Ingezonden persbericht

Vereniging Milieudefensie

Persbericht
13 november 2001

Consumentenonderzoek Milieudefensie wijst uit:
klanten Bakker Bart willen biologisch brood.

Consumentenonderzoek van Milieudefensie bij Bakker Bart wijst uit dat een groot percentage klanten bereid zou zijn om biologisch brood te kopen, indien de bakkerij dit type brood in haar assortiment opneemt. Milieudefensie presenteert vandaag de resultaten van onderzoek aan Bakker Bart. Het onderzoek werd vorige maand uitgevoerd en bestond uit een enquetering van zo'n 300 klanten van de vestiging van de bakker in het centrum van Nijmegen. De uitkomst laat zien dat meer dan de helft van de mensen (54.6%) aangeeft 'waarschijnlijk' tot 'zeker' bereid is biologisch brood bij Bakker Bart te kopen. Uit de resultaten van onderzoek kan verder geconcludeerd worden dat, hoewel de prijs van het brood een belangrijk criterium is voor de meeste klanten voor het wel dan niet kopen van biologisch brood, voor 67.5 % de prijs geen barriere is, zolang het bedrag niet meer dan 20% hoger ligt dan de prijs van gangbaar brood. Tot slot spreekt Milieudefensie in haar onderzoek het vermoeden uit dat door een gericht beleid op smaak, kwaliteit en een goede presentatie van het biologisch brood, de kans op het succesvol introduceren ervan, aanzienlijk toeneemt. Milieudefensie denkt met dit onderzoek Bakker Bart te overtuigen om biologisch brood in haar assortiment op te nemen. Zij gaat hiertoe vandaag al een gesprek aan met de directie van de bakkerij.

voor meer informatie kunt u zich wenden tot Welmoet de Waard op telefoonnummer: 06 48119982
Tevens kunt u via dit nummer het onderzoeksrapport opvragen.