---
KANA versterkt samenwerking met BEA via de Portal Star Solution
---
Klanten van BEA WebLogic Portal zien mogelijkheden voor customer service over het internet aanzienlijk uitgebreid met KANA iCARE-suite
Lier, 01/08/2002
KANA (Nasdaq: KANA), ontwikkelaar van e-CRM-oplossingen (customer relationship management), kondigt aan dat het zijn banden met BEA Systems (Nasdaq: BEAS) versterkt door toe te treden tot de BEA Portal Star Solution. BEA is een vooraanstaande leverancier van softwareoplossingen voor de infrastructuur van e-businesses. Binnen de nieuwe overeenkomst integreert KANA zijn iCARE-suite in de BEA WebLogic Portal 4.0. Hierdoor kunnen gezamenlijke klanten een efficiënte en effectieve interactie aangaan met hun klanten, partners, leveranciers en werknemers via hun eigen bedrijfsportaal.
De webgebaseerde (J2EE) contactcenteroplossingen van KANA maken het BEA WebLogic Portal zeer schaalbaar, waardoor klanten hun portaal kunnen laten groeien met hun bedrijf. Bovendien bieden de oplossingen van KANA de mogelijkheid om het contact met belangrijke klanten uit te breiden en te verbeteren, tegen dalende kosten.
"Deze nieuwe overeenkomst betekent een belangrijke stap in de samenwerking tussen KANA en BEA Systems," stelt Kris Bogaerts, district manager Benelux en Frankrijk bij KANA. "Door de integratie van KANA's iCARE-suite in de BEA Portal Star Solution zal het contactcenter van veel bedrijven een stuk efficiënter met klanten kunnen omgaan."
Bijna 1200 bedrijven wereldwijd gebruiken KANA's e-CRM-oplossingen voor een betere interactie met klanten langs alle contactpunten (internet, telefoon, e-mail, chatten) en doorheen de hele onderneming. KANA benadert CRM door gesofisticeerde analytics te combineren met een "thin-client" webarchitectuur.
De BEA Portal Star Solution werd ontworpen voor partners die beantwoorden aan een van de volgende criteria: het bouwen van application portlets voor BEA WebLogic Portal 4.0, het integreren van hun toepassingen in BEA WebLogic Portal 4.0 of het ontwikkelen van consultantdiensten rond het portaalproduct. De oorspronkelijke Portal Star Solutionpartners, alsook de gezamenlijke klanten, hebben veel baat bij de strikte integratie van de JAVA standaarden, het open portaalraamwerk en de integratiediensten die het BEA WebLogic Portal ondersteunt.
Meer informatie over het BEA Star Partner Programma en de Star Solutions via www.bea.com/partners/star_solution.shtml.
---
END
---
Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com Journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +32 (0)3 491 98 55, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 21 70, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0035-195BDE