27 - 11 - 2001
LANCERING WWW.PHICOOP.NL
Op dinsdag 27 november is de webwinkel phicoop.nl live het world
wide web op gegaan.
De lancering van phicoop.nl betekent dat het project Leren door
doen een nieuwe fase ingaat.
Het project Leren door doen zoals in april jongstleden gestart
vormt een onderdeel van het programma Over de Digitale Drempel dat
door het Hoofdbedrijfschap Detailhandel en Hoofdbedrijfschap
Ambachten in samenwerking met het ministerie van Economische Zaken
in het leven is geroepen.
Brancheorganisatie Vakcentrum Levensmiddelen is de opdrachtgever
van het project. De concrete uitvoering ligt in handen van KPMG CT
Information Technology en natuurlijk de betrokken zelfstandige
ondernemer, Jeu Philipsen van het Phicoop Shopping Center, en zijn
medewerkers.
Het project is erop gericht om praktijkervaring op te doen met het
exploiteren van een webwinkel in levensmiddelen. Stap voor stap
zien wat de valkuilen zijn en deze vervolgens oplossen. Het
assortiment van de webwinkel zal in de maand december langzaam
gestalte krijgen. De consument bepaalt dus in grote mate wat wel en
juist niet in het vaste assortiment van de webwinkel wordt
opgenomen. De betrokkenheid van de klant vanaf 27 november markeert
het begin van de nieuwe fase in het project.
De webwinkel heeft zowel verse producten, als droge
kruidenierswaren en non-food in het assortiment. De bezorgkosten
bedragen 6,-. Het minimale bestedingsbedrag is 60,-. Voor 24.00 uur
bestellen betekent bezorging de volgende dag.
In tegenstelling tot eerdere initiatieven op het internet, gaat het
bij dit project om een webwinkel van een ondernemer in het midden-
en kleinbedrijf die met zijn fysieke winkel (Jumbo Phicoop -
Sevenum) op een regionaal niveau opereert. De wederzijdse
versterking van de fysieke winkel en een webwinkel is een
belangrijk aandachtspunt binnen de pilot.
Het project loopt nog 1 jaar door. In dit jaar zullen verschillende
(marketing)activiteiten worden opgestart. De resultaten zullen
worden gevolgd. Doelstelling van het Vakcentrum is, in samenwerking
met KPMG CT, een standaard webwinkel en aanpak aan te bieden, dat
alle leden in staat stelt de stap naar integratie van Internet in
de bedrijfsvoering te maken zonder hoge investeringen.
Voor meer info kunt u contact opnemen met Jeu Philipsen, (077) 467
24 24 of e-mail phicoop@tref.nl, Jantine van der Weerdt,
projectleider KPMG CT, telefoonnummer (070) 338 23 00 of e-mail
vanderweerdt.jantine@kpmg-ct.com of Paul Jansen, public relations
Vakcentrum, telefoonnummer (0348) 41 97 71 of e-mail
info@vakcentrum.nl.
Vakcentrum Levensmiddelen