Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties lanceert nieuwe wervingscampagne
Op donderdag 15 november 2001 start het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) met een nieuwe campagne voor de werving van personeel. Met deze campagne wil BZK nieuwe medewerkers werven op alle niveaus. Ook wil het ministerie werken aan een structurele verbetering van de herkenbaarheid en het imago van BZK als werkgever.
De uitingen hebben een sterk journalistieke uitstraling, waarmee de betrokkenheid en relevantie van BZK voor de samenleving worden onderstreept. De campagne is ontwikkeld door het Hilversumse bureau TMP Worldwide en zal te zien zijn in dagbladen, weekbladen, studentenbladen, op internet, intranet en jobsites. In 2002 zal ook worden deelgenomen aan verschillende beurzen en evenementen.
In de campagne is een reeks al bestaande persfoto's gebruikt die op documentaireachtige wijze verschillende situaties in de samenleving laten zien. Elke foto is toegespitst op een aandachtsgebied van BZK en voorzien van meningen van mensen over dat onderwerp. Hiermee wil BZK de diversiteit van het ministerie, de verschillende beleidsterreinen en de Nederlandse samenleving in beeld brengen.
Binnenkort zal er tevens een rijksbrede imagocampagne gericht op de arbeidsmarkt van start gaan.
Noot voor de redactie,