Telfort

Q-eindejaars campagne benadrukt SMS voordeel in lifestyle elements

Glamourrijke modellen sieren de nieuwe eindejaars campagne van Q en tonen trendy modeaccessoires. Lifestyle elements die zij hebben gekocht met een besparing op het Q SMS tarief. Het voordelige SMS tarief is één van de voordelen die in de nieuwe campagne van Q aan bestaande en nieuwe Q-klanten wordt gecommuniceerd. Q is het prepaid pakket voor buttonfreaks, developed by Telfort.

Met een vette knipoog naar de 'eighties' modefotografie van de grote Europese winkelketens prijst de Q-campagne de voordelige SMS tarieven van Q aan. Het voordelige SMS tarief wordt gevisualiseerd door een belangrijk lifestyle element: mode. Modeaccessoires, passend bij de lifestyle van de doelgroep, worden aangeprijsd in SMS tarieven: bijv. handtas, 520 SMS-jes. De modefotografie, de jonge, zelfbewuste modellen en de trendgevoelige modeaccessoires liggen geheel in lijn met de belevingswereld van de (potentiële) Q-klant.

Voordeel
De mediacampagne vestigt de aandacht op reeds bekende, maar ook op nieuwe voordelen van Q. Een bestaand, maar aantrekkelijk voordeel van Q is het goedkope SMS tarief van slechts een kwartje per bericht van middernacht tot vier uur 's middags. Met het geld dat de Q-klant met sms-en bespaart, kunnen een hoop andere lifestyle elements worden aangeschaft. Een nieuw voordeel van Q is de aanbieding van de Siemens C45. Gekoppeld aan dit toestel is de 'Kung-Fu SMS Game'.

Attentie
Het Q-campagnebeeld is tot het einde van het jaar terug te vinden op abri's, instore communicatie materiaal, radio, advertenties in tabloids en een beperkt aantal magazines. Verder wordt een zwaar accent gelegd op radiocommercials en vindt gedurende één week Q-productplacement plaats op TMF, waar Q-pakketten worden weggegeven.

Over Q
Q is voor buttonfreaks only, developed by Telfort. Q is ruim een jaar geleden volledig uit de behoefte van de doelgroep ontwikkeld en gelanceerd. De mobieltjes uit het Q-pakket zitten boordevol slimme features, zoals smart SMS en picture messaging. Tevens levert Q er handige services bij, zoals WAP, groepsgesprek en bellen in buitenland. Aantrekkelijk zijn de voordelige SMS tarieven door de week voor overdag en de goedkope beltarieven voor 's avonds en in het weekend. Q-klanten profiteren ook van SMS Extra's, waarmee de Q-klant zijn of haar toestel een persoonlijke noot kan meegeven door picture messaging, voice mail greetings, logo's en ringtones.

Over Telfort
Telfort helpt consumenten en zakelijke klanten bij het vinden van hun weg in de vele nieuwe mogelijkheden op het gebied van mobiele telefonie en mobiele datacommunicatie. Daarvoor maakt Telfort gebruik van nieuwe technologieën. Zo introduceerde Telfort in 2000 als eerste operator GPRS in Nederland. In de toekomst zal hier ook UMTS bijkomen. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door meer dan 1100 medewerkers, die elk voor zich verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van het aanbod aan klanten.

Telfort maakt deel uit van mmO2, voorheen BT Wireless, de mobiele divisie van BT. De mmO2 Group bereidt zich momenteel voor op haar splitsing van de BT Group, die gepland staat in november 2001 en zal resulteren in een beursnotering voor mmO2 plc, de houdstermaatschappij van de mmO2 Group. O2 wordt in Nederland vertegenwoordigd door Telfort, in Engeland door BT Cellnet, in Duitsland door VIAG Interkom, in Ierland door Digifone en op Isle of Man door Manx Telecom. Genie is de mobiele internet divisie.

13-11-01