Persbericht
's-Hertogenbosch, 3 januari 2002
Digitale kerstwensen steeds populairder
Bij het Kaartenhuis zijn de afgelopen maand meer digitale kaarten verstuurd dan het jaar daarvoor. In totaal zijn in december zo'n 1,8 miljoen kaarten vanaf www.kaartenhuis.nl verstuurd en is de website 3 miljoen keer bezocht. Dit is een groei van 45% in vergelijking met december 2000. De groei begint wel duidelijk af te vlakken: van december 1999 tot december 2000 was het groeipercentage nog 370%.
Internetgebruik wordt gewoon
Dat gebruik van Internet steeds gewoner wordt is ook bij het Kaartenhuis duidelijk te merken. Het afgelopen jaar werd het verschil tussen drukke en rustige perioden steeds groter. Blijkbaar is het funsurfen aan het afnemen en wordt steeds meer functioneel gebruik gemaakt van de kaartenservice.
Technisch gezien heeft het Kaartenhuis de decemberpiek goed kunnen opvangen. Zelfs op de drukste tijden was de performance onveranderd goed. Alleen bij het versturen van e-mailberichten is een enkele keer een wachttijd van hooguit een uur ontstaan.
Bescheiden winst
Kaartenhuis Internet Services sluit het boekjaar af met een bescheiden winst. Zoals bij veel websites is de omzet minder hard gegroeid dan het bezoekersaantal. De winst is behaald door de kosten laag te houden en geen geld uit te geven aan marketing. Het is moeilijk te voorspellen hoe dit zich het komende jaar gaat ontwikkelen. Naar verwachting zal er een verschuiving plaats vinden van advertentieinkomsten naar directe inkomsten uit geleverde diensten. De behaalde winst zal besteed worden aan verdere uitbreiding van content en diensten. Het Kaartenhuis is volledig autonoom gegroeid en verwacht voor het komende jaar een verdere toename van het aantal bezoekers.