PERSBERICHT
Aspect Communications benoemt Sandy Johnson tot VP Indirect Sales EMEA
Hoofddorp, 8 januari 2002 Aspect Communications, de toonaangevende leverancier op het gebied van contact management technologie, heeft Sandy Johnson aangesteld als VP Indirect Sales voor de regio EMEA (Europa, Middenoosten en Afrika). De benoeming is reeds ingegaan. Johnson is afkomstig uit de Verenigde Staten (Texas). Hij heeft zich gevestigd in Parijs en houdt kantoor in Parijs en Nederland (Hoofddorp).
Johnson gaat verder gestalte geven aan een gemengd distributiemodel waarin een prominente rol is weggelegd voor partners. We zijn volop bezig om het partnerkanaal uit te bouwen. Tot voor kort lag het zwaartepunt bij onze marktbenadering in de directe verkoop. Maar we willen daarnaast veel meer ruimte bieden aan partners om goede zaken te doen met onze state-of-the-art producten, aldus Johnson. Het gaat om systeemintegrators en Value Added Resellers. Kortom partijen die met kennis van zaken en ervaring onze innovatieve producten kunnen inzetten in veelal complexe omgevingen.
Net als in veel andere ICT-bedrijven is het beleid van Aspect Communications erop gericht om meer samen te werken met partners. Deze vorm van distributie heeft voordelen op het gebied van efficiency en schaal. Daarnaast kennen partners hun locale markt of hun sector doorgaans zeer goed en zijn ze actief betrokken bij de ontwikkelingen van hun klanten. Na Japan en Frankrijk zijn nu de regio s Benelux en Nordics (Noorwegen, Zweden, Denemarken en Finland) overgegaan op het indirecte distributiemodel.
Sandy Johnson (54) is meer dan dertig jaar actief in de IT-sector. Na zijn studie Business Administration heeft hij in senior managementposities gewerkt bij onder meer Burroughs (thans Unisys), Tandem, Compaq, Stratus Computers, NeXt (Steve Jobs startup) en ADP. Johnson is sinds anderhalf jaar werkzaam bij Aspect.
Over Aspect Communications
Aspect Communications Corporation (Nasdaq: ASPT) is de toonaangevende aanbieder op het gebied van business communications, toegespitst op contact management technologie. Met behulp van de Aspect oplossingen worden organisaties in staat gesteld om de tevredenheid van hun klanten te verhogen, de operationele kosten te verlagen en tegelijkertijd informatie over de markt te verzamelen en nieuwe cross-sell en up-sell mogelijkheden te benutten. Aspect is de business partner van 76 procent van de 50 grootste organisaties wereldwijd (Fortune 50); meer dan 3 miljoen professionals op het gebied van sales en customer service vertrouwen dagelijks op de contact management oplossingen van Aspect. Aspect helpt organisaties te evolueren naar multichannel contact management door te zorgen voor probleemloze integratie van traditionele telefonie en voice-over-IP, e-mail, voice-mail, web, fax, en draadloze business communications. Daarbij beschermt Aspect de bestaande investeringen door voort te bouwen op de bestaande infrastructuur van de klant in front-office, back-office, internet en telefonie. Aspect is het enige bedrijf dat zowel het mission critical software platform, als de ontwikkelomgeving en de applicaties levert. De toonaangevende rol van Aspect als het gaat om oplossingen op het gebied van business communications is gebaseerd op meer dan 16 jaar ervaring en meer dan 7.600 implementaties wereldwijd. Het Aspect hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. (VS), en er zijn Aspect kantoren verspreid over de hele wereld, plus een uitgebreid netwerk van systems integrators, onafhankelijke software vendors en distributiepartners. Meer informatie over Aspect Communications kunt u vinden op
Ingezonden persbericht