Persbericht
INTERXION OPENT EUROPEES SERVICE CENTRUM IN LONDEN

Amsterdam, 15 november 2001 - Interxion, toonaangevende operator van Internet Exchange Centers in Europa, heeft een Europees Service Centrum (ESC) geopend in Londen. Dit is het eerste servicecentrum in de sector die op Europees niveau wordt aangeboden. Het ESC biedt "24/7" equipment monitoring, meertalige technische ondersteuning en een uitgebreide reeks value added diensten.

Klanten die hun apparatuur onderbrengen in één van de 17 IECS van Interxion profiteren van specifieke service level agreements (SLAs) met nagenoeg ongelimiteerde uitbreidingsmogelijkheden. Interxion voert deze SLAs uit met een team van gespecialiseerde technische ingenieurs die precies die diensten levert die de individuele klant nodig heeft. Door de technische opbouw van het ESC kan het technisch team de apparatuur van de klant in alle IECs bewaken en binnen enkele seconden doeltreffend reageren volgens een serviceniveau dat contractueel is afgestemd met de klant.

Wereldwijd hebben alle klanten van Interxion toegang tot een internationaal telefoonnummer waarmee zij rechtstreeks contact krijgen met het technisch team in het ESC. Het ESC wordt 7 dagen per week, 24 uur per dag, bemand en is een centraal, meertalig, contactpunt voor klanten. Het ESC biedt eerstelijns technisch advies en toegang tot de Hands & Eyes diensten van Interxion, waarin de technische staf, op locatie, problemen namens de klant afhandelt. Daarnaast biedt het ESC een compleet monitoring systeem voor het gehele Europese netwerk waarbij Interxion ervoor zorgt dat de apparatuur van de klant constant operationeel blijft. Het ESC is essentieel voor de groei van Interxion als belangrijkste service provider in de sector. In het ESC biedt Interxion diensten die verder gaan dan die van andere data centers en daarmee geeft het ESC de sterke marktpositie van Interxion aan.

Naast het technische support systeem van het ESC, is er ook een customer care team dat de klantencontacten onderhoudt en als interface tussen de klant en het technisch team kan dienen. Het ESC versterkt de Europese positie van Interxion als toonaangevend operator van onafhankelijke en moderne IECs. Dankzij het ESC krijgen klanten van Interxion (zowel ISPs, ASPs, content providers, hosting providers als corporate klanten) die hun IT- en dataactiviteiten willen outsourcen, hoogwaardige technische service en kunnen zij zich zonder zorgen concentreren op hun eigen kernactiviteiten.

Over Interxion:
Interxion is marktleider op het gebied van onafhankelijke Internet Exchange Centers® (IEC's) en heeft, met operationele sites in 12 landen, het grootste bereik in Europa. IEC's bieden ondernemingen, content providers, ISP's, ASP' s, hosting- en telecommunicatiebedrijven een omgeving om hun bedrijfsactiviteiten op te bouwen en te ontwikkelen. Interxion levert een uitgebreide reeks internetinfrastructuurdiensten aan ondernemingen waaronder equipment housing, toegang tot netwerken, monitoring en managed services. Interxion biedt content- en service providers toegang tot diensten die essentieel zijn voor de groei van hun activiteiten. Sinds Interxion werd opgericht heeft het bedrijf meer dan ¤280 miljoen financiering bijeengebracht van belangrijke investeerders zoals Baker Communications Fund, BNP Paribas, Bear Stearns, Credit Suisse First Boston, Enron Capital , Goldman Sachs, Morgan Stanley Dean Witter, Navis Partners en Residex.