Out-of-the-box functionaliteit is gebaseerd op best practices voor
beheer van klantenrelaties,
minimaliseert maatwerk en verlaagt total cost of ownership
SAN MATEO, Calif. - 2 januari 2002 - Siebel Systems heeft bekend gemaakt
dat twintig nieuwe en verbeterde branchespecifieke eBusiness-applicaties
beschikbaar zijn. Deze op specifieke branches en sectoren afgestemde
eBusiness-oplossingen - waaronder zeven geheel nieuwe varianten - maken
optimaal gebruik van de rijke functionaliteit van het Siebel 7-platform.
De complete out-of-the-box functionaliteit minimaliseert de noodzaak
voor maatwerkaanpassingen, waardoor een beduidend lagere total cost of
ownership wordt bereikt.
Als pionier van het model waarbij gewerkt wordt met op specifieke
branches afgestemde oplossingen, onderkent Siebel Systems het feit dat
iedere sector en branche eigen bedrijfsprocessen, eigen
concurrentieverhoudingen en eigen automatiseringseisen kent die niet met
een 'one size fits all' eBusiness-aanpak kunnen worden ondersteund.
Iedere Siebel 7 Industry Application biedt daarom een op maat gemaakte
reeks van oplossingen voor customer relationship management (CRM) en
employee relationship management (ERM), uitgebreid met branchespecifieke
functionaliteit, analytische hulpmiddelen, business processen en best
practices.
Met de vrijgave van de Siebel 7 Industry Applications biedt Siebel
out-of-the-box ondersteuning voor de volgende zeven nieuwe branches:
mobiele communicatie, media, olie & gas, medische producten, chemie,
retail en de reis- en hotelsector. De reeks Siebel 7 Industry
Applications omvat tevens verbeteringen ten aanzien van bestaande
verticale oplossingen: financiële dienstverlening, communicatie,
energie, life sciences, consumentenproducten, industrie en overheid.
"In de huidige economie is het belangrijker dan ooit om IT-oplossingen te gebruiken die de laagste total cost of ownership kennen. Voor de komst van Siebel Industry Applications waren we afhankelijk van maatwerkapplicaties die kostbaar waren in onderhoud of moesten we gebruik maken van 'point solutions' die niet langer konden meekomen met de eisen die we stellen ten aanzien van schaalbaarheid", zegt Peter Harbin, manager knowledge management bij Boehringer-Ingelheim Canada Ltd. "De ideale implementatie van een softwareapplicatie vindt plaats op basis van 90 procent out-of-the-box functionaliteit, waarbij de toepassing tevens faciliteiten kent voor het configureren van de applicatie voor bedrijfsspecifieke werkprocessen. De branchespecifieke functionaliteit van Siebel ePharma biedt Boehringer-Ingelheim alle hulpmiddelen die we nodig hebben om een snelle return on investment te realiseren, evenals een hogere klantentevredenheid en -omzet."
Siebel 7 vormt de vierde generatie van Siebel Industry Applications. Siebel Systems is de enige aanbieder die zowel een bewezen en out-of-the-box oplossing als een rijke functionaliteit ter ondersteuning van branchespecifieke bedrijfsprocessen en kenmerken biedt. Zo kent Siebel Financial Services oplossingen voor retailbanking & brokerage, institutionele beleggers, verzekeringen en gezondheidszorg. Ook stelt Siebel Financial Services uitgebreide functionaliteit beschikbaar voor specifieke segmenten als inboedel- en schadeverzekeringen, ziektekostenverzekeringen en bijvoorbeeld levensverzekeringen.
"Bedrijven stellen hoge eisen en werken met complexe bedrijfsprocessen.
Zij verwachten out-of-the-box oplossingen die tegemoet komen aan de
eisen die hun specifieke branche stelt. Wij hebben nauw samengewerkt met
onze klanten en partners om tot de Siebel Industry Applications te
komen. Met Siebel 7 zetten we een nieuwe standaard door twintig
branchespecifieke oplossingen beschikbaar te stellen die een zeer
uitgebreide ondersteuning verlenen aan branchespecifieke eisen en
kenmerken. De snelheid waarmee we deze Siebel 7 Industry Applications
kunnen leveren, onderstreept ons commitment naar onze klanten, onze
branchegewijze aanpak en onze unieke technologie die ondersteuning biedt
aan parallelle ontwikkelingstrajecten", zegt David Schmaier, executive
vice president van Siebel Systems.
Uit het in september 2001 verschenen rapport 'Picking the Right CRM
Vendor' van AMR Research Inc. blijkt dat Siebel de enige aanbieder is
die verticale oplossingen levert. "Siebel heeft de bruikbaarheid en
toepasbaarheid van haar productreeks afgestemd op specifieke branches in
verticale markten en heeft via eigen ontwikkeling en samenwerking met
partners de vereiste branchespecifieke functionaliteit verder
uitgebouwd."
"Siebel 7 biedt een combinatie van Siebel's onovertroffen kennis van de
enterprise-markt en een rijke branchespecifieke functionaliteit waardoor
een ongeëvenaarde reeks van applicaties en oplossingen is ontstaan
waarvan de functionaliteit out-of-the-box beschikbaar is. Hierdoor wordt
de total cost of ownership aanzienlijk verlaagd", zegt Jim Flinton, vice
president eBusiness Applications bij Avaya.
Siebel Industry Applications zijn gebaseerd op de Siebel Smart Web
Architecture. Dit is de eerste zogeheten 'zero-footprint'
webarchitectuur die een vorm van interactiviteit biedt die voorheen
alleen bij Windows-toepassingen beschikbaar was. Bovendien worden de
Siebel Industry Applications nu geleverd inclusief Siebel Analytics 7,
dat onder andere een reeks van visuele standaardrapporten kent die
volledig op maat van de eisen en wensen van de gebruiker kunnen worden
aangepast. Ook is voorzien in interactieve dashboards die op best
practices gebaseerde informatie bieden voor verkoop, marketing, service,
partner management en voor gebruik door het management.
"Siebel 7 is uniek in de zin dat het een zeer rijke functionaliteit kent
die is 'verpakt' in een geavanceerde webarchitectuur. Het is ontwikkeld
om een snelle implementatie mogelijk te maken, upgrades soepel te laten
verlopen en klanten te helpen om structurele kostenverlagingen te
bereiken", zegt Mike Lawrie, senior vice president and group executive
sales and distribution bij IBM.
Siebel Industry Applications bieden organisaties een complete oplossing,
van branchespecifieke gegevensmodellen tot op specifieke sectoren
afgestemde functionaliteiten en bedrijfsprocessen tot geheel op branches
afgestemde integratievoorzieningen. Door een robuuste ondersteuning te
bieden voor applicatienetwerken maken Siebel Industry Applications een
probleemloze samenwerking mogelijk binnen de systeemomgeving van een
organisatie, inclusief zelfontwikkelde legacy-systemen,
branchespecifieke nicheoplossingen en externe applicaties die
samenwerking met partners mogelijk maken.
"Siebel Systems heeft fors geïnvesteerd in de ontwikkeling van
branchespecifieke CRM-oplossingen. Het resultaat daarvan is een
toonaangevende reeks van eBusiness-applicaties met reeds vooraf
ontwikkelde branchespecifieke functionaliteit", zegt Stephen Pratt,
global CRM leader bij Deloitte Consulting. "Siebel 7 Industry
Applications en onze intensieve samenwerking met Siebel Systems stellen
Deloitte Consulting in staat om de omzet van onze klanten snel te laten
groeien en daarmee ook de waarde voor de aandeelhouders. De twintig
nieuwe branchespecifieke oplossingen vormen een krachtige oplossing om
organisaties te helpen nog effectiever te concurreren."
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van
eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde
reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer
service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers,
directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en
dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in
meer dan 37 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com
Meer informatie:
Koos Bosman
Marketing Manager Benelux
Siebel Systems Benelux
Telefoon: 020-5401000
Lucas Stassen
Senior consultant
Paul Kok Consultants
Telefoon: 0346-217117
E-mail: lucasstassen@pkc.nl