20 november 2001
Waarvandaan kwam de laatste gemiste oproep? Bel de 1919 Gratis voor
Belgacomklanten met klassieke lijn
Wie een telefoonoproep niet tijdig kon aannemen hoeft zich voortaan
niet langer af te vragen wie hen probeerde te bereiken. Door
eenvoudigweg én gratis het nummer 1919 te vormen, krijgt men het
nummer te horen van de laatste gemiste oproep (met datum en uur), voor
zover dit nummer beschikbaar is. Vervolgens kan men ermee worden
verbonden. Deze dienst is gratis voor Belgacomklanten met een
klassieke telefoonlijn (PSTN).
Vanaf 6 december kunnen de Belgacomklanten ook gratis gebruik maken
van de dienst Gesprek met Drie.
Wie de telefoon te laat hoort rinkelen (of gewoon een oproep gemist
heeft), kan voortaan op een eenvoudige manier toch contact krijgen:
gewoon het nummer 1919 vormen, en men krijgt het nummer te horen van
de laatste gemiste oproep, voor zover dit geen geheim nummer is, of
een nummer dat verborgen werd door de beller. Datum en uur van die
laatste gemiste oproep worden steeds meegedeeld. Vervolgens kan men
beslissen om meteen te worden doorverbonden met dat nummer. Gebruik
maken van deze dienst is gratis, de oproep zelf uiteraard niet: die
wordt aangerekend tegen het normale tarief.
Elke Belgacomklant met een klassieke telefoonlijn (PSTN) kan van deze
dienst gebruik maken. Klanten met een Duoline moeten nog even wachten
(tot februari 2002). Deze dienst is niet beschikbaar voor klanten met
een ISDN-of TWIN-lijn, maar die beschikken al wel over de dienst
`weergave oproeper' (waarmee men het nummer van de oproeper ziet op
het schermpje van zijn toestel).
Vanaf 6 december is ook de dienst `Gesprek met Drie' gratis voor
Belgacomklanten met een klassieke telefoonlijn (PSTN) of een Duoline.
Klanten met een ISDN- of TWIN-lijn beschikken reeds over deze
mogelijkheid.
Met deze dienst plaatst men een eerste persoon, waarmee men in gesprek
is, met de "R"-toets in wachtstand. Vervolgens belt men een tweede
nummer op, en brengt dan met de "R"-toets gevolgd door cijfertoets "3"
een `Gesprek met Drie' tot stand. Interessant voor bijvoorbeeld het
maken van afspraken. Elk begonnen gesprek wordt aangerekend tegen het
gangbare tarief.
Voor meer informatie kan de klant terecht op
het gratis nummer 0800 22 800 en in elk verkooppunt van Belgacom.