HOLLAND CASINO UTRECHT
Holland Casino Utrecht wint prestigieuze sponsor-prijs
Holland Casino Utrecht en Festival a/d Werf winnen prestigieuze
sponsor-prijs
De Sponsor Ring 2001 in de categorie Kunst is gisteravond uitgereikt
aan Holland Casino Utrecht en Festival a/d Werf. Holland Casino
ontving de jaarlijkse prijs tijdens een feestelijke uitreiking met
ruim tweehonderd vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven in De Rode
Hoed in Amsterdam uit handen van presentator Humberto Tan. Uit een
lange reeks van sponsorcases werd Holland Casino uiteindelijk door
specialisten uit het vak aangewezen als winnaar in de categorie Kunst.
Andere genomineerden in de categorie Kunst waren ING Bank
(Concertge-bouw Orkest en Sail 2000) en Rabobank (Prix de Rome).
In het juryrapport viel onder andere te lezen.
'Holland Casino Utrecht maakt handig gebruik van de bekendheid van
Festival a/d Werf. De sponsoring met een beperkte budget heeft daarbij
een optimaal resultaat opgeleverd. Op creatie-ve wijze is daarnaast
een publieksprijs geadopteerd die veel bekendheid heeft opgeleverd
voor de nieuwe vestiging van Holland Casino in Utrecht. Door de naam
te koppelen aan dit festival wist Holland Casino bovendien een
verjongingsslag te maken'.
Festival a/d Werf blijkt goed platform voor jonge casinobezoekers
De ingestelde Let's Play Award 2001, de nieuwe publieksprijs van
Festival a/d Werf en de gratis entreekaarten die festivalgangers voor
het casino ontvingen, bleken goed voor een meetbare res-pons die 184%
hoger lag dan de doelstelling van Holland Casino. Het winnen van de
Sponsor Ring kwam voor het Holland Casino als een totale verrassing
omdat het project, in tegenstelling tot de andere genomineerden, een
regionaal karakter had en met een beperkt budget tot de aller-kleinste
van de genomineerden behoorde.
Manager Marketing & Communications Marcel Kalmeijer van Holland Casino
Utrecht: 'Deze prijs is voor ons een verdere bevestiging van ons
beleid om jonge, cultuurminnende mensen te interesseren voor
casinobezoek. We hebben in het Festival aan de Werf een uitstekende
partner gevonden om liefhebbers van theater, muziek en beeldende kunst
met het nieuwe casino in Utrecht kennis te laten maken'.
Ook Festivaldirecteur Jeffrey Meulman toonde zich verguld met de
prijs:
'We zien dit als een prachtige stimulans voor ons Festival dat
inmiddels een gevestigde reputa-tie heeft, maar toch elk jaar weer
moet knokken om de benodigde sponsorgelden te vinden. Door de
publieksprijs van Holland Casino hebben we bovendien goed inzicht
gekregen in de waarde-ring van de verschillende voorstellingen. Huis
a/d Werf is overigens nog naarstig op zoek naar nieuwe sponsors!'