Gemeente Eindhoven

Eindhoven, 03 januari 2002
Stembureaulid, iets voor u?
Verkiezing leden gemeenteraad Eindhoven Commissievergaderingen
Belastingen

Stembureaulid, iets voor u?

In 2002 worden er weer twee verkiezingen gehouden. Op 6 maart wordt gestemd voor de samenstelling van de gemeenteraad en op 15 mei voor de Tweede Kamer. Uw uitnodiging om te gaan stemmen valt te zijner tijd bij u in bus. Om u straks ongestoord van uw stemrecht gebruik te kunnen laten maken, benoemt het gemeentebestuur de stembureauleden en hun vervangers. Iedereen die 18 jaar of ouder is komt in principe in aanmerking voor de functie van (reserve)stembureaulid. Hebt u interesse en bent u op de verkiezingsdagen in de gelegenheid om zitting te nemen op een van de Eindhovense stembureaus, vul dan onderstaande bon in en stuur deze vandaag nog op. U hoeft niet te reageren, als uw gegevens reeds bekend zijn bij het Bureau verkiezingen.

Ondergetekende :
Naam en voorletter(s) :
Adres :
Postcode en woonplaats :
Telefoonnummer privé :
Telefoonnummer werk :

wenst in aanmerking te komen voor de benoeming tot (reserve) stembureaulid.

Handtekening:

Alleen degene die reeds ervaring als stembureaulid heeft opgedaan, wordt verzocht hieronder het van toepassing zijn hokje aan te kruisen en de gevraagde info te verstrekken.

Hij/zij heeft ervaring met stemmachines.
Hij/zij heeft op het stembureau de functie(s) vervuld van

Volledig ingevulde bon a.u.b. sturen naar: dienst Algemene & Publiekszaken, sector Publiekszaken, Bureau Verkiezingen, Antwoordnummer 10295, 5600 VB Eindhoven.

Klik hier om de bon in een apart venster te openen. (printbare versie).


---

Verkiezing leden gemeenteraad Eindhoven

Kandidaatstelling
De burgemeester van Eindhoven brengt, ingevolge het bepaalde in artikel H 1 van de Kieswet, het volgende ter openbare kennis.
* Op dinsdag 22 januari 2002 zal de kandidaatstelling voor de verkiezing van de leden van de gemeenteraad van Eindhoven plaatsvinden.

* Op die dag kunnen van 09.00 uur tot 15.00 uur kandidatenlijsten (model H 1) worden ingeleverd bij de voorzitter van het hoofdstembureau of bij het daartoe door hem aangewezen lid van dat bureau in het Stadskantoor van Eindhoven.

* De benodigde formulieren en/of een diskette voor:
+ de lijsten van kandidaten (model H 1),
+ de verklaringen van instemming van de kandidaten met hun kandidaatstelling (model H 9),

+ de machtiging tot het plaatsen van de aanduiding van een politieke groepering boven een kandidatenlijst (model H 3-1),
+ de machtiging tot het plaatsen van een aanduiding, bestaande uit de samenvoeging van de aanduidingen van politieke groeperingen of afkortingen daarvan, boven een kandidatenlijst (model H 3-2),

+ de verklaringen van ondersteuning van een kandidatenlijst (model H 4) en

+ de verklaringen betreffende het verbinden van de kandidatenlijsten tot een lijstencombinatie (model I 10)

kan men van 2 t/m 22 januari 2002 kosteloos verkrijgen bij de sector Publiekszaken in het Stadskantoor, Stadhuisplein 10, Eindhoven. Voor de kandidaatstelling moet uiterlijk op 8 januari 2002 een waarborgsom van e 225, gestort zijn op girorekening 1075395, t.n.v. de dienst Algemene en Publiekszaken van de gemeente Eindhoven, onder vermelding van waarborgsom kandidaatstelling. De betaling van de waarborgsom is niet nodig als bij de vorige verkiezing van de leden van de gemeenteraad tenminste één zetel aan de politieke groepering is toegekend. Kandidaten
Op een kandidatenlijst mogen de namen van ten hoogste 30 kandidaten worden geplaatst.

Verklaring van instemming met de kandidaatstelling De kandidaat, die nog geen zitting heeft in de gemeenteraad, dient bij de verklaring van instemming met de kandidaatstelling een kopie van zijn of haar (geldig) identiteitsbewijs te overleggen.

Verklaring van ondersteuning
Een kandidatenlijst moet worden ondersteund door ten minste 30 kiezers. Een ondersteuningsverklaring* kan uitsluitend worden afgelegd bij de sector Publiekszaken van 15 t/m 22 januari 2002. Men dient daarbij een geldig identiteitsbewijs te overleggen. Ondersteuningverklaring is niet nodig als bij de vorige verkiezing van de leden van de gemeenteraad tenminste één zetel aan de politieke groepering is toegekend.

Inlichtingen
Voor nadere inlichtingen omtrent de wettelijke voorschriften betreffende de inlevering van de kandidatenlijsten kunt u contact opnemen met de sector Publiekszaken (tel. 238 20 60 of 238 20 47).


*) Het ronselen van ondersteuningsverklaringen wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.


---

Commissievergaderingen

De commissie voor maatschappelijke ontwikkeling vergadert op dinsdag 8 januari a.s. om 20.00 uur in de commissiekamer van het Stadskantoor. De agenda vermeldt onder meer:

* voorstel inzake Voorlopig Ontwerp (VO) nieuwbouw Dynamo;
* voorstel inzake het verlenen van een jaarlijkse subsidie voor de Tromp Muziek Biënnale.

Secretaris: de heer M. Honing, tel. 238 24 88.

De commissie voor stadsontwikkeling en beheer vergadert op woensdag 9 januari a.s. om 14.00 uur in de commissiekamer van het Stadskantoor. De agenda vermeldt onder meer:

* voorstel inzake de randvoorwaarden herinrichting 18 Septemberplein;

* commissienotitie inzake Programma van Eisen Stedenbouwkundig Plan Kruidenbuurt.

Secretaris: de heer M. Honing, tel. 238 24 88.

De commissie voor grote-stedenbeleid, volkshuisvesting en verkeer vergadert op donderdag 10 januari a.s. om 20.00 uur in de commissiekamer van het Stadskantoor. De agenda vermeldt onder meer:
* voorstel inzake de evaluatie STONE;

* bespreking evaluatienota project Leefbaarheid Woonwagenlocaties.
Secretaris: de heer F. Biemans, tel. 238 24 89.

De commissie voor milieu en sport vergadert op maandag 14 januari a.s. om 14.00 uur in de commissiekamer van het Stadskantoor. De agenda vermeldt onder meer:

* voorstel tot verdubbeling van de bijdrage van de stichting Vrienden van het Milieu Educatie Centrum ter gelegenheid van de start van de bouw van de ecologische boerderij.

Secretaris: de heer F. Biemans, tel. 238 24 89.

De commissie middelen vergadert op maandag 14 januari a.s. om 16.00 uur in de commissiekamer van het Stadskantoor. De agenda vermeldt onder meer:

* voorstel tot het instellen Reserve Brandweerkazerne in Meerhoven;
* voorstel tot uitbreiding formatie van de afdeling Personen in verband met de bestendiging van de mogelijkheid tot het doen van geboorte-aangifte in het Catharina ziekenhuis en invoering van die mogelijkheid in het Diaconessenhuis.

Secretaris: de heer F. Biemans, tel. 238 24 89.

De commissie voor bestuurlijke aangelegenheden, openbare orde en veiligheid vergadert op maandag 14 januari a.s. om 20.00 uur in het politiebureau Stratum/Gestel. De agenda vermeldt onder meer:
* voorstel inzake de Verordening brandveiligheid en hulpverlening;
* voorstel tot wijziging Verordening rechtspositie raads- en commissieleden en wijzigen van de begroting.

Secretaris: de heer M. Honing, tel. 238 24 88.

De commissie voor sociale en economische zaken vergadert op woensdag 16 januari a.s. om 20.00 uur in commissiekamer van het Stadskantoor. De agenda vermeldt onder meer:

* voorstel voor het aangaan van een Ontwikkelingsovereenkomst met Trammell Crow Nederland en een Intentieovereenkomst met Stichting Asklepion en Trammell Crow Nederland.

Secretaris: de heer F. Biemans, tel. 238 24 89.

Welkom
Bent u geïnteresseerd in de behandeling van een agendapunt bij een openbare commissievergadering in het Stadhuis, dan bent u van harte welkom. Indien u gebruik wenst te maken van het spreekrecht, meldt dan uw aanvraag twee dagen vóór het begin van de vergadering bij de secretaris van de commissie. De commissie-agendas en notas liggen tijdens kantooruren, maandag van 9.00 tot 19.00 uur en dinsdag t/m vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur, ter inzage in het Informatiecentrum in het Stadskantoor, Stadhuisplein 10.


---

Belastingen

Aangifte en afmelding voor de hondenbelasting
Eenieder die in de gemeente Eindhoven woont en in het bezit is van één of meer honden, er voor zorgt of deze onder toezicht heeft, moet daarvoor hondenbelasting betalen. Degenen die in het bezit zijn van één of meer honden, maar daarvoor nog geen hondenbelasting betalen, moeten daarvan alsnog aangifte doen bij het hoofd van de afdeling Dienstverlening, Heffing en Invordering, Postbus 90150, 5600 RB Eindhoven. Dit geldt ook voor hen die al wel hondenbelasting betalen, maar hun hondenbezit met één of meer honden hebben uitgebreid en daarvoor nog geen aangifte hebben gedaan. Degenen die over het belastingjaar 2001 al hondenbelasting betaalden, zullen in 2002 voor hetzelfde aantal honden worden aangeslagen, tenzij het aantal honden vóór 1 januari 2002 is verminderd en zij dit al schriftelijk aan de afdeling Dienstverlening, Heffing en Invordering hebben doorgegeven. Degenen die verzuimd hebben de vermindering van het aantal honden schriftelijk door te geven, dienen dit alsnog te doen vóór 19 januari 2002. De aanslagen zullen worden gedagtekend op 31 januari 2002 en worden verzonden op 25 januari a.s.
Verdere inlichtingen over de hondenbelasting kunt u krijgen aan de informatiebalie van de afdeling Dienstverlening, Stadskantoor, Stadhuisplein 10 te Eindhoven, of telefonisch: 238 29 49. Eindhoven, 03 januari 2002