Hyundai houdt verkoopgroei vast
Ruim zes procent stijging
(08 november 2001)
Hyundai heeft in de eerste tien maanden van dit jaar wereldwijd
1.353.737 auto's en bedrijfswagens verkocht. Dat aantal ligt zes
procent hoger dan in dezelfde periode van vorig jaar. Zowel de export
als de verkopen op de Zuid Koreaanse thuismarkt zijn gestegen. De
groeicijfers over 2001 zijn des te opmerkelijker omdat fabrieken deze
zomer enige tijd dicht waren omdat er nieuwe productielijnen werden
geïnstalleerd.
De belangrijkste aanjagers van de verkoopgroei zijn de uitbreiding en
vernieuwing van het gamma. In de loop van 2001 lanceerde Hyundai onder
meer de 2.0 CRDi motor in de Trajet, Elantra en Santa Fe, arriveerde
de nieuwe Sonata en kwam de Matrix op de markt. De vernieuwingsdrang
houdt aan: zowel de Terracan als de Coupé hebben hun publieksdebuut
achter de rug.
Studiemodel
De Terracan (3.5 V6 en 2.9 CRDi) arriveert begin december bij de
Nederlandse dealers, terwijl de nieuwe Coupé in januari 2002 komt.
Later in dat jaar breidt Hyundai het gamma verder uit met een nieuwe,
compacte auto die nu nog aangeduid wordt dan TB. Een studiemodel werd
eind oktober op de Tokyo Motor Show onthuld.
Nog dit jaar lanceert Hyundai de 1.5 CRDi motor in de Matrix en staat
er voor zowel de Atos Multi als Spirit een facelift op stapel.