Consumentenbond: hef spaarrekening Postbank op
Problemen met mobieltjesactie van Postbank nog niet opgelost
De Consumentenbond roept mensen die de problemen met hun Postbank-mobieltje zat zijn, op om hun spaarrekening bij de Postbank op te heffen en alle gemaakte kosten bij de Postbank in rekening te brengen. De Consumentenbond had van de Postbank geëist dat uiterlijk 14 november de problemen rond haar mobieltjesactie waren opgelost, maar dat is niet gebeurd. De Consumentenbond gaat nu mensen helpen om van hun overeenkomst af te komen.
De Postbank heeft 500.000 mensen een gratis mobiele telefoon beloofd als ze f.1000 storten op een spaarrekening bij de Postbank. Over deze actie zijn bij de Consumentenbond al duizenden klachten binnengekomen. De mobiele telefoons kunnen niet worden geactiveerd (of worden helemaal niet geleverd). Ook gaan er allerlei andere
- vooral administratieve en logistieke - zaken fout.
Nadat de Postbank diverse keren aan de Consumentenbond had toegezegd de problemen op te lossen, heeft de Bond een ultimatum gesteld. Dat ultimatum is 14 november afgelopen, maar het regent nog steeds klachten. Vandaar dat de Consumentenbond nu consumenten die er geen vertrouwen meer in hebben (en reeds een klacht hebben ingediend bij de Postbank) oproept om de overeenkomst met de Postbank te ontbinden. Dat betekent dat zij het spaargeld inclusief rente terug laten storten en alle gemaakte kosten (bijvoorbeeld voor het bellen naar de helpdesk van de Postbank) declareren bij de Postbank. Mensen die reeds een - niet geactiveerde - telefoon hebben ontvangen, moeten de telefoon met toebehoren (zoals gebruiksaanwijzing) dan wel terugsturen naar de Postbank. Dat kan - volgens de Postbank gratis - via Postbus 20, 3440 TD, De Meern.
De Consumentenbond helpt consumenten bij het ontbinden van de overeenkomst en het declareren van de kosten met een voorbeeldbrief, die te downloaden is via www.consumentenbond.nl.
Voor de Postbankklanten die het nog niet beu zijn, blijft de Consumentenbond de vinger aan de pols houden. Mensen die er voor kiezen om langer de zaak aan te kijken, kunnen het beste reageren op de laatste brief van de Postbank en zich bij de bank melden via het telefoonnummer 0800 - 025 40 22. De Postbank beweert zelf de oorzaak van de problemen te hebben gevonden en heeft toegezegd aan het oplossen van die problemen te blijven werken.
Download nu
Voorbeeldbrief bij opzeggen Postbank-spaarrekening
Deze voorbeeldbrief kunt u gebruiken om uw spaarrekening bij de Postbank op te heffen en de bijbehorende mobiele telefoon terug te sturen. U kunt de brief downloaden en uw eigen gegevens invullen. Volgens de Postbank kunt u uw telefoon met toebehoren afgeven op het postkantoor en gratis verzenden.
Voor Postbankklanten die het nog niet beu zijn, blijft de Consumentenbond de vinger aan de pols houden. Mensen die ervoor kiezen de zaak nog wat langer aan te kijken, kunnen het beste reageren op de laatste brief van de Postbank en zich bij de bank melden via het gratis telefoonnummer 0800 - 025 40 22. De Postbank beweert de oorzaak van de problemen met het activeren te hebben gevonden en heeft toegezegd aan het oplossen van die problemen te blijven werken.