Eindhoven, 03 januari 2002
Stembureaulid, iets voor u?
Verkiezing leden gemeenteraad Eindhoven
Commissievergaderingen
Belastingen
Stembureaulid, iets voor u?
In 2002 worden er weer twee verkiezingen gehouden. Op 6 maart wordt
gestemd voor de samenstelling van de gemeenteraad en op 15 mei voor de
Tweede Kamer. Uw uitnodiging om te gaan stemmen valt te zijner tijd
bij u in bus. Om u straks ongestoord van uw stemrecht gebruik te
kunnen laten maken, benoemt het gemeentebestuur de stembureauleden en
hun vervangers. Iedereen die 18 jaar of ouder is komt in principe in
aanmerking voor de functie van (reserve)stembureaulid.
Hebt u interesse en bent u op de verkiezingsdagen in de gelegenheid om
zitting te nemen op een van de Eindhovense stembureaus, vul dan
onderstaande bon in en stuur deze vandaag nog op. U hoeft niet te
reageren, als uw gegevens reeds bekend zijn bij het Bureau
verkiezingen.
Ondergetekende :
Naam en voorletter(s) :
Adres :
Postcode en woonplaats :
Telefoonnummer privé :
Telefoonnummer werk :
wenst in aanmerking te komen voor de benoeming tot (reserve)
stembureaulid.
Handtekening:
Alleen degene die reeds ervaring als stembureaulid heeft opgedaan,
wordt verzocht hieronder het van toepassing zijn hokje aan te kruisen
en de gevraagde info te verstrekken.
Hij/zij heeft ervaring met stemmachines.
Hij/zij heeft op het stembureau de functie(s) vervuld van
Volledig ingevulde bon a.u.b. sturen naar: dienst Algemene &
Publiekszaken, sector Publiekszaken, Bureau Verkiezingen,
Antwoordnummer 10295, 5600 VB Eindhoven.
Klik hier om de bon in een apart venster te openen. (printbare
versie).
---
Verkiezing leden gemeenteraad Eindhoven
Kandidaatstelling
De burgemeester van Eindhoven brengt, ingevolge het bepaalde in
artikel H 1 van de Kieswet, het volgende ter openbare kennis.
* Op dinsdag 22 januari 2002 zal de kandidaatstelling voor de
verkiezing van de leden van de gemeenteraad van Eindhoven
plaatsvinden.
* Op die dag kunnen van 09.00 uur tot 15.00 uur kandidatenlijsten
(model H 1) worden ingeleverd bij de voorzitter van het
hoofdstembureau of bij het daartoe door hem aangewezen lid van dat
bureau in het Stadskantoor van Eindhoven.
* De benodigde formulieren en/of een diskette voor:
+ de lijsten van kandidaten (model H 1),
+ de verklaringen van instemming van de kandidaten met hun
kandidaatstelling (model H 9),
+ de machtiging tot het plaatsen van de aanduiding van een
politieke groepering boven een kandidatenlijst (model H 3-1),
+ de machtiging tot het plaatsen van een aanduiding, bestaande
uit de samenvoeging van de aanduidingen van politieke
groeperingen of afkortingen daarvan, boven een
kandidatenlijst (model H 3-2),
+ de verklaringen van ondersteuning van een kandidatenlijst
(model H 4) en
+ de verklaringen betreffende het verbinden van de
kandidatenlijsten tot een lijstencombinatie (model I 10)
kan men van 2 t/m 22 januari 2002 kosteloos verkrijgen bij de sector
Publiekszaken in het Stadskantoor, Stadhuisplein 10, Eindhoven.
Voor de kandidaatstelling moet uiterlijk op 8 januari 2002 een
waarborgsom van e 225, gestort zijn op girorekening 1075395, t.n.v. de
dienst Algemene en Publiekszaken van de gemeente Eindhoven, onder
vermelding van waarborgsom kandidaatstelling. De betaling van de
waarborgsom is niet nodig als bij de vorige verkiezing van de leden
van de gemeenteraad tenminste één zetel aan de politieke groepering is
toegekend. Kandidaten
Op een kandidatenlijst mogen de namen van ten hoogste 30 kandidaten
worden geplaatst.
Verklaring van instemming met de kandidaatstelling
De kandidaat, die nog geen zitting heeft in de gemeenteraad, dient bij
de verklaring van instemming met de kandidaatstelling een kopie van
zijn of haar (geldig) identiteitsbewijs te overleggen.
Verklaring van ondersteuning
Een kandidatenlijst moet worden ondersteund door ten minste 30
kiezers. Een ondersteuningsverklaring* kan uitsluitend worden afgelegd
bij de sector Publiekszaken van 15 t/m 22 januari 2002. Men dient
daarbij een geldig identiteitsbewijs te overleggen.
Ondersteuningverklaring is niet nodig als bij de vorige verkiezing van
de leden van de gemeenteraad tenminste één zetel aan de politieke
groepering is toegekend.
Inlichtingen
Voor nadere inlichtingen omtrent de wettelijke voorschriften
betreffende de inlevering van de kandidatenlijsten kunt u contact
opnemen met de sector Publiekszaken (tel. 238 20 60 of 238 20 47).
*) Het ronselen van ondersteuningsverklaringen wordt gestraft met
gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde
categorie.
---
Commissievergaderingen
De commissie voor maatschappelijke ontwikkeling vergadert op dinsdag 8
januari a.s. om 20.00 uur in de commissiekamer van het Stadskantoor.
De agenda vermeldt onder meer:
* voorstel inzake Voorlopig Ontwerp (VO) nieuwbouw Dynamo;
* voorstel inzake het verlenen van een jaarlijkse subsidie voor de
Tromp Muziek Biënnale.
Secretaris: de heer M. Honing, tel. 238 24 88.
De commissie voor stadsontwikkeling en beheer vergadert op woensdag 9
januari a.s. om 14.00 uur in de commissiekamer van het Stadskantoor.
De agenda vermeldt onder meer:
* voorstel inzake de randvoorwaarden herinrichting 18
Septemberplein;
* commissienotitie inzake Programma van Eisen Stedenbouwkundig Plan
Kruidenbuurt.
Secretaris: de heer M. Honing, tel. 238 24 88.
De commissie voor grote-stedenbeleid, volkshuisvesting en verkeer
vergadert op donderdag 10 januari a.s. om 20.00 uur in de
commissiekamer van het Stadskantoor. De agenda vermeldt onder meer:
* voorstel inzake de evaluatie STONE;
* bespreking evaluatienota project Leefbaarheid Woonwagenlocaties.
Secretaris: de heer F. Biemans, tel. 238 24 89.
De commissie voor milieu en sport vergadert op maandag 14 januari a.s.
om 14.00 uur in de commissiekamer van het Stadskantoor. De agenda
vermeldt onder meer:
* voorstel tot verdubbeling van de bijdrage van de stichting
Vrienden van het Milieu Educatie Centrum ter gelegenheid van de
start van de bouw van de ecologische boerderij.
Secretaris: de heer F. Biemans, tel. 238 24 89.
De commissie middelen vergadert op maandag 14 januari a.s. om 16.00
uur in de commissiekamer van het Stadskantoor. De agenda vermeldt
onder meer:
* voorstel tot het instellen Reserve Brandweerkazerne in Meerhoven;
* voorstel tot uitbreiding formatie van de afdeling Personen in
verband met de bestendiging van de mogelijkheid tot het doen van
geboorte-aangifte in het Catharina ziekenhuis en invoering van die
mogelijkheid in het Diaconessenhuis.
Secretaris: de heer F. Biemans, tel. 238 24 89.
De commissie voor bestuurlijke aangelegenheden, openbare orde en
veiligheid vergadert op maandag 14 januari a.s. om 20.00 uur in het
politiebureau Stratum/Gestel. De agenda vermeldt onder meer:
* voorstel inzake de Verordening brandveiligheid en hulpverlening;
* voorstel tot wijziging Verordening rechtspositie raads- en
commissieleden en wijzigen van de begroting.
Secretaris: de heer M. Honing, tel. 238 24 88.
De commissie voor sociale en economische zaken vergadert op woensdag
16 januari a.s. om 20.00 uur in commissiekamer van het Stadskantoor.
De agenda vermeldt onder meer:
* voorstel voor het aangaan van een Ontwikkelingsovereenkomst met
Trammell Crow Nederland en een Intentieovereenkomst met Stichting
Asklepion en Trammell Crow Nederland.
Secretaris: de heer F. Biemans, tel. 238 24 89.
Welkom
Bent u geïnteresseerd in de behandeling van een agendapunt bij een
openbare commissievergadering in het Stadhuis, dan bent u van harte
welkom. Indien u gebruik wenst te maken van het spreekrecht, meldt dan
uw aanvraag twee dagen vóór het begin van de vergadering bij de
secretaris van de commissie. De commissie-agendas en notas liggen
tijdens kantooruren, maandag van 9.00 tot 19.00 uur en dinsdag t/m
vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur, ter inzage in het Informatiecentrum in
het Stadskantoor, Stadhuisplein 10.
---
Belastingen
Aangifte en afmelding voor de hondenbelasting
Eenieder die in de gemeente Eindhoven woont en in het bezit is van één
of meer honden, er voor zorgt of deze onder toezicht heeft, moet
daarvoor hondenbelasting betalen. Degenen die in het bezit zijn van
één of meer honden, maar daarvoor nog geen hondenbelasting betalen,
moeten daarvan alsnog aangifte doen bij het hoofd van de afdeling
Dienstverlening, Heffing en Invordering, Postbus 90150, 5600 RB
Eindhoven. Dit geldt ook voor hen die al wel hondenbelasting betalen,
maar hun hondenbezit met één of meer honden hebben uitgebreid en
daarvoor nog geen aangifte hebben gedaan. Degenen die over het
belastingjaar 2001 al hondenbelasting betaalden, zullen in 2002 voor
hetzelfde aantal honden worden aangeslagen, tenzij het aantal honden
vóór 1 januari 2002 is verminderd en zij dit al schriftelijk aan de
afdeling Dienstverlening, Heffing en Invordering hebben doorgegeven.
Degenen die verzuimd hebben de vermindering van het aantal honden
schriftelijk door te geven, dienen dit alsnog te doen vóór 19 januari
2002. De aanslagen zullen worden gedagtekend op 31 januari 2002 en
worden verzonden op 25 januari a.s.
Verdere inlichtingen over de hondenbelasting kunt u krijgen aan de
informatiebalie van de afdeling Dienstverlening, Stadskantoor,
Stadhuisplein 10 te Eindhoven, of telefonisch: 238 29 49.
Eindhoven, 03 januari 2002