TROS

Afdeling Communicatie
Hilversum, 07-01-2002

Radio
RADAR RADIO
Uitzending woensdag 9 januari
747AM - 14.00 uur

RADAR RADIO NEEMT 'DIRECTE VERKOOP' ONDER DE LOEP

Tupperware, Herbalife, Amway. Allemaal bedrijven die hun producten rechtstreeks aan de consument verkopen door middel van een presentatie of demonstratie aan huis. Daarnaast worden potentiële kopers uitgenogdigd om niet alleen voor zichzelf producten af te nemen maar ook artikelen door te verkopen aan vrienden en kennissen. Vaak worden gouden bergen beloofd. RADAR RADIO zoekt in de uitzending van woensdag 9 januari uit hoe het zit met deze zogenoemde directe verkoop.

Staat de Nederlandse reiziger wel goed stil bij de eigen gezondheid in de voorbereiding van een reis naar de tropen? Hoe goed beschermt hij zich tegen infectieziekten zoals hepatitis A en malaria? Vorige maand is hier onderzoek naar gedaan bij meer dan 300 reizigers met een (sub)tropsiche bestemming. Uit eerder onderzoek is gebleken dat een aanzienlijk percentage Nederlanders onvoldoende of in het geheel niet is beschermd als hij naar gebieden afreist gezondheidsrisico's zijn. Hoe is dat op dit moment? In RADAR RADIO worden de resultaten bekendgemaakt.

Verder ging RADAR RADIO op bezoek in Hotel De Walvisvaarder in Lies opTerschelling, hotelkampioen 2002. Volgens lezers van de Kampioen en de Hotelgids is de Walvisvaarder het bete hotel van Nederland. De 'hoge mate van klantvriendelijkheid', maar ook het 'sanitair en de hygiëne springen in het oog'. Van een pension uit de jaren zeventig is het uitgegroeid tot een driesterrenhotel in 2002. Maar de sfeer is ongedwongen gemoedelijk gebleven.

Presentatie: Joska Zinkweg