Ingezonden persbericht


Deventer, november 2001

Suzanne Ekel (29) van Monsterboard.nl is M@rketeer van het Jaar 2001

Suzanne Ekel van Monsterboard.nl is Marketeer van het Jaar 2001 geworden en volgt daarmee Theo Schellekens van Wehkamp op die de titel in 1999 kreeg.

Suzanne Ekel, die onlangs de functie van managing director van Monsterboard.nl opgaf voor die van European Brand Development Director bij Monster.com, krijgt de prijs omdat ze volgens de jury op succesvolle en vernieuwende wijze een brug heeft geslagen tussen ICT en marketing.

De prijs wordt om de twee jaar uitgereikt door Nima@Business, het Platform voor ICT in Marketing (PIM) en het Tijdschrift voor Marketing. Aan de jury, die dit jaar bestond uit Cor Molenaar (crm-hoogleraar aan de Erasmus Universiteit), Theo Schellekens (prijswinnaar in 1999, ex-Wehkamp en voormalig DMSA-voorzitter), Ruud Verduin (crm-consultant en ex-voorzitter PIM) en Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing), is een lijst met genomineerden voorgelegd, waaruit een keuze is gemaakt.

De jury schrijft in haar rapport: 'Toen we twee jaar geleden de prijs voor de eerste keer uitreikten, zaten we midden in de internethype. Inmiddels zijn we heel wat ervaringen verder. Suzanne Ekel behoort tot een geheel nieuwe generatie, die de potentie van ICT in het algemeen en het internet in het bijzonder, zonder veel omhaal van woorden benut. Waar de meeste dotcoms dood zijn of ernstig worstelen met hun financiering (lees: gebrek aan klanten), heeft Monsterboard bewezen dat het bestaansrecht heeft. De problemen met Clickwork, New Monday, Stepstone en al die andere loopbaansites die in gevaar verkeren of inmiddels opgeheven zijn, maken haar uitverkiezing alleen maar dwingender.

'Ekel heeft de verbintenis gelegd tussen ICT en marketing. Met dank aan een sterk internationaal merk, gigantische investeringen in ICT én marketing en veel flair van de jeugdige Ekel, heeft Monsterboard in korte tijd een leidende positie op de markt voor carrieresites ingenomen. Ekel schuwt het podium en de vakdiscussie niet en kan met recht een neonlicht van de industrie genoemd worden. Daarbij heeft ze meer dan gemiddelde aandacht gegeven aan de invulling van het merk Monsterboard.nl. Waar de markt van loopbaansites overvol is met weinig onderscheid is Monsterboard.nl eigenzinnig, brutaal, maar altijd professioneel en nooit hyperig.'

De prijs is vandaag op het evenement Media&Markets van de vakbeurs Smart Business Event 2001, door de hoofdredacteur van Tijdschrift voor Marketing, Theo van Vugt, aan Ekel overhandigd.

Op dit moment telt Monsterboard.nl 8.700 vacatures en meer dan 130.000 cv´s. Anderhalf jaar geleden waren dat er nog 30.000. Per maand komen er 7.000 cv´s bij en heeft de site 450.000 unieke bezoeken. De verwachtte omzet over 2001 ligt rond de 30 miljoen gulden. Vorig jaar was dat 16 miljoen gulden.

CV
Suzanne Ekel is 29 jaar en heeft gedurende 1 jaar aan de Leidse universiteit Japanese Language & Business studies gestudeerd. Daarvoor Communicatiewetenschap gedurende vier jaar aan de UvA en nog een jaar Psychologie aan dezelfde universiteit.

Ze begon als researcher programmabeleid bij de NOS/NPS (1994). Daarna (1995) was ze marktonderzoeker special interest tv bij Wegener. In 1996 zat ze een jaar in Japan als representative van het sales department van de Japan Broadcasting Corporation. Van 1996 tot 1999 was ze consultant bij KPMG. In 1999 begon ze als elfde medewerker van Monsterboard.nl als manager content & product development bij. In 2000 werd ze daar managing director. In die kleine twee jaar groeide Monsterboard in Nederland naar 65 mensen. Onlangs is Ekel overgestapt naar de Europese Monster-organisatie waar ze European Brand Development director is geworden.
**********************************************************************