Den Haag, 14 november 2001
Ben wint Sponsor Ring 2001 voor Olympisch sponsorprogramma
Ben heeft dinsdagavond in 'De Rode Hoed' in Amsterdam de Sponsor Ring 2001
gekregen voor het uitgebreide Olympische sponsorprogramma van de aanbieder
van mobiele communicatie. De Sponsor Ring is een initiatief van het
Genootschap voor Reclame (GVR) en Sponsoring Magazine. Ben was genomineerd
in de categorie sport. Andere genomineerden waren Ernst&Young, Compaq,
Heineken en Pink Roccade. Ben kreeg de Sponsor Ring omdat Ben de
sponsoring creatief heeft ingezet en helemaal heeft laten inhaken op de
bestaande communicatiestrategie, aldus het juryrapport. De prijs werd
namens Ben in ontvangst genomen door Enno Tjepkema, Manager Sponsoring &
Evenementen.
Ben houdt van competitie en weet als geen ander wat het is om voortdurend
topprestaties te moeten leveren in een concurrerende markt. Dat vereist
visie, talent, ambitie, training en uithoudingsvermogen. Daarom
ondersteunt Ben sporters en sportprojecten die bij Ben passen. Ben is
partner in sport van NOC*NSF. Daarmee ondersteunt Ben de Nederlandse
Olympische ploeg die deelneemt aan de Olympische Winterspelen in 2002
(Salt Lake City) en de Zomerspelen 2004 (Athene). Daarnaast ondersteunt
Ben een aantal individuele wintersporters. Dat zijn de schaatsers Erben
Wennemars, Mark Tuitert en Andrea Nuyt, alpine-skiër Harald de Man en
Rogier Oosterbaan, de snowboardsters Nicoline en Marieke Sauerbreij en het
team Glas (bobslee) en kunstrijschaatster Karen Veldhuizen.
In het juryrapport van de GVR werd benadrukt dat naast het realiseren van sponsor doelstellingen, Ben ook vooral een sympathieke sponsor is. Zelfs tot aan het regelen van een huis voor sporters toe. Ben weet maximaal rendement te halen uit de Olympische sponsoring. Als geen andere partner in sport creëert Ben een geslaagde match tussen het merk Ben en de Olympische ringen. De sponsoring is volledig geïntegreerd in de communicatiestrategie en overige bedrijfsactiviteiten, zoals actieve sportclinics voor relaties met bekende Nederlandse sporters.
Over Ben
Ben Nederland B.V. is een aanbieder van persoonlijke communicatie. De
aandeelhouders zijn T-Mobile International (50% minus 1 aandeel) en
Belgacom en TDC (samen 50% plus 1 aandeel). Ben heeft inmiddels ruim 1,2
miljoen actieve klanten en is in belminuten de derde aanbieder van
Nederland. Ben biedt producten aan voor zowel privé als zakelijk gebruik.
Met het verkrijgen van een UMTS-licentie heeft Ben een belangrijke stap
gezet op weg naar de derde generatie mobiele communicatie. Ben bellers
kunnen bellen in 58 landen, waaronder de belangrijkste vakantielanden.