PERSBERICHT
Versatel zet webMethods-integratieplatform in om operations support systems in België en Nederland te stroomlijnen
Geïntegreerd provisioning-platform vermindert 'time to service' voor zakelijke telefonieklanten met meer dan 90 %
Amsterdam - 10 december 2001 - webMethods (Nasdaq: WEBM), de toonaangevende leverancier van integratiesoftware, maakt bekend dat Versatel (Nasdaq & AEX: VRSA) het webMethods-integratieplatform heeft ingezet om de processen voor provisioning, ordermanagement en facturering te stroomlijnen.
Omdat Versatel geconfronteerd werd met een enorme groei van de 'wholesale'
spraakdiensten, zocht het bedrijf een efficiëntere manier voor de
provisioning van deze diensten. Het aanmelden van nieuwe klanten op de
telefonieswitch was een handmatig proces, dat niet alleen veel tijd kostte
maar ook extra administratieve handelingen veroorzaakte en vertragingen bij
het beheer van de diensten. Om de bedrijfsvoering te stroomlijnen, besloot
Versatel's IT-afdeling om alle applicaties die deel uitmaakten van de
Operations Support Systems (OSS) te integreren.
Dit integratieproject wordt in twee fasen uitgevoerd bij Versatel in België
en Nederland. De eerste fase van het project, die eind vorig jaar is
afgerond, omvatte de automatisering van het hele provisioning-proces voor
spraakdiensten. Ook werden applicaties voor resellermanagement, orderinvoer
via het web en CRM-toepassingen geïntegreerd.
Het resultaat van deze eerste fase is dat de tijd die nodig is om een
dienst voor een nieuwe zakelijke klant in te richten is afgenomen van
tussen de 5 en 15 minuten per klant tot vrijwel onmiddellijk. Het
gestroomlijnde OSS is ook een eerste stap op weg naar zelfbediening voor
klanten en real-time provisioning. Wanneer dat realiteit is, kan Versatel
de customer service-afdeling efficiënter laten werken en nieuwe diensten
veel sneller introduceren.
Op dit moment werkt Versatel aan de tweede fase van het project, dat
'Simplify' is gedoopt. Simplify heeft tot doel om de werkprocessen van
begin tot eind te stroomlijnen en zal resulteren in de integratie van de
zelfbedieningswebsite voor klanten, de CRM- en factureringssystemen, en de
toepassingen voor order- en provisioning-management. Simplify wordt in het
eerste kwartaal van 2002 afgerond.
Na een uitgebreide selectieprocedure, waarin vier leveranciers werden
geëvalueerd, heeft Versatel webMethods' software gekozen als het fundament
van de integratieplannen van het bedrijf. Het webMethods-integratieplatform
bood de eenvoudigste configuratie en ontwikkelmogelijkheden, zodat complex
programmeerwerk voor de interfaces en informatiebrokers niet nodig was.
Deze eenvoud waarmee de oplossing op maat gemaakt kon worden, was de
belangrijkste reden waarom Versatel voor webMethods koos.
"Het creëren van operationele voordelen is een van de belangrijkste taken
van een IT-afdeling," zegt Daniel Hayes, Chief Information Officer van
Versatel. "Door onze kernprocessen te automatiseren, hebben we de
time-to-service enorm verkort, het aantal fouten verminderd, het grondwerk
verricht voor zelfbediening door klanten en een snelle implementatie van
nieuwe diensten mogelijk gemaakt. Het webMethods-integratieplatform is de
lijm waarmee we al onze verschillende softwareoplossingen bijeen hebben
gebracht om daarmee de bedrijfsprocessen te vereenvoudigen en een
flexibeler en efficiënter OSS te creëren."
"Als een van de belangrijkste breedband-carriers in Noord-Europa begrijpt
Versatel als geen ander het belang van flexibiliteit en snelheid," zegt
Laurie Mascott, vice president EMEA van webMethods. "Door het
webMethods-integratieplatform in te zetten versterkt Versatel haar
concurrentiepositie. Het biedt ze een krachtige integratieoplossing om de
operationele efficiency te vergroten, de klantenservice en responstijd te
verbeteren en de time-to-market voor nieuwe diensten te bekorten."
Over Versatel
Versatel Telecom International N.V. (AEX & Nasdaq: VRSA) is een
snelgroeiende, 'local access' netwerk operator, gevestigd in Amsterdam, die
zich voornamelijk richt op de Benelux en West-Duitsland. Versatel is
opgericht in oktober 1995 en bezit volledige telecommunicatielicenties voor
Nederland, België en Duitsland. Het bedrijf telt meer dan 72.000 zakelijke
klanten en 1565 werknemers. Versatel exploiteert een breedbandig netwerk
dat de modernste netwerktechnologieën gebruikt om bedrijven breedbandige
spraak-, data- en internetdiensten te kunnen bieden. VersaTel is een
beursgenoteerde vennootschap die zowel een notering heeft aan de
Amsterdamse AEX-Effectenbeurs als aan de Nasdaq National Market onder het
symbool 'VRSA'. Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar via www.versatel.com
Over webMethods
webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevend leverancier van
integratiesoftware. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in
staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door
bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases en
werkstromen te koppelen. Die koppeling kan zowel binnen de onderneming
worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het
integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe
bronnen van inkomsten genereren, de banden met hun klanten verstevigen, de
efficiëntie van de distributieketen verbeteren en de interne zakelijke
processen stroomlijnen.
webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax,
Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa,
Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 750 klanten,
waaronder wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman
Chemical, The Ford Motor Company, Grainger en Motorola. Strategische
partners van webMethods zijn onder andere Accenture, AMS, BMC, Broadvision,
Cap Gemini Ernst & Young, Deloitte Consulting, EDS, Hewlett-Packard, i2
Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en
Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op
www.webmethods.com.
Contactpersonen:
Jill Latta
webMethods
+31 (0)20 491 97 37
jlatta@webmethods.com
Anoeska van Leeuwen
Versatel
+31 (0)20 750 13 22
anoeska.vanleeuwen@versatel.nl
Annemieke van Herk
Footprint Marketing
+31 (0)20 417 71 77
annemieke@footprint.nl