PERSBERICHT
White Paper van Selligent: CRM wordt strategisch onderscheidende factor
Customer Relationship Management zorgt voor nieuwe
marketingstrategieën en bedrijfsprocessen.
Amersfoort, 7 januari 2002 ? Selligent, een zelfstandige Europese
ontwikkelaar van oplossingen voor Customer Relationship Management (CRM)
met een korte terugverdientijd, heeft een White Paper gepubliceerd
waarin wordt uitgelegd waarom CRM als instrument waarmee bedrijven zich
van concurrenten kunnen onderscheiden, de bedrijfsstrategie steeds
sterker beïnvloedt. Het White Paper "De invloed van CRM op de
bedrijfsstrategie" is beschikbaar op www.selligent.com, via de home
page.
Het White Paper gaat specifiek in op het feit dat uniforme CRM-systemen
hun tijd hebben gehad. De werkelijke voordelen van CRM liggen immers in
de combinatie van de gewoontes van lokale gebruikers en de externe
lokale markt. Dat moet echter wel gebeuren binnen de architectuur van
een gecentraliseerde bedrijfsstrategie voor de lange termijn.
"Een belangrijke vraag daarbij is: hoe ver kan een bedrijf gaan met het
invullen van lokale wensen en gewoontes zonder het zicht te verliezen op
de richting van het bedrijf als geheel.", aldus André Lejeune, CEO van
Selligent. "Voor veel bedrijven is de cirkel nu rond: van globaliseren
tot aan decentralisatie en terug, op weg naar een uitgebalanceerde
combinatie van de twee."
Selligent stelt dat CRM-systemen zich nu op één van de gevoeligste
plaatsen in de levenscyclus van een klant bevinden terwijl hun belang
snel toeneemt tot het hoogste niveau ooit. Generieke CRM-systemen waren
een antwoord op de vraag naar globalisering. Ze hebben echter een image
gecreëerd van inflexibiliteit zodra het gaat om gevoelige zaken zoals
lokale cultuur, lokale regelgeving en uiteenlopende talen. Het White
Paper stelt verder dat met generieke CRM-systemen binnen vijf jaar
weliswaar een succesvolle miljardenindustrie is gecreëerd, maar dat nu
de tijd is aangebroken om het functionele ontwerp ervan opnieuw onder de
loep te nemen om de conflicten tussen globalisering en lokale
productiviteit weg te nemen.
"In deze context is CRM nu inderdaad duidelijk geaccepteerd als een
speerpunt waarmee niet alleen de internationale differentiatie van
producten en diensten kan worden gerealiseerd, maar ook voor specifieke
product- en dienstenpakketten onderscheidende factoren kunnen worden
aangebracht over de grenzen van landen, markten en bedrijfsprocessen
heen.", aldus Lejeune.
Het White Paper onderstreept het belang van bedrijfsomvattende
CRM-software die is gebaseerd op deze nieuwe marktmodellen. Dat geldt
eens te meer in de huidige turbulente markten, waar bedrijven worden
geconfronteerd met snelle en onvoorspelbare wijzigingen in de lokale en
internationale situaties.
Selligent
Selligent is een belangrijk Europese producent van oplossingen voor het
beheer van klantenrelaties (Customer Relationship Management) en
e-business waarbij optimaal rekening wordt gehouden met de meest diverse
culturen, lokale bedrijfsregels, talen en valuta. De software van
Selligent biedt een snel rendement (ROI), reduceert de totale
exploitatiekosten, en beheert de volledige relatiecyclus met klanten van
prospectfase tot klantenbinding. Daarnaast garandeert de unieke Global &
Local module lokale vrijheid met behoud van een bedrijfsbrede
consistentie. De meer dan 30.000 gebruikers worden geruggensteund door
een uitgebreid distributienetwerk dat aanwezig is op de belangrijkste
internationale markten. In 2000 zag Selligent haar omzet met 64%
stijgen; de verkoop van licenties steeg zelfs met 120%. Meer informatie
is beschikbaar op de website: http://www.selligent.com/nl.
Voor meer informatie
Gerlinde Houbrechts of Theo Vrugt/Madeleine Kok
Selligent SA Presscom PR & Marketing
Tel: +32 (0)71 25 80 97 Tel: 030-6051415
Gerlinde.houbrechts@selligent.com l.t.vrugt@inter.nl.net