Houten, 9 januari 2001 - BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN, Neuer Markt: BDN), 's werelds toonaangevende leverancier van gepersonaliseerde selfservice e-business applicaties, presenteert vandaag een overzicht van de meest recente ontwikkelingen binnen het bedrijf. Deze maand onder meer een overzicht van belangrijke ontwikkelingen op het gebied van technologie en klanten en een terugblik op een succesvol 2001.
* BROADVISION ACTIEF IN AMR WERKGROEP ENTERPRISE COMMERCE MANAGEMENT
* INTERNETAANKOPEN VOOR DE FEESTDAGEN NEMEN VLUCHT DOOR BROADVISION
ONDERSTEUNDE DETAILHANDELSITES
* ENTERPRISE MAGAZINE GEEFT BROADVISION HET PREDIKAAT 'COMPANY TO WATCH' IN
2002
* OOSTENRIJKSE DELFSTOFFENGIGANT OMV KIEST VOOR BROADVISION'S ENTERPRISE
INFORMATION PORTAL
* BROADVISION'S KLANTEN WINNEN PRIJZEN
OVER BROADVISION
BROADVISION ACTIEF IN AMR RESEARCH WERKGROEP ENTERPRISE COMMERCE MANAGEMENT
BroadVision neemt sinds november vorig jaar deel aan AMR Research's
werkgroep, Enterprise Commerce Management (ECM) Vendor Council. De werkgroep
bestaat uit technologiedeskundigen die werkzaam zijn bij toonaangevende
softwareleveranciers. De werkgroep heeft zich tot doel gesteld om
ontwikkeling van gebruiksvriendelijke enterprise software te bevorderen. AMR
Research heeft organisaties en deskundigen op basis van kennis en
marktaandeel geselecteerd.
Tijdens een tweedaagse top in San Jose (Californië, USA) eind november,
kwamen de ruim 20 deskundigen van 15 verschillende softwareleveranciers voor
het eerst bijeen. De werkgroep, voorgezeten door Bob Parker, vice-president
van ECM, voerde tijdens de top een discussie over de problemen die
softwaregebruikers tegenkomen bij aanschaf, implementatie en beheersing van
enterprise software applicaties. Het product van de werkgroep, een blauwdruk
voor de ontwikkeling van softwareproducten, moet passen binnen het ECM
model.
INTERNETAANKOPEN VOOR FEESTDAGEN NEMEN VLUCHT MET DOOR BROADVISION
ONDERSTEUNDE DETAILHANDELSITES
BroadVision levert haar software wereldwijd aan honderden online
detailhandelbedrijven. De bedrijven maken hoofdzakelijk gebruik van
BroadVision Retail Commerce omdat de gepersonaliseerde e-marketing,
e-selling en e-service capaciteiten de mogelijkheden bieden om succesvolle
websites te bouwen en te onderhouden.
Voorafgaand aan de feestdagen hebben een aantal BroadVision klanten
uitbreidingen die gebruiksvriendelijkheid en aankoopgemak ten goede komen,
aangebracht op hun internetsites. Circuit City (www.circuitcity.com),
RedEnvelope (www.redenvelope.com), Road Runner Sports
(www.roadrunnersports.com) en Shop At Home (www.shopathometv.com) zijn
enkele van de retailers die BroadVision's toepassingen hebben ingezet voor
hun sites, waardoor de online 'holiday shopper' nog eenvoudiger zijn inkopen
heeft kunnen doen.
Uit een onlangs gehouden onderzoek van onderzoeksbureau Gartner bleek
namelijk dat de online detailhandel de omzet met zeker 10 miljard dollar kon
verhogen als de sites meer gebruiksvriendelijk werden. Uit hetzelfde
onderzoek bleek eveneens dat de sites in het vierde kwartaal van 2001 goed
waren voor een omzet van zo'n 25,3 miljard dollar. Een stijging van ruim 39
procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar
INTELLIGENT ENTERPRISE MAGAZINE GEEFT BROADVISION HET PREDIKAAT "COMPANY TO
WATCH" IN 2002
In december is BroadVision door Intelligent Enterprise Magazine benoemd tot
'Company to Watch' in 2002. BroadVision is een van de 48 bedrijven die het
predikaat kreeg toebedeeld. De verkozen organisaties voldoen aan zeer
kritische eisen om door Intelligent Enterprise Magazine benoemd te worden.
Het bieden van concurrentievoordeel door de mogelijkheid tot het verzamelen,
analyseren en delen van kennis zijn enkele van de eisen.
"De uitwisseling van informatie en de mate waarin organisaties samenwerken
met leveranciers en partners (en zelfs klanten) is maatgevend voor de
intelligentie van een organisatie", vertelt Justin Kestelyn, hoofdredacteur
van Intelligent Enterprise. "BroadVision is een marktleider op dit gebied,
doordat zij applicaties levert die deze processen ondersteunen. Wij menen
dat meer en meer organisaties in het volgende jaar zullen vertrouwen op de
capaciteiten en mogelijkheden van BroadVision. BroadVision is dus duidelijk
een 'Company to Watch' in 2002."
OVER KLANTEN
OOSTENRIJKSE DELFSTOFFENGIGANT OMV KIEST VOOR BROADVISION'S ENTERPRISE
INFORMATION PORTAL
Deze maand deelde BroadVison mee dat OMV heeft gekozen voor BroadVision
InfoExchange Portal om haar nieuwe bedrijfsportaal verder te ontwikkelen.
OMV is een van de grootste ruwe olie en natuurlijk gas conglomeraties in
Centraal en Oost Europa. OMV's nieuwe portaal wordt ontwikkeld om haar
klanten, partners, leveranciers en medewerkers te voorzien van
gepersonaliseerde informatie. Het totale project heeft tot doel de bestaande
inter-, intra- en extranet sites samen te voegen tot één site.
"De content management functionaliteit was de beslissende factor voor ons om BroadVision te gebruiken voor het nieuwe OMV portaal", vertelt Martin Thomas, hoofd e-business management van OMV. "Daarnaast heeft BroadVision een bewezen kennis van personalisatie en procesoptimalisatie. Wij menen dat die kennis onze marktpositie aanmerkelijk kan versterken."
BROADVISION'S KLANTEN WINNEN PRIJZEN
De website van American Airlines, www.aa.com, heeft een nieuw traffic record
gevestigd en wordt door het blad Smart Business magazine genoemd als één van
de top vijftig e-business bedrijven. Verder heeft de Web Marketing
Association de 'Standard of Excellence' WebAward toegekend aan American
Airlines voor hun ontwerp, innovatieve karakter, inhoud, interactiviteit,
navigatie, gebruikersgemak en gebruik van technologie.
Forbes Magazine gaf Citibank Online op www.citibankonline.com, de hoogste
waardering in de bankierscategorie van hun prestigieuze 'Best of the Web
Pick'. Bank of America op www.bankofamerica.com, dat gebruik maakt van
BroadVision's portal technologie bezette de tweede plaats in de bankiers
categorie.
GE Supply ontving alle drie de awards die vergeven werden door het
Electrical Distributors Magazine. GE ontving onder meer de 'Best of the
Best' en 'Best of the Best Overall Distributor' award voor hun b2b site
www.gesupply.com.
Fabrikant Hewlett-Packard is met hun website, www.hpshopping.com, als beste
verkozen door de Web Marketing Association in de categorie 'Best Computer
Retailer Website'. Het is voor de vierde opeenvolgende maal dat de site
gehonoreerd is.
De staat Californië mocht tijdens de internationale 'Government Conference
and Expo' de 'E-Gov Pioneer Award for Excellence in e-Government' in
ontvangst nemen voor hun site www.my.ca.gov. Daarnaast werd de staat tot
'Best of the Web' verkozen door het Digital Government and Government
Technology Magazine. Het blad organiseert ieder jaar een competitie voor
online initiatieven van overheidsinstanties. Aan de zevende editie van de
competitie namen ruim 200 instanties deel.
De website www.sears.com van retailer Sears is door Forbes verkozen tot
beste site in de categorie 'online shopping'. Naast Sears werd ook
wenskaarten leverancier Hallmark geprezen voor hun uitstekende website
www.hallmark.com.
De United States Postal Service website, www.usps.com, ontving van de Web
Marketing Association de 'Standard of Excellence' award.
OVER BROADVISION
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) enterprise selfservice
applicaties veranderen de manier waarop bedrijven zaken doen naar een
gepersonaliseerd selfservice model. Dit levert voor bedrijven direct
meerwaarde op, doordat dit model groei stimuleert, kosten reduceert en
productiviteit vergroot. Toonaangevende wereldwijde bedrijven gebruiken
BroadVision om hun enterprise selfservice initiatieven te ondersteunen. Door
gebruik te maken van het web en draadloze apparatuur is het mogelijk om
overal, eenduidig gepersonaliseerde informatie uit te wisselen waardoor
synergie ontstaat tussen klanten, werknemers en partners.
NOOT VOOR DE REDACTIE (
Ingezonden persbericht