Newtel Essence tekent contract met EDS EMEA
Interaction Center van Avaya door Newtel Essence geïmplementeerd

Vianen, 9 januari 2002 - Newtel Essence, aanbieder van Klantcontact Management oplossingen, is door Electronic Data Systems (EDS) EMEA geselecteerd als implementator van Avaya's Interaction Center. Door deze implementatie beschikt EDS over een virtual multi-channel contact center met elfhonderd agents over diverse locaties in Europa. De Request Management Centers (RMC) zijn hierdoor in staat om telefoon, voicemail, email, fax en internet uniform af te handelen en uniforme oplossingen aan te dragen door gebruik te maken van één gezamenlijke knowledgebase. Door voor deze oplossing te kiezen, is EDS EMEA in staat een betere en snellere service aan haar klanten te verlenen, gebruik te maken van meerdere communicatiekanalen, de communicatie met haar klanten virtueel over Europa te behandelen en de productiviteit van haar RMC's te verhogen.

Virtual multi-channel contact center
EDS is een toonaangevend bedrijf op het gebied van levering van totaalbeheer van netwerken en IT infrastructuur. De RMC's fungeren als technische helpdesk voor alle medewerkers van haar klanten die hier met al hun vragen, problemen en onderhoud omtrent hun werkomgeving (workspace) terecht kunnen. Om haar klanten nog beter tot dienst te zijn, wilde EDS EMEA een virtual multi-channel contact center bouwen. "Wij realiseerden ons dat naast het traditionele telefonieverkeer onze klanten ook via andere communicatiekanalen met onze RMC's wilden communiceren. Om aan deze wens tegemoet te komen, zijn wij gaan praten met Newtel Essence." Aan het woord Pascale Hertogen, verantwoordelijk voor het European Request Management van EDS EMEA. Hertogen: "Newtel Essence heeft uiteindelijk voor EDS het concept voor een virtual multi-channel contact center ontwikkeld en gebouwd waarbij zij gebruik heeft gemaakt van Avaya's Interaction Center. Door deze applicatie is het mogelijk om binnen de RMC's de verschillende communicatiekanalen te ontsluiten waardoor telefoon, voicemail, fax, email en de historie van de klant inzichtelijk worden gemaakt voor de agent. Omdat EDS al werkt met een eigen desktop applicatie, heeft Newtel Essence deze geïntegreerd in Avaya's Interaction Center oplossing." Rob Roode, directeur Solutions bij Newtel Essence: "Door het toepassen van de Interaction Center oplossing, worden binnenkomende contacten gerouteerd naar de juiste agent op basis van afgesproken servicelevels, klantprofiel en contact center bemanning."

Vervolg
Newtel Essence werkt in het Europese traject van EDS EMEA nauw samen met de Europese vestigingen van Avaya. Is de roll-out van het EDS EMEA virtual multi-channel contact center succesvol, dan vervolgt EDS medio 2002 voor een wereldwijde roll-out (Verenigde Staten en Azië) waarbij Avaya met de implementatie van Interaction Center leading is.

Interaction Center
Interaction Center, onderdeel van Avaya's Interaction Management Solutions suite, is een flexibele software-oplossing voor Customer Relationship Management. Met Interaction Center kunnen multi-platforme call centers op intelligente wijze worden veranderd in multimedia en multi-site contact centers. Interaction Center is een allesomvattende CRM-suite die het klantcontact personaliseert, automatiseert, routeert, beheert en vastlegt ongeacht het gebruikte communicatiekanaal.

###

Over Newtel Essence
Newtel Essence is actief bij bedrijven en organisaties waar intensieve contacten met klanten centraal staan. Het bedrijf richt zich daarbij volledig op het bieden van oplossingen voor het optimaal beheren van klantcontacten, ongeacht de manier waarop klanten communiceren. Newtel Essence onderscheidt zich daarbij door een totaaloplossing voor Customer Contact Management te leveren, inclusief advies, implementatie, service en ondersteuning. De aanpak van Newtel Essence wordt gekenmerkt door de klant en het klantcontact als enige uitgangspunten te nemen voor elke oplossing. Newtel Essence werkt samen met gekwalificeerde hard- en software van A-klasse leveranciers en heeft een samenwerkingsovereenkomst met Avaya, NICE en Siebel eBusiness.
Newtel Essence is gevestigd in Vianen. Meer informatie is beschikbaar op www.newtelessence.com .

Over EDS
EDS is wereldwijd al 40 jaar een toonaangevend IT-dienstverlener. Het bedrijf is actief op het gebied van management consultancy, electronic commerce, business process management, systeembeheer en -ontwikkeling en product lifecycle management. EDS stelt zich ten doel informatietechnologie voor haar klanten in te zetten ter verbetering van hun bedrijfsprocessen en concurrentiepostitie in de digitale economie. In 2000 realiseerde de onderneming een omzet van $19,2 miljard.
EDS en A.T. Kearney (management consultancy) zijn actief in 58 landen en partner voor 's werelds meest vooraanstaande bedrijven en overheden. Voor meer informatie kunt u EDS bezoeken op internet: www.eds.com of op www.eds.nl