HOLLAND CASINO UTRECHT

Holland Casino Utrecht wint prestigieuze sponsor-prijs

Holland Casino Utrecht en Festival a/d Werf winnen prestigieuze sponsor-prijs

De Sponsor Ring 2001 in de categorie Kunst is gisteravond uitgereikt aan Holland Casino Utrecht en Festival a/d Werf. Holland Casino ontving de jaarlijkse prijs tijdens een feestelijke uitreiking met ruim tweehonderd vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven in De Rode Hoed in Amsterdam uit handen van presentator Humberto Tan. Uit een lange reeks van sponsorcases werd Holland Casino uiteindelijk door specialisten uit het vak aangewezen als winnaar in de categorie Kunst. Andere genomineerden in de categorie Kunst waren ING Bank (Concertge-bouw Orkest en Sail 2000) en Rabobank (Prix de Rome).

In het juryrapport viel onder andere te lezen.
'Holland Casino Utrecht maakt handig gebruik van de bekendheid van Festival a/d Werf. De sponsoring met een beperkte budget heeft daarbij een optimaal resultaat opgeleverd. Op creatie-ve wijze is daarnaast een publieksprijs geadopteerd die veel bekendheid heeft opgeleverd voor de nieuwe vestiging van Holland Casino in Utrecht. Door de naam te koppelen aan dit festival wist Holland Casino bovendien een verjongingsslag te maken'.
Festival a/d Werf blijkt goed platform voor jonge casinobezoekers De ingestelde Let's Play Award 2001, de nieuwe publieksprijs van Festival a/d Werf en de gratis entreekaarten die festivalgangers voor het casino ontvingen, bleken goed voor een meetbare res-pons die 184% hoger lag dan de doelstelling van Holland Casino. Het winnen van de Sponsor Ring kwam voor het Holland Casino als een totale verrassing omdat het project, in tegenstelling tot de andere genomineerden, een regionaal karakter had en met een beperkt budget tot de aller-kleinste van de genomineerden behoorde.

Manager Marketing & Communications Marcel Kalmeijer van Holland Casino Utrecht: 'Deze prijs is voor ons een verdere bevestiging van ons beleid om jonge, cultuurminnende mensen te interesseren voor casinobezoek. We hebben in het Festival aan de Werf een uitstekende partner gevonden om liefhebbers van theater, muziek en beeldende kunst met het nieuwe casino in Utrecht kennis te laten maken'.

Ook Festivaldirecteur Jeffrey Meulman toonde zich verguld met de prijs:
'We zien dit als een prachtige stimulans voor ons Festival dat inmiddels een gevestigde reputa-tie heeft, maar toch elk jaar weer moet knokken om de benodigde sponsorgelden te vinden. Door de publieksprijs van Holland Casino hebben we bovendien goed inzicht gekregen in de waarde-ring van de verschillende voorstellingen. Huis a/d Werf is overigens nog naarstig op zoek naar nieuwe sponsors!'