PRIVVER GAAT VAN START
3 december 2001
Test van PTT Post met digitale brievenbus geslaagd
De test met Privver, de digitale brievenbus van PTT Post, is succesvol
verlopen. Het blijkt dat er duidelijk behoefte is aan het digitaal
versturen van belangrijke post met PTT Post in de rol van
berichtenregisseur. Dit geven de deelnemende bedrijven KPN Telecom,
Nuon, Casema, SNS bank en Zorgverzekeraar VGZ aan. Ook consumenten
geven aan dat Privver voldoet aan de verwachtingen. Gemak,
gebruikersvriendelijkheid en snelheid scoorden hoog tijdens de test.
Vanaf vandaag wordt de groep consumenten die post via Privver kan
ontvangen geleidelijk vergroot. Ook gaan meer bedrijven hun post
digitaal versturen.
Privver is de digitale brievenbus van PTT Post. Consumenten kunnen in
hun persoonlijke Privver-box via het internet hun belangrijke post
zoals rekeningen en bankafschriften snel, veilig en gemakkelijk
ontvangen en archiveren. Rekeningen kunnen met één muisklik online
betaald worden. Via links is het mogelijk direct toegang te krijgen
tot meer informatie over de digitaal ontvangen post. Inloggen is
mogelijk vanaf elke plek ter wereld.
Marktonderzoek
Van juni tot en met oktober 2001 hebben 6.000 actieve
internetgebruikers, samen met vijf bedrijven (KPN Telecom,
Zorgverzekeraar VGZ, Nuon, Casema en SNS bank) Privver getest. Onder
deze consumenten en deelnemende bedrijven is een marktonderzoek
uitgevoerd. Bijna alle deelnemende consumenten geven aan dat Privver
voldoet aan de verwachtingen en dat zij de digitale brievenbus ook na
de test blijven gebruiken. Ook de deelnemende bedrijven zijn tevreden
en blijven hun post in de toekomst digitaal versturen via Privver. De
heer Ing. H.M. Koorstra, voorzitter directie PTT Post:
"We zijn blij met de resultaten van het marktonderzoek. Hieruit blijkt
dat we met Privver inspelen op de behoefte vanuit de markt. We zien de
toekomst heel positief tegemoet. Privver past uitstekend in de
strategie van PTT Post".
Privver iAccept
Uit het online uitgevoerde marktonderzoek onder consumenten blijkt dat
de consument het gemakkelijk vindt om post in zijn persoonlijke
Privver-box te ontvangen en hier direct (online) op te kunnen
reageren. Ander belangrijk voordeel is dat een rekening met één
muisklik direct betaald kan worden. Hiervoor heeft Privver een unieke
methode, Privver iAccept ontwikkeld. Als een consument een factuur wil
betalen geeft deze daar opdracht toe door op de betaalknop te klikken.
De gegevens worden verwerkt en omgezet in een incassobestand en
vervolgens elektronisch aangeleverd bij de bank. Privver iAccept
blijkt voor consumenten een snelle, makkelijke en veiligde manier van
betalen.
Effectievere communicatie
Uit het onderzoek onder de vijf deelnemende bedrijven blijkt dat
verzenders vooral voordelen zien op logistiek en financieel gebied. De
verzender krijgt de mogelijkheid om effectiever met een specifieke
doelgroep te communiceren. Het contact verloopt sneller, directer en
gerichter. Hiermee wordt een grotere attentiewaarde gegenereerd en
kunnen bezoekers desgewenst geleid worden naar de site van de
verzender. Bedrijven kunnen veilig en vertrouwd direct contact maken
met de juiste klant. Max Kreleger, Directeur Customer Care Center
Nuon: "Uit het marktonderzoek blijkt dat onze consumenten Privver
ontzettend waarderen. Dit biedt ons interessante mogelijkheden om onze
klantrelatie te versterken".
Ontwikkelingen
De onderzoeksresultaten geven aan dat het systeem voor consumenten
vooral gemakkelijk en eenvoudig moet zijn. De bevindingen uit dit
onderzoek worden meegenomen in de verdere ontwikkelingen van het
systeem. Consumenten en bedrijven blijven sterk betrokken bij de
toekomstige ontwikkelingen en uitbreiding van functionaliteiten van
Privver. Specifieke aandacht gaat daarbij uit naar het constant
optimaliseren van het gebruikersgemak, het vereenvoudigen van de
navigatie en het verder ontwikkelen en uitbreiden van het
betaalsysteem Privver iAccept.
Aanmelden
Consumenten die vanaf nu een deel van hun post niet alleen op de
deurmat, maar ook op de muismat willen ontvangen kunnen zich aanmelden
op www.privver.nl.
Koninklijke PTT Post is onderdeel van TPG dat wereldwijd, onder de
twee merknamen TNT en Koninklijke PTT Post, een breed scala aan post,
express en logistieke diensten verleent.
TPG heeft ongeveer 139.000 werknemers in 58 landen en is actief in
meer dan 200 landen. De totale omzet van TPG bedroeg in 2000
9,9 miljard. In het eerste negen maanden van 2001 is de omzet gestegen
met 16,6%. TPG is aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en
Frankfurt genoteerd.