TIE INTRODUCEERT NIEUWE B2B ECOMMERCE SOFTWARE
maandag, 7 januari, 2002
Amsterdam
Het aan de Amsterdamse beurs genoteerde B2B eCommercebedrijf TIE
Holding N.V. ('TIE'), heeft vandaag haar nieuwe softwareproduct TIE
webCommerce gelanceerd. Met TIE webCommerce maakt TIE B2B eCommerce en
workflow toegankelijk voor elk bedrijf met een webbrowser. De nieuwe
software voorziet in een strategisch voordeel voor bedrijven om met
gebruikmaking van het web alle schakels in de supply chain
elektronisch met elkaar te verbinden. Kleine- en middelgrote
ondernemingen kunnen TIE webCommerce gebruiken om op een simpele en
goedkope manier snel zaken te doen met hun grotere klanten en
leveranciers.
TIE webCommerce vergroot de mogelijkheden voor bedrijven om
elektronisch zaken te doen door al hun handelsrelaties snel online te
brengen. De software is een op het web gebaseerde XML toepassing die
alle bedrijven met een webbrowser in staat stelt om in alle schakels
van de supply chain samen te werken. Dit vertaalt zich in
kostenbesparingen en een concurrentievoordeel omdat bedrijven nu
optimaal kunnen profiteren van hun traditionele EDI-systemen of nieuwe
XML-toepassingen voor B2B eCommerce om al hun handelspartners te
bereiken. De software haakt in op TIE's Catalog Manager waardoor de in
een B2B omgeving benodigde uitgebreide productinformatie beschikbaar
komt.
Een bedrijf kan haar handelsprocessen opbouwen met behulp van TIE
webCommerce zodat de procedures van partners in lijn zijn met die van
haar zelf. Zo kan bijvoorbeeld bij de verzending van een order van een
grote klant (hub) naar een kleine leverancier (spoke) tussentijds
worden gereageerd door de verkoopafdeling, het magazijn, de
boekhouding, de voorraadbeheerder en klant, allemaal dankzij de
browser in een specifieke volgorde die wordt bepaald door de op de TIE
webCommerce gebaseerde richtlijnen.
Het handelsproces kan bovendien vele partijen erbij betrekken om
ervoor te zorgen dat alle documentenstromen op de juiste wijze worden
afgehandeld. Dit is een belangrijk voordeel omdat het kleinere
bedrijven op het web gebaseerde workflow-mogelijkheden biedt en
grotere bedrijven over dezelfde informatie laat beschikken in een
bericht dat te integreren is met het eigen interne (ERP) systeem. Voor
de transacties kan EDI of XML worden gebruikt via VANS of het
Internet.
"Bedrijven kunnen dit softwareproduct binnen een week uitrollen naar
alle handelspartners en transacties uitwisselen in elke gangbare EDI-
en XML-standaard over de hele wereld", stelt Dick Raman, CEO van TIE.
"Ontvangst, invoering en tracking van samenwerking met
handelspartners, worden allemaal gedaan door TIE webCommerce. Deze
informatie kan vervolgens worden geïntegreerd in het systeem van de
klant of leverancier." TIE heeft hiermee haar producten-portfolio
uitgebreid en richt zich hierbij op het wegnemen van twee belangrijke
drempels in B2B eCommerce:
1. Het maakt eCommerce een simpele zaak voor kleine en middelgrote
bedrijven;
2. Het geeft grotere ondernemingen solide interne en externe
integratie-mogelijkheden voor elektronische samenwerking.
"Juist door deze drempels stuit B2B eCommerce ergens in het
handelsproces op een muur en zijn alle voordelen verdwenen",
concludeert Raman. TIE Integrator is een ander product dat onlangs is
gelanceerd en deze drempels wegneemt.
Profiel TIE
TIE Holding N.V. waarvan de aandelen sinds maart 2000 genoteerd staan
aan de Amsterdamse beurs, ontwikkelt en verkoopt hoogwaardige, op
XML/EDItm gebaseerde B2B eCommerce-software en -services. Dankzij de
software en diensten van TIE kunnen gebruikers snel en efficiënt
elektronisch zaken met elkaar doen. Door 'Digital Business
Communities' (DBC's) op te zetten biedt TIE kopers en aanbieders in de
Supply Chain de mogelijkheid tot efficiënte samenwerking
("Collaboration"). TIE heeft een brede klantenkring in de Benelux en
is een vooraanstaand speler in de Verenigde Staten en Europa. De
klanten van TIE bestrijken vele marktsectoren, waaronder retail,
gezondheidszorg, bank- en verzekeringswezen, transport, productie en
voedingsmiddelen.