Casema moet eerlijke informatie geven
21 november 2001
De Consumentenbond wil dat Casema geen administratiekosten
doorberekent aan klanten die per acceptgiro betalen. In plaats daarvan
zou het kabelbedrijf korting moeten geven aan klanten die automatisch
betalen.
Afgelopen week hebben klanten van Casema een brief ontvangen, waarin
wordt gesteld dat als zij met acceptgiro willen blijven betalen,
hiervoor ¤1,25 (f.2,75) per kwartaal aan administratiekosten
wordt gerekend. Dit betekent dat abonnees die met een acceptgiro
willen blijven betalen, per jaar ¤5 (f.11,02) meer gaan betalen.
De brief zegt in de ene alinea dat klanten meer moeten betalen wanneer ze gebruik blijven maken van acceptgiro's, terwijl de ¤1,25 in de volgende alinea wordt gepresenteerd als een besparing wanneer de abonnee over gaat tot betaling via automatische incasso. De Bond vindt dat Casema gewoon eerlijk moet zeggen dat het een prijsverhoging doorvoert, tenzij je overgaat op automatisch betalen.
De Consumentenbond hoopt dat Casema alsnog afziet van de
prijsverhoging van 5 euro per jaar voor abonnees die via acceptgiro's
blijven betalen en dat abonnees die overgaan op automatische incasso
de 5 euro als korting krijgen.