Amsterdam RAI

RAI Algemeen
23 nov 2001

SAMENWERKING RAI EN EXHIBITION MANUAL COMPANY (EMC) BIJ ONLINE EXPOSANTEN SERVICES

RAI Group en Exhibition Manual Company Ltd (EMC) uit Londen gaan samenwerken op het gebied van online exposanten services. Overeengekomen is dat de RAI gebruik gaat maken van de door EMC ontwikkelde online diensten voor exposantenbeheer (E=mc2) en tevens de distributie daarvan via het internationale kantorennetwerk van de RAI gaat verzorgen.

Met dit contract krijgt RAI de beschikking over een online systeem voor exposantenbeheer, dat geïntegreerd is in de andere online activiteiten van RAI en dat ontwikkeld is als een standaardservice voor iedereen die betrokken is bij het organiseren van tentoonstellingen. Daardoor wordt RAI een belangrijke zakenpartner van EMC bij het ondersteunen van de bedrijfstak. EMC is verder van plan om een kantoor in Amsterdam te vestigen om RAI en de andere klanten van EMC in West-Europa rechtstreeks van dienst te zijn. E=mc², dat begin 2000 op de markt werd gebracht, is het onbetwiste systeem geworden om exposantenhandboeken en beurscatalogi online te beheren. Het systeem biedt een complete service voor exposantenbeheer, die aan de specifieke kenmerken van elke beurs wordt aangepast. Verder wordt het systeem ondersteund door volledige verwerking van
dienstverleningsopdrachten en een complete verzameling administratieve hulpmiddelen. Het systeem is onlangs uitgebreid met faciliteiten voor online orderverwerking ten behoeve van aannemers en dienstverleners in de bedrijfstak. E=mc² wordt beheerd door EMC op
http://www.exhibitormanual.com en vormt een onafhankelijke, centrale locatie op het internet, waar organisatoren, exposanten en leveranciers hun activiteiten kunnen beheren, informatie kunnen uitwisselen, diensten kunnen plannen en deel kunnen nemen aan nieuwe marketing- en promotieactiviteiten. De status van evenementen, deadlines, exposantenformulieren, het beheer van leveranciers en marketingkansen kunnen allemaal worden gevolgd en uitgeb uit met E=mc² om de klantenservice te verbeteren en evenementen kostenefficiënter en winstgevender te maken.