Helpdesks kabelaars slecht bereikbaar
28 december 2001
Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat veel internetters
ontevreden zijn over de bereikbaarheid en deskundigheid van helpdesks
van kabelproviders, dat de kosten van internettoegang uiteenlopen van
700 tot 2500 gulden per jaar en dat de surfsnelheid sterk verschilt
per provider en abonnement.
Deze conclusies zijn gepubliceerd in de Consumentengids van januari
2002. Om consumenten te helpen een keuze te maken tussen de
verschillende soorten internetverbindingen en internetproviders,
onderzoekt de Consumentenbond doorlopend de kwaliteit van providers.
Daarbij wordt onder andere gekeken naar surfsnelheid, kosten en
helpdesk.
Heel veel mensen zijn ontevreden over de bereikbaarheid van de
helpdesks van de kabelbedrijven @Home, Casema, Quicknet en Chello van
UPC. Een derde van de hulpzoekers moet langer dan 15 minuten wachten
en nog eens een vijfde van de bellers moet zo lang wachten dat men de
moed opgeeft en de hoorn neerlegt.
Internetters ontevreden over helpdesks kabelproviders
Persbericht over de resultaten van het onderzoek naar
internetproviders van de Consumentenbond.
Persbericht
Consumentenbond