Nederlands Uitgeversverbond

FEITEN EN CIJFERS 2000/2001 NEDERLANDSE PUBLIEKSTIJDSCHRIFTEN

P E R S B E R I C H T

De Groep Publiekstijdschriften van het Nederlands Uitgeversverbond publiceert voor het eerst een gedetailleerd overzicht van de ontwikkelingen op de Nederlandse publieks-tijdschriftenmarkt 2000/2001 op haar website www.tijdschriften.nl.

Ter introductie en ondersteuning hiervan is een handzame brochure vervaardigd met informatie over de branche. De brochure draagt de naam van de website. Op de website en in de brochure wordt een inzicht gegeven in de feiten en de cijfers van de publiekstijdschriften, hun uitgevers en het gedrag van de lezers. De informatie heeft betrekking op tijdschrifttitels waarvan de oplagegegevens over het jaar 2000 zijn gepubliceerd door HOI, Instituut voor Media Auditing. Binnen het totale aanbod van circa 1200 publiekstijdschriften representeren deze titels ruim 90% van de oplage. Zij geven daarmee een goed beeld van de markt.

Oplageontwikkeling, bereikgegevens, reclamebestedingen en distributie zijn enkele voorbeelden van de onderwerpen die op de site en in de brochure aan bod komen.

Voor nadere informatie:
Nederlands Uitgeversverbond Groep Publiekstijdschriften Harriët Schrier / tel. 020 4309 162