeven van bladen over de ICT-markt. F&L geeft onder meer bladen uit zoals c't magazine voor computertechniek, MicroVisie en Design Your World voor de CAD-gebruikers en diverse sponsored magazines. Bij F&L in Nijmegen zijn momenteel 18 mensen werkzaam. Meer informatie is te vinden op www.fnl.nl

Voor informatie of foto's: Zethof PR & Consultancy F&L Business Publications
Ilse Zethof Paul Lemmens
Tel: 0297-360292 Tel: 024-3723640
E-mail: ilse@zethof.nl E-mail: plemmens@fnl.nl