Ingezonden persbericht

Geachte redactie,

Hierbij ontvangt u een persbericht van Applix. Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn.

Met vriendelijke groeten,

Hollander en Van der Mey/MS&L Tel : 070 354 90 00 Koninginnegracht 95 Fax : 070 350 31 45
2514 AK Den Haag E-mail : info@hvdm.nl

Applix integreert CRM en Business Intelligence met succes

'Analytics: Don't Do CRM without It' volgens Hurwitz Group nieuwste benadering in CRM

Leusden, 15 november 2001 - Hurwitz Group, een toonaangevend onderzoeks- en managementconsultancybureau, brengt het rapport 'Analytics, Don't Do CRM without It' uit. Het rapport toont de concurrentievoordelen voor bedrijven die Customer Relationship Management (CRM) en Business Intelligence (BI) integreren. Het rapport is geschreven in opdracht van Applix, wereldwijd aanbieder van software voor interactieve planning, CRM Analytics en Business Intelligence, en kan worden gedownload van www.applix.nl.

"CRM en Business Intelligence zijn strategische oplossingen die bij een goede integratie een optimale bijdrage aan de bedrijfsbelangen en bedrijfsverbeteringen leveren," stelt Sharon Ward, Vice President bij Hurwitz Group. "Bedrijven die kennis over klantgedrag vastleggen en hun business processen daaraan aanpassen, zullen zichtbaar concurrentievoordeel behalen. Applix heeft de ervaring, expertise en de bewezen technologie voor CRM en Business Intelligence in huis om die visie te realiseren."

Het Hurwitz rapport geeft aan dat meerdere factoren de vraag creëren voor een volledig geïntegreerde CRM en Business Intelligence oplossing. Zo'n oplossing stelt bedrijven in staat om voortdurend hun bedrijfsstrategie te verbeteren, door de manier waarop zij hun klanten zien, analyseren en met hen communiceren. Het rapport verklaart hoe de huidige technologie continue verbetering van klantrelaties in de weg staat. Daarnaast beschrijft de Hurwitz Group de technologische vereisten voor een beter aanpassingsvermogen van bedrijven. Tot slot toont het rapport aan hoe Applix deze benadering in praktijk brengt via een volledig geïntegreerde en eenvoudig aanpasbare oplossing voor CRM en analytics.

Nieuw product brengt visie in praktijk
Het rapport van Hurwitz Group komt vlak voor de aankondiging van Applix' nieuwe product waarin operationale en analytische CRM worden gecombineerd tot één naadloze omgeving met geïntegreerde tools en één gebruikersinterface. De nieuwe oplossing van Applix zal half december worden gelanceerd.

"Een utopie is werkelijkheid geworden. Met de oplossingen van Applix kunnen bedrijven constant hun processen afstemmen dankzij realtime informatie." zegt Alan Goldsworthy, President en CEO van Applix. "Wij garanderen optimaal rendement op geïnvesteerd vermogen met oplossingen die meetbaar en duurzaam zijn. En dat is heel belangrijk in een dynamische economie."

Over Hurwitz Group
Hurwitz Group is een toonaangevend onderzoeks- en
managementconsultancybureau, in de identificatie en de verwoording van de waarde van technologie voor het bedrijfsleven. Hurwitz Group geeft strategische begeleiding via analyses, marktonderzoek en advies.

Over Applix
Applix is wereldwijd aanbieder van oplossingen voor operationele en analytische CRM. Deze oplossingen ondersteunen, stroomlijnen en analyseren alle horizontale bedrijfsprocessen, zoals marketing, sales, service en helpdesk. Bedrijven hebben hiermee real-time inzicht in de behoeften van klanten, waardoor zij gefundeerde beslissingen kunnen nemen om nieuwe klanten te verwerven én te behouden. De oplossingen van Applix kenmerken zich door flexibiliteit en schaalbaarheid, waardoor Applix óók unieke en complexe bedrijfsprocessen optimaal kan ondersteunen.

Applix, Inc. (NASDAQ: APLX) is gevestigd in Westboro, Massachusetts, in de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft wereldwijd acht vestigingen, de Benelux-vestiging staat in Leusden. Applix is via partners vertegenwoordigd in Scandinavië, Zuid-Europa en Zuid-Afrika. Wereldwijd heeft Applix meer dan 2400 klanten. Meer informatie over Applix is te vinden op www.applix.nl.