ANALISTENRAPPORT: AVAYA IN 2000 MET 31 PROCENT MARKTLEIDER OP
NEDERLANDSE MARKT VOOR ENTERPRISE CALL CENTERS
Marktleider in vijf West-Europese landen
TER PUBLICATIE: 14 november 2001
NIEUWEGEIN - Avaya, een van de toonaangevende mondiale bedrijven op het
gebied van oplossingen en dienstverlening voor bedrijfsnetwerken, maakt
bekend dat Gartner Dataquest heeft vastgesteld dat Avaya over het jaar 2000
in Nederland en in West-Europa marktleider was op het gebied van de levering
van call centers. Het marktaandeel van Avaya in Nederland bedroeg 31
procent. Toonaangevende organisaties als Center Parcs en Zilveren Kruis
Achmea behoren tot de gebruikers van de call center-oplossingen van Avaya.
Behalve in Nederland was Avaya volgens Gartner Dataquest in 2000 met haar
call center-oplossingen ook marktleider in het Verenigd Koninkrijk en
Italië. In België en Duitsland realiseerde Avaya voor het tweede
achtereenvolgende jaar de toppositie bij de levering van call centers. Het
bedrijf was, zo stelt Gartner Dataquest verder vast, ook marktleider in de
Verenigde Staten en Canada.
Volgens het rapport van Gartner Dataquest had Avaya in 2000 in West Europa
een marktaandeel van 28,9 procent, met de inrichting van 115.563 werkplekken
voor call center-medewerkers. Dat is een stijging van 27 procent ten
opzichte van 1999. Naast Nederland (31 procent) zijn de marktaandelen per
land: België 48 procent, Italië 43 procent, Verenigd Koninkrijk 31 procent
en Duitsland 24 procent.
"Uit het onderzoek van Gartner Dataquest blijkt het vruchtbare resultaat van
de strategie die Avaya voert in West Europa", zegt Kevin Brady, Chief
Operating Officer van Avaya EMEA. "Het is goed om te zien dat de producten
en diensten van Avaya bijdragen aan de waardevermeerdering van
infrastructuren voor klantenservice bij grote en kleine bedrijven. De
continuïteit in de groei bevestigt opnieuw de waarde die Customer
Relationship Management-oplossingen hebben voor de uitdagingen waar
West-Europese ondernemingen voor staan: het verbeteren van
klanttevredenheid, serviceniveaus en inkomstenstromen."
Avaya levert een volledig pakket van Customer Relationship
Management-oplossingen (CRM) dat ontwikkeld is om elk functioneel aspect van
klantenbeheer te realiseren via elk mediumkanaal. De CRM-oplossingen van
Avaya omvatten Interaction Management, Business Intelligence en Commitment
Management, en bieden volledige connectiviteit. Bovendien wordt een
betrouwbare integratie van front- en back-office, naadloze workflow en
procesbeheer geboden.
Avaya
Avaya, wereldwijd één van de marktleiders in de ontwikkeling, verkoop en
service van communicatieoplossingen en -diensten, levert producten en
services die organisaties helpen te excelleren in klantgerichtheid. Avaya
levert deze oplossingen aan bedrijven en aan overheden en andere
organisaties. Avaya biedt oplossingen voor Customer Relationship Management,
Unified Communication, Hosting en Multiservice Networking Infrastructure,
Structured Connectivity Solutions en geconvergeerde Voice en Data Networks,
inclusief de Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS). Deze producten worden
ondersteund door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is wereldwijd
marktleider in unified messaging, messaging-systemen, call centers en
gestructureerde bekabelingssystemen, en marktleider in de Verenigde Staten
in systemen en diensten voor spraakcommunicatie. Avaya is officieel partner
van FIFA voor het WK 2002 in Japan en Korea, het WK 2003 voor vrouwen in
China en het WK 2006 in Duitsland. In Nederland is Avaya gevestigd in
Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.